Bult voorhoofd

Discussion in 'Baby en dreumes' started by Anan, May 6, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,015
    2,375
    113
    Hallo dames,

Vandaag 14 maanden prik gehaald bij cb. Daar werd geconstateerd dat fontanel dicht is. Is volgens mij ook al tijdje zo. Nu voelde ik zojuist een langwerpige bobbel van fontanel tot haargrens die er eerst niet zat. Bij cb hebben ze er niets over gezegd. Zit al de hele tijd bij mijzelf te voelen of ik dat ook heb en of het dus normaal is, haha. Maar iemand hier bekend mee en zou ik hiervoor mee naar huisarts moeten of heeft elk kind dit? Het zit op de plek van haar voorhoofdnaad denk ik, maar loopt dus niet verder dan haargrens. Ze is niet onlangs gevallen wat de bult zou kunnen verklaren....

2. bsmits

bsmits Actief lid

Apr 29, 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Tja we kunnen niet meevoelen.
    Is het hard zoals bot? Is het zacht/elastisch? Heeft ze er last van?
    Schedels zijn niet glad, het is hobbelig en bobbelig. Dus het kan normaal zijn. Je zou kunnen afwachten om te zien of het groeit. Of je kan naar het inloopspreekuur van je CB, of naar je HA.
    Ontwikkelt ze goed?

3. Anan

Anan Fanatiek lid

May 10, 2013
    3,015
    2,375
    113
    De bult is hard, mocht er niet lang aan zitten vandaag (maar niks was goed vandaag dus of dat nou aan de bult ligt...). Net bij mijn vriend gevoeld en die heeft op dezelfde plek ook zo'n bult. Ze ontwikkelt zich verder prima. Zat er al over na te denken om morgen ha te bellen, maar voelde me een beetje een aansteller dus dacht even horen of men het herkent :)

4. bsmits

bsmits Actief lid

Apr 29, 2014
    127
    2
    18
    NULL
    NULL
    Als ze zich goed ontwikkelt, de hoofdomtrek goed meegroeit en ze er geen last van heeft (morgen weer proberen, vandaag was niet zo betrouwbaar) zou je ook even kunnen afwachten. Meest waarschijnlijk is het gewoon een hobbelig hoofje. Maar doe wat voor jou het fijnste voelt.

Share This Page