Goede bodylotion/olie/creme

Discussion in 'Verzorging' started by Margha, Oct 18, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Omdat mijn zoontje een extreem droge huid had wel ik deze keer een goede voedende hydraterende bodylotion, olie of creme halen. Hoeft natuurlijk bij deze kleine niet zo te wezen maar altijd fijn om het huidje goed te verzorgen. Jullie tips?

2. manaolana

manaolana Niet meer actief

Zo lang mogelijk wachten en in beginsel niks gebruiken ;) crème, lotion ed maakt de huid lui en verstoort de balans waardoor je juist droogheid kunt veroorzaken en in principe hebben baby’s dit eigenlijk nog helemaal niet nodig.

3. Roty

Roty Actief lid

Apr 22, 2015
    449
    74
    28
    Inderdaad niet al te vaak in bad of douche, daar droogt een huid vanuit, en anders bij de apotheek navragen, lannette crème of cetomacrogol.

4. Inezz8

Inezz8 Actief lid

Jul 31, 2017
    242
    159
    43
    Female
    Ik gebruikte olie van Natusan na het badje en voor de extreem droge plekjes bepanthen. Cetomacrogol en langere crème zijn ook goed.

5. Boommm

Boommm Niet meer actief

Olie van Burts N Bees, ruikt zooooooo lekker. Gebruik het ook voor mijzelf :D

6. Bubblez

Bubblez Niet meer actief

Onze zoon heeft dat ook. Gaat om de drie dagen in bad, met een druppel zeep (zarqua, burt n bees of naif) en een druppel balneum badolie.

Om in te smeren heb ik de olie van zarque en de vette creme van balneum.

7. Margha

Margha Fanatiek lid

Nov 19, 2008
    1,950
    25
    48
    Hee toevallig vandaag de body olie en de face en body creme van Zarqa gehaald bij Holland en barret (aanbieding) de creme al ervaring mee en vind hem erg fijn. Ben benieuwd naar de olie, wel mooi dat hij voor zowel in bad kan als voor massage en de huid insmeren.
    Zat trouwens te twijfelen. Burts and bees of naïf ook goede dingen van gehoord

8. Niqi86

Niqi86 Bekend lid

Aug 24, 2014
    663
    291
    63
    Mijn zoontje heeft een hele droge huid en eczeem. Ik krijg via de huisarts koelzalf zonder rozenolie. Heb alle vette crèmes geprobeerd, maar vind deze het fijnste smeren en het trekt het beste in.
    Voor de haren gebruik ik sinds kort neutral shampoo. Dat gaat heel goed. Ga er ook het badschuim van proberen.

Voor het lekker ruiken gebruik ik vaak een beetje zwitsal haarlotion :)

9. renaatje86

renaatje86 Bekend lid

Feb 4, 2011
    597
    22
    18
    Ik ben kapster
    in het mooie drenthe
    Mijn dochter had ook een hele droge huid! Ben kokosolie gaan gebruiken. Doe het in haar bad en smeer haar ermee in. Geen geur maar echt top spul!! Haal mijn make-up er ook mee af en gebruik het als crème voor mezelf. Ook super spul voor in het haar!

Share This Page