ErgoCocoon Inbakerzakje ervaringen gevraagd

Discussie in 'Babyuitzet' gestart door Ivystoeter, 3 jul 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    onze dochter slaapt nu in een pacco inbakerdoek.
    t.z.t willen we ook gaan afbouwen.
    nou zag ik deze op internet staan
    ErgoCocoon Inbakerzakje
    hiermee kun je ook afbouwen.
    iemand ervaring hiermee?

ik weet dat er van pacco ook afbouwdoeken zijn, maar die zijn veel duurder.
    ik dacht misschien is deze net zo goed.

2. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik heb niet heel veel ervaring, want ik gebruik de ergocoon pas een week, maar ik ben er wel tevreden over.

Mijn zoontje slaapt ook in de pacco. Nu ben ik sinds vorige week gaan proberen, hem overdag in de ergococoon te laten slapen. Hierin heeft hij nog wel vrijheid om met z'n armpjes te bewegen, en ligt hij niet straks zoals in de pacco. Dat gaat eigenlijk tot nu toe heel erg goed. Alleen 's nachts slaap hij nog in de pacco (binnenkort zullen we het gaan proberen af te bouwen).

Wat ik van de zomervariant fijn vind (helemaal nu met dit mooie weer) is dat hij heel erg luchtig is. Echt een heel fijn dun slaapzakje. Je kunt hier mee natuurlijk ook echt afbouwen, d.m.v. de armpjes er een voor een uit laten. Zover ben ik zelf nog niet, maar dat leek me ook ideaal aan dit bakerzakje.

Ik kan hem je zeker aanraden.

3. Ivystoeter

Ivystoeter Fanatiek lid

4 nov 2013
    1.683
    0
    0
    Cassiere in een supermarkt
    Nieuwegein
    Beetje late reactie sorry.
    Maar zou je de ergococoon kunnen vergelijken met de afbouwdoek van pacco?

4. Fien25

Fien25 Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.659
    422
    83
    Ik heb zelf geen ervaring met de pacco afbouwdoek. Maar wat ik het grootste verschil nu vind met de ergococoon, is dat je kindje meer bewegingsvrijheid heeft. In de pacco liggen de handjes straks naast z'n lichaam (ik neem aan bij de afbouwzak ook), en bij de ergococoon kan je kindje z'n handjes nog gewoon bewegen.

Ik merk dat mijn zoontje de ergococoon veel fijner vindt. Als hij even niet in slaap kan komen, gaat hij lekker op z'n handjes sabbelen (de ergococoon is heel erg dun, en dat kan gewoon). Ik had verwacht dat hij veel meer tijd nodig zou hebben, om de pacco te verruilen hiervoor. Maar binnen 2 a 3 dagen was hij al gewend.

Door alle goede ervaringen die ik heb gelezen, heb ik hem eigenlijk aangeschaft. Ik zou (als we een tweede zouden krijgen) meteen de ergococoon aanschaffen.

Maar de pacco afbouwdoek zal ook niet verkeerd zijn hoor. Alleen vind ik het verschil in prijs dan wel weer heel groot.

Deel Deze Pagina