Baby 3 maanden koorts

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Esmaralda, 29 jan 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Esmaralda

Esmaralda Fanatiek lid

8 nov 2009
    4.023
    10
    38
    Vrouw
    Somewhere
    Hallo,

Mijn zoontje van nu 3 maanden heeft eerder koorts gehad. Hij was toen 2 maanden, spuugde ook en wilde niet meer drinken.
    We zijn toen doorgestuurd naar het ziekenhuis en hij hoefde net niet opgenomen te worden. Ze zeiden toen, ja kindjes onder de 3 maanden horen eigenlijk nog geen koorts te hebben. Want ze hebben nog antistoffen uit de baarmoeder, daarom moeten ze altijd worden nagekeken en eventueel worden opgenomen.

Nu is mijn oudste ziek, heel erg verkouden en sinds gister dus ook koorts. Het kon al niet anders, maar mijn jongste begon vannacht al met heel erg snotteren en heeft nu dus een temperatuur van 38,5. Hij is voor de rest redelijk vrolijk, alleen heel zielig. Je kent het wel, echt van dat zieke piepen en steunen en kreunen. Alleen moet ik nu contact opnemen met de huisarts? Omdat hij nog zo jong is?
    Hij drinkt voor de rest prima, maar ziet er gewoon ziekig uit, rode kringen om ze oogjes, wit gezichtje.
    Alvast bedankt voor je antwoord!

2. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    De officiele regel hier is: tot 3 maand altijd bellen bij koorts. Na 3 maand mogen ze 3 maand koorts hebben, dan bellen.

Als hij verder redelijk drinkt, en een beetje in zijn normale doen is (dus niet suf), dan zou ik het rustig aankijken.
    Als ze veel minder gaan drinken, heel suf worden, slecht wakker worden, uitdrogen (bijv. huilen zonder tranen). Dan zou ik zeker wel bellen..

Meestal kan ik mijn moeder gevoel wel volgen om te beslissen of het ernstig is, of een "simpel" verkoudheidje/griepje..

Deel Deze Pagina