Hallo allemaal Ik zit even met het volgende .. onze dochter (10 week) heeft verborgen reflux.. we volgen alle regels hiervoor op; Speciale voeding Half uur naar de voeding rechtop houden Heeft omeprazol hiervoor En haar bedje staat een beetje scheef ook hebben we voor haar een kussentje met een kleine *helling* Alleen slaapt ze elke keer in de puckababy omdat ze echt te druk is en anders niet slaapt.. Het bedje maken we al extra laag op aan het voeten eind zoals het hoort.. Alleen ligt ze elke morgen bijna weer onder de dekens.. Iemand tips hiervoor?? Ze slaapt snachts heerlijk door alleen zet ik om deze reden snachts de wekker om haar weer wat hoger te leggen en te kijken als ze er niet onder beland is.. Hoe pakken jullie dit aan
Je kan een laken oprollen, dat dwars over het matras leggen ter hoogte van haar heupen en de uiteinden onder het matras spannen, en dan één been boven dat laken leggen en eentje eronder. Zo hebben ze het mij destijds in het ziekenhuis geleerd, en dat werkte wel. Maar het is makkelijker te doen dan het uit te leggen, blijkbaar
Ik heb een opgevouwen handdoek onder haar benen liggen (onder het hoeslaken). Dan kan ze niet verder naar beneden glijden want dan blijven haar billen hangen op de handdoek, zeg maar. Sindsdien vind ik haar altijd op dezelfde plek terug als hoe ik haar neergelegd heb.
Buikligging. Misschien niet helemaal wat je wilde horen, maar nadat onze jongste een keer zich zo verslikte op zij ruggetje door de reflux, toch maar gedaan en een wereld van verschil. Gelijk veel rustiger en sliep langer en "stikte"niet aldoor bijna meer (zou vast wel goed zijn gegaan, maar vond het toen best eng).
Buikligging werkte hier ook heel goed! Vond het doodeng maar had een nannycare matje gekocht waardoor ik wat geruster was. Nog steeds is ZL een buikslaper