Ewan het slaapschaap (droomschaap): ervaringen mee?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Aquilegia, 18 aug 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hoi hoi,

Onze zoon (bijna 9 maanden) slaapt 's nachts steeds slechter en slechter. Het wordt nu echt heel zwaar.:(

Heeft 1 van jullie ervaring met Ewan het slaapschaap/droomschaap? Hielp het? Ik bedoel dus vooral met oudere baby's.

Hij is best duur, dus ik zou graag meer zekerheid hebben dat hij kan helpen als slaapgeluid om bij in slaap te vallen en om sneller weer weg te komen als hij 's nachts gaat huilen (in plaats van wéér aan de borst te nemen :) )

Deze dus:
    Ewan het slaapschaap-

2. Neko85

Neko85 Actief lid

21 jun 2013
    347
    0
    0
    NULL
    Zaandam
    Geen ervaring, maar wat een schattig ding.
    Ik vind de prijs wel meevallen voor wat het is en als het werkt.

Ik lees even mee!

3. Lovelymum87

Lovelymum87 Actief lid

1 mei 2014
    434
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb hem in huis gehaald....
    Leek even te werken ( eerste 2 dagen ), daarna niet meer...
    Ga hem wel gebruiken weer voor de 2e....
    Maar mijn zoontje loopt er wel gezellig mee te spelen:)

4. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Oh, dat is jammer... bedankt voor je reactie!

5. stes74

stes74 Lid

3 mrt 2010
    18
    0
    0
    Voor de oudste heb ik Ewan ook na een paar maanden in huis gehaald. Hij vond het leuk en sliep prima in. Om vervolgens als altijd 's nachts weer wakker te worden. Dus helaas!
    Bij onze jongste hebben we hem vanaf het begin gebruikt en hij slaapt door. Maar of dat op karakter is of door het schaapje komt zullen we nooit weten! :)

Het idee is volgens mij vooral dat de geluiden uit de baarmoeder herkend worden. Na een paar maanden is dat effect zodanig verminderd dat het -denk ik- geen zin meer heeft. Maarja, dat is puur op gevoel, misschien werkt het als een dolle!

(heb je dus net niets aan, sorry! ;))

6. logo

logo Niet meer actief

Mijn zoontje is 6 mnd en we gebruiken hem soms.
    Bij ons lijkt het soms te helpen maar we gebruikten hem een aantal weken geleden dagelijks. Misschien herkent hij het nog, ik weet het niet.
    Volgens mij was hij bij ikbenmama.nl in de aanbieding.

7. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Ken m niet. Hadden hier bij de jongste een cd met fohngeluid op repeat staan. Zonder sliep ze niet. Mee begonnen met 3,5 mond tot 1,5 jr. Bij de gastouder sliep ze vanaf 7 mond zonder.

8. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Dat is bijzonder! Maar het schijnt wel te werken bij sommige baby's.

9. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    En als je hem dan 's nachts weer aanzette? Toch nog altijd beter dan veel nachtvoedingen, waardoor overdag weer niet genoeg gegeten/gedronken wordt, en zo verder.

10. red88

red88 VIP lid

3 dec 2008
    13.137
    0
    0
    Klopt. Eerder werkte alleen dragen, in beweging blijven en ervoor zorgen dat ze niets zag.
    Met 3,5 mnd in bedje in t donker met stofzuiger werkte. Dus na een week maar overgegaan op een cd om de stofzuiger te sparen ;)

Hier met 15 mnd nachtvoedingen afgebouwd. Door 's avonds voor 0.00u alleen te troosten. Daarna wel bv. aan te bieden als ze zich meldde en papa te sturen als ze gelijk weer ging huilen.
    Werkte heel goed. Zelf bouwde ze t verder af en sinds 4 mnd ofzo wordt ze alleen bij uitzondering wakker.

11. m met borisboef

m met borisboef Bekend lid

12 jan 2012
    586
    0
    0
    NULL
    NULL
    Zl heeft hem vanaf dag 1. Het geeft iets vertrouwds en is ook echt rustgevend...vind ik zelf. Maar hier nog n.voedingen, maar dat heeft niks met ewan te maken ....hier heet hij trouwens sven.

12. Aquilegia

Aquilegia VIP lid

19 apr 2007
    8.914
    3
    36
    Vrouw
    psycholoog en astroloog
    Midden-Nederland
    Hmmm, misschien wel een idee om het zo te doen.

En heb je die CD zelf gemaakt, of gekocht?

Ik heb het slaapschaap toch maar gekocht, hoewel de reacties niet erg positief zijn. Mijn man zei: koop maar. Ik weet dat het 9 maanden geleden is, dat hij in de baarmoeder zat. Maar ik zet hem nu aan tijdens de BV voorafgaand aan de nachtslaap. Ik hoop dan dat hij het geluid gaat associëren met slapen. 's Nachts zet ik hem ook aan tijdens de voedingen. Ik hoop dat op een gegeven moment de voeding niet meer nodig is, maar alleen het schaapgeluid. En dat samen met een paar andere maatregelen, ik er minder vaak/lang uit hoef op een gegeven moment.

Jammer dat hij na 20 minuten uitgaat en dat je hem niet op afstand aan kan zetten. Ik had ook het muziekje van de babyfoon kunnen nemen, maar dat vind ik meteen weer zo overheersend.

Mijn zoontje reageert er niet op, in ieder geval niet negatief. (Was ik ook nog bang voor...) Hij heeft wat langer achter elkaar geslapen, maar dat kan toeval zijn.

Deel Deze Pagina