Hallo, Heeft iemand ervaring met de Ergobaby Performance draagzak. Is deze goed? Of juist niet? Even voordat ik hem aanschaf...nogal prijzig! Ik heb nu de draagzak van Baby Bjorn en die is super goed maar is maar tot 10 kg. En mijn mannetje is bijna 10 kg
De BabyBjorn is niet goed, ik zal je meteen even uit je droom helpen, hihihi . Die is namelijk niet ergonomisch, omdat het volle gewicht van je kindje op zijn kruis komt. De Ergobaby is wel ergonomisch en ik heb er al heel veel goede ervaringen over gehoord (wil hem zelf ook aanschaffen). De heupen en beentjes worden goed ondersteund, en je kunt er makkelijk mee buik en rugdragen. Verschil tussen BB en Ergobaby: http://1.bp.blogspot.com/-H2J8HwoxEno/T8AqpV_Cv2I/AAAAAAAAAD0/McXukecA6iQ/s1600/307124_10150846674505114_639055113_20832537_138359936_n.jpg Duidelijk verschil in comfort voor zowel drager als kind .
Als drager vind ik die baby bjorn echt niet vervelend hoor? En doe zijn beentjes altijd om me heen zoals bij de andere drager omdat hij mij anders in mijn kruis schopt en ik heb deze drager al va dat hij 4 weken is.
De Babybjorn draagzak is niet goed voor de ontwikkeling van de heupjes, de baby heeft er niet de natuurlijke C-vorm in het ruggetje bij (door de baleinen wordt het ruggetje in een S-vorm 'gedwongen' en het van je af laten kijken geeft te veel prikkels. Gelukkig heb je er geen last van gehad . Hier wat meer info: Ergonomische draagzak versus Babybjorn En hier kun je op de linkse plaatjes zien hoe een baby in een BabyBjorn draagzak hangt/bungelt, en hoe dat druk geeft op de gewrichten. Hip Health in Baby Carriers, Baby Seats, and Other Equipment | International Hip Dysplasia Institute Ik wil je absoluut niet aanvallen, ik hoop alleen dat mensen inzicht krijgen in goede en slechte dragers . De Ergobaby is wel een prima SSC drager, ik hoop dat er wat ervaringen over deze drager verteld kunnen worden door mensen die hem hebben .
@rinnie ik heb dat ding al 5 jr bij mijn dochter ook regelmatig gebruikt maar bij mijn zoon super vaak! Ik denk ook wel dat ik die draagzak koop ik kan hem nieuw kopen voor 65 euro
Ik heb een ergobaby performance (de blauwe), en niet te vergelijken met een baby bungel zak. Persoonlijk vind ik het een superfijne draagzak. Makkelijk te stellen (voor zowel mij als mijn man) en ook makkelijk af te wisselen tussen mijn zoontje en mijn dochter die ik er ook nog wel eens mee draag. Zowel op buik als op mijn rug een prettige drager.
Een ergo is een hele goede aanschaf, en tweedehands veel beter te verkopen dan een BB. Het zal me niet verbazen als je na aanschaf bij jezelf denk "Waarom heb ik dit niet eerder gedaan???" Zo ging het bij mij wel in elk geval.
En zo gaat het bij heel veel mensen Een BB verkoop je tweedehands nog voor ongeveer EUR 50,- terwijl hij EUR 100-150 heeft gekost? Een ERGObaby verkoop je in het algemeen voor 2 tot 3 tientjes minder dan de aanschafprijs. En waarschijnlijk heb je hem dan al heel veel gebruikt, omdat hij nu eenmaal zo lekker draagt
Dat is idd een goede van Marlett. Alhoewel de lijst met verkopers van de echte ERGObaby niet helemaal up-to-date is ivm allerlei veranderingen bij de distributeur. Bij welke webshop ga je er eentje kopen? Wij kunnen je dan vast wel vertellen of de kans groot is dat hij fake is of niet. Persoonlijk zou ik EUR 65,- niet vertrouwen, aangezien ze eigenlijk bij alle betrouwbare webshops duurder zijn. (of koop je een helemaal nieuwe, maar ongebruikte via marktplaats of ebay?)