Puckababy newborn bag

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Bloemetje26, 15 nov 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    Hoi allemaal,

Mijn zoon sliep vanaf het begin af aan in een slaapzak, maar hij werd in de zomer geboren en wij verwachten ons tweede kindje begin februari. Ik ben nu dus aan het kijken voor een winterslaapzak.
    Ik zoek echt een slaapzak, geen inbakerzak.

Mijn oog viel nu op de puckababy newborn bag omdat deze voor 0-6 maanden is en ook in de zomer is te gebruiken. Dan kan ik daarmee namelijk voorlopig wel voort.

Heeft iemand ervaring met deze slaapzak voor een newborn? Ik las dat hij 70 cm is en ik ben daarom bang dat de zak misschien een beetje groot is direct na de geboorte? Mijn zoon was namelijk maar 46 cm.

Ik hoor het graag, ook als jullie misschien andere suggesties hebben :)

2. 15augustus

15augustus Actief lid

7 dec 2014
    406
    17
    18
    Rotterdam
    Het belangrijkste is dat de slaapzak bij de nek niet te wijd is zodat ze erin kunnen zakken
    Heb er zelf een van bemini newborn echt ideaal

3. Mich92

Mich92 Bekend lid

25 nov 2015
    608
    221
    43
    Je kunt hem aan de onderkant met touwtjes korter maken

4. Bloemetje26

Bloemetje26 Actief lid

14 mei 2015
    133
    12
    18
    @Mich92 dat lijkt me wel handig. Zijn de mouwtjes goed voor een newborn, of in het begin nog erg lang?

@15augustus die bemini slaapzak ziet er ook goed uit! Hoe zitten de mouwtjes bij een newborn? Niet te lang? En hoe lang kun je hem ongeveer gebruiken?

5. Moess

Moess Niet meer actief

@Bloemetje26 ik gebruik the bag newborn voor mijn dochter van bijna 4 mnd. Zij past hem nu perfect (armen ed)
    Aan deze slaapzak zitten geen touwtjes om hem in te korten en ik zou m voor een pasgeborene echt groot vinden.
    Ik zag bij C&A echt newborn slaapzakken maat 50 (nijntje) waarvan ik dacht: had ik die maar toen ze zo klein was...

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Ik heb eerst twee newborn slaapzakken gehad. Van bemini en nog 1. Die waren ook lekker warm, onze zoon is afgelopen winter geboren.

Na ongeveer een maand paste hij de newborn bag mooi. Die gebruikten we er toen ook bij. Ik vind puckababy erg fijn, de newborn heeft hij tot 6 maand gedragen en toen heb ik de vier seizoenen gekocht. De gebruiken we nog elke week (wissel de ene met de andere slaapzak af ivm wassen) ik ben groot fan van puckababy, zit toch net iets beter dan de andere merken.

Bloemetje26 vindt dit leuk.
  7. Maritiem

Maritiem Fanatiek lid

8 jul 2015
    1.394
    1.285
    113
    Wij hebben de new Born en ook de vervolg zak (the bag zo uit mijn hoofd) vind het hele fijne slaapzakken! Wij hebben hem vanaf het begin gebruikt volgens mij wel met opgekrulde mouwen. Wij gaan hem nu zeker weer gebruiken!

8. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Hier fan van de slaapzakken van c en a. Van 60 cm paste onze dochter na 4 weken toen was ze 50 cm en 3 kg (dysmatuur geboren) maar normaal kan het dus vanaf de geboorte. Heerlijk warm en niet duur.

Deel Deze Pagina