Dag dames, Onze dochter van 4 maanden is een echte wijsneus en zit graag overal bij. Nou ben ik dus op zoek naar een ergonomisch stoeltje die je bijvoorbeeld ook op de bank kunt zetten of op een stoel naast je ofzo. Ikzelf kwam niet verder dan de Bumbo seat, maar hoorde van iemand dat deze niet goed is voor de rug. Nu zit ze er soms in de maxi cosi bij, maar dat is dus ook niet goed en om haar nou de hele tijd op schoot te houden is ook geen optie. Wilde vanmiddag bijvoorbeeld even fröbelen, en mevrouw wil er dan echt naast zitten, ter hoogte van mij. Wie o wie heeft de gouden tip? En iets wat niet zo duur is (max ongeveer 50,-) Alvast hartelijk bedankt!
Naar mijn weten is de Bumbo een ergonomisch stoeltje. Je moet er alleen rekening mee houden dat een kindje pas rechtop kan zitten als zijn/haar nekje stevig genoeg is. Verder zou ik het niet weten.
Het hoeft ook niet per se een stoel te zijn waarbij ze echt rechtop zit, mag ook zoals bij een maxi cosi, maar dan ergonomisch haha. Ja dat las ik ook, maar hoor allemaal tegenstrijdige verhalen over dat stoeltje! Lastiggg
De kinderfysio gaf aan pas te laten zitten als ze zelf kunnen gaan zitten. Het is niet goed voor de wervelkolom. De bumbo is nie ergonomisch. Kan je de wipstoel niet bij je zetten?
ik zou dan kiezen voor een hoge kinderstoel. zoals deze Bloom Fresco Chrome Noir / Snakeskin Grey | Babypark of Chicco Polly - Kinderstoelen - Kinderstoelen | Babypark zo'n verstelbare kinderstoel kunnen ze ipv al best vroeg in doordat je hem schuin kunt zetten. dit zijn vrij dure maar als je ff zoekt kom je ook wel goedkopere tegen, en anders evt via marktplaats? een gewone wipstoel kun je ook niet op de bank zetten en aan tafel zit ze nog heel laag op de grond...
Bedankt voor het meedenken! Denk dat het dan toch maar gewoon op schoot wordt haha. Ons budget is helaas niet toereikend genoeg voor deze dingen, ook niet via marktplaats
De stokke stoel met babybakje? Werkt hier ideaal. Ons meisje zit er altijd gezellig bij aan tafel en kan alles prima zien! Is wel even prijzig (al zijn ze tegenwoordig helemaal niet zo duur meer), maar het geld zeker waard!
Ik elk geval geen bumbo Beware the Bumbo Seat -Mama OT Met 4 maanden is echt zitten vaak een brug te ver. Met een goede ergonomische drager kunnen ze op ooghoogte meedoen aan tafel.
Ik zou dan toch gewoon een wippertje aanschaffen.. Die heb je in verschillende prijsklassen en kun je verstellen.
Dit zei onze (kinder)fysiotherapeut ook. Alles wat de baby's uit zichzelf doen = goed, maar niets gaan forceren. Rechtop zitten nu, ook al wil ze het graag, lijkt me dus niet verstandig. Daarnaast loop je het risico dat je je baby belemmert in zijn ontwikkeling. Waarom? Straks vindt de baby het zitten zó leuk dat hij/zij niet meer wilt liggen en de verdere ontwikkeling gaat vanuit het liggen (rollen, omdraaien, tijgeren, kruipen, etc). Onze vent wil ook graag álles meekrijgen, dus we laten hem iedere dag heeeeel eventjes (nog geen minuut) rechtop op onze buik zitten (vanaf de ligstand op de bovenbenen met de knieën opgetrokken). Hij vindt het fantastisch Ik merk dat het steeds wat beter en gemakkelijker gaat, maar ik durf het gewoon niet te vaak te doen vanwege de slechte gevolgen voor zijn rug. Hij moet nog maar even wachten
Dat weet ik Ik bedoel ook niet een stoel waarin ze rechtop moet zitten. Beetje schuin liggend zoals in de maxi cosi. Als dat niet "slecht" was geweest, was er geen probleem. Ik zoek dus iets met dat idee, maar dan iets wat niet slecht is voor haar houding