Hoi! Ik ben op zoek naar een goede/fijne elektrische (moeder)fiets. In elk geval een met een breder stuur en waar een kinderzitje voorop mogelijk is. Ik zie door de bomen het bos niet meer. Welke (moeder)fiets hebben jullie? En raden jullie een elektrische moederfiets aan of volstaat een elektrische fiets met evt. dus een 'gewoon' breder stuur ook wel? Ik hoor graag al jullie ervaringen zodat ik deze ook kan meenemen in mijn overweging! Groetjes Anne
Ik volg ook even. Wil ook graag een elektrische fiets gaan kopen en twijfel ook of een gewone elektrische fiets volstaat of dat ik echt een moederfiets model moet hebben.
Ik heb een gazelle miss grace met middenmotor Die heeft ook een breder stuur en past wel een zitje tussen.
Bedoel je die met een voormotor? Zo ja, merk je daar veel van? OT Ik heb al wat zitten rondneuzen. Een gewone fiets is al snel ongeschikt als je veel weegt. Je hebt ook de belasting waar je rekening mee moet houden. Om die reden heb ik Gazelle Bloom C7 HMS op het oog. Als je een gezond gewicht hebt dan zal je daar weinig rekening mee hoeven houden. De belastbaarheid van sommige punten is dan nog wel het controleren waard. Wat merk je in praktijk van de theoretische actieradius van een fiets? Is het net zoals het verbruik van auto's dat het erg positief neergezet is?
Dank voor jullie reacties! Moeilijk is het hè? Ik ben echter opnieuw in verwachting weet ik sinds zaterdag, dus nu is meer de vraag of ik een moederfiets moet kopen of een bakfiets, haha! Ik was er ondertussen wel uit dat ik een elektrische moederfiets wilde, en zat nog te twijfelen tussen de Cortina e-Common Family, BSP La Dolce Vita of de Gazelle Bloom C7 HMS (maar de Cortina had toch wel een streepje voor, ook prijstechnisch gezien). Fietsen zijn momenteel alleen heel slecht leverbaar helaas. Nou, ik ga nog even nadenken of het inderdaad een elektrische moederfiets of een elektrische bakfiets wordt, haha! Ik fiets heel graag, dus de actieradius is voor mij wel belangrijk. @Zonnestralen Ze houden bij elektrische fietsen vaak een marge aan van zo’n 40-50 km. Dus bijv een fiets kan met een bepaalde accu 70-110 km, best wel ruim genomen dus. Zal wel te maken hebben met of je voornamelijk vlakke stukken of heuvelige stukken rijdt, of wind mee of tegen hebt etc.
Heel eerlijk, ik heb geen idee. Heb hem al een paar jaar Ja het wordt wel positief neer gezet is mijn ervaring. Ze zetten het er neer wanneer je in het meest gunstigste geval alles gebruikt, dat is natuurlijk een verkooptrucje. Ik weet niet zo goed hoeveel km ik er mee kan fietsen, zet hem altijd op de volste stand
Enige wat ik niet zou willen is een accupack onder de plek waar ik een kinderzitje zou willen (gaan) plaatsen, maar dat is meer mijn huivering v.s. accupacks. Zeker na ook nog een paar fantastische "hormoon nachtmerries" uit mn zwangerschap. Bij een bakfiets (heb er van de week ook naar gekeken) is een meeloop optie wel handig lijkt me, ze zijn soms aardig aan t gewicht. De vraag is alleen of je de draai kan maken je tuin in. Buurvrouw verderop kwam met die van haar ff testen (heeft t model met 3 wielen, wat ik zou graag willen 2 onder de kuip) en hier krijg je die draai vanaf t tuinpad onze tuin in niet fatsoenlijk gemaakt.