Ergonomische drager vanaf de geboorte

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Ffion, 19 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Nee helaas is de chicco nog niet volledig ergonomisch zoals bedoeld wordt door de draagconsulenten.
    Het gaat erom dat er geen juiste knie tot knie ondersteuning is. Er is wel een spreidhouding, maar geen hurkspreidhouding.
    Ook is het rugpand nog wel voorgevormd, denk aan een voorgevormde bh. Het is inderdaad niet hard, zoals sommigen denken. Maar het zorgt wel dat het lichaampje in een bepaalde vorm gedrukt wordt, ipv dat de vorm bepaald wordt door de rug.

En het feit dat je er met langere stukken al last van hebt zegt ook al wat helaas.
    Maar als het voor jullie werkt, is het natuurlijk prima.

Jessi79, Draaikont, LSQ en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  2. Oceanna

Oceanna Fanatiek lid

12 okt 2015
    3.438
    1.423
    113
    Vrouw
    Gaat met name om de schouderband waar het bij elkaar vast is gezet dat is wat harder. Mijn zoontje zit er prima in in een mooie M houding en bolt gewoon zijn rugje. Maar zal dan wel aan mij liggen want iedereen zegt dat deze niet goed is want tja iedereen heeft hem ook geprobeerd.
    Heb verder geen zin meer om te reageren hier want voor sommige is het nooit goed tenzij het stervens duur is.

3. Fristi2012

Fristi2012 VIP lid

23 jun 2014
    6.100
    3.487
    113
    Heeft niks met de prijs te maken. Een baby Björn is 150 euro, terwijl je voor 70 euro al ergonomische dragers hebt.
    Maar het is fijn dat jij er blij mee bent. Je hoeft het verder niet uit te leggen.

4. Aagje90

Aagje90 Bekend lid

25 apr 2012
    911
    335
    63
    Vrouw
    Ik heb de Tula free to grown. Heel blij mee! Gekocht bij Draagkracht in Utrecht. Daar zit een keer in de zoveel tijd een draagconsulent.

5. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Ik heb in het begin een marsupi gebruikt. En later een standaard tula.
    Ga nu voor een doek :)

6. Roty

Roty Actief lid

22 apr 2015
    449
    74
    28
    Hier tevreden over ergobaby adapt. Kan vanaf de geboorte, pluspunt is dat het zonder een insert hoeft. Ik heb hem gekocht bij een winkel in Amsterdam, die mij direct ook uitlegde hoe en wat.

7. Draaikont

Draaikont Fanatiek lid

13 jul 2015
    2.576
    907
    113
    Het klopt dat deze niet ergonomisch is zoals de draagconsulenten enzo dit willen.
    Maar er is ook nooit bewezen dat een kind er iets aan over houdt.
    Zo babybungel gaat je kind ook niks van krijgen of het moet een heupafwijking al hebben. Natuurlijk is het beter om je kind ergonomisch te dragen en jou draagzak komt al aardig in de buurt hoor. Sowieso goed dat je je kindje lekker bij je in de buurt hebt. Zo dat moest ik even kwijt :)

Oceanna vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina