Wanneer ben je gewoon gezond bezig met zwanger worden en wanneer ben je er teveel mee bezig? Wat is jullie mening? Liefs Daantje
Ik ben in mn vierde ronde ovulatietesten beginnen te gebruiken om inzicht te krijgen en te weten wanneer mn ei eraan komt (ben onregelmatig en voel er weinig van). Het geeft mij meer rust doordat ik de testen kan vertrouwen in plaats van alles te denken te voelen. Groetjes Jelske
doe waar je je prettig bij voelt, en ga niet af op de mening van een ander... je voelt zelf heel goed aan wanneer het een negatieve uitwerking op je gemoedstoestand heeft... doe vooral waar je jezelf goed bij voelt, en wat je wilt... liefs
Dat denk ik dus ook! Ik ben nu in de 3de cyclus en ben deze cyclus begonnen met temperaturen en ovu-testen. Puur om te weten wanneer men ei is en ik ongi moet worden. Bedoel het is toch handig om te weten Ben namelijk bij de dokter geweest (ivm hevige buikpijn) en die vertelde mij dat ik met temperaturen en ovu-testen er dan teveel mee bezig ben. Je krijgt dan de wel bekende preek van je bent zo jong je hebt tijd zat enz enz. Tja en ik voel ook dat ik nu rustiger ben doordat ik precies weet wanneer ik ongi moet worden. Bedoel een beetje inzicht is toch juist goed. Dokters pffff ghihihihi
Dat ligt eraan hoe lang je bezig bent, vind ik. Ik zit pas in ronde twee, doe niet aan ovu-testen of temperaturen maar vind wel dat ik er 'teveel' mee bezig ben. In mijn hoofd dan. Maar als ik straks een half jaar of een jaar bezig ben en het lukt niet, kan ik me best voorstellen dat ik wel aan het temperaturen sla. Dat vind ik dan niet 'teveel ermee bezig zijn'. Zeker niet voor een ouwe taart als ik.
Als het een jaar duurt voor je zwanger bent kan ik me daar wat bij voorstellen, maar anders...... ls je gewoon geregeld met elkaar sex hebt, omdta je elkaar leuk vind ( ik mag hopen dat dat zo is als je aan kinderen begint) dan heb je toch automatisch ook sex op de vruchtbare dagen.... Daar heb ik geen test voor nodig hoor. Als het niet lijkt te lukken dan is het uiteraard goed om er eens even naar te kijken. wie weet heb je geen eisrpong, of niet elke maand of of of ....
Jah ik doe het dus om te weten wanneer ik ongi moet worden. Zo van ohhh eisprong gehad, over +/- 14 dagen komen de weer. Bedoel had natuurlijk eerst de zekerheid van de pil, weet je precies wanneer die ellende weer begint. Maar dan stop je met de pil en dan weet je het dus mooi niet. (onzekerheid bah) Je lichaam gaat gek doen en steeds ga je naar de wc van nu wordt ik ongi. Heel irri hihihihi Dus na deze cyclus denk ik het nog een ronde te doen. Als die dan hetzelfde is, heb ik tenminste weer wat zekerheid en overzicht in mijn cyclus. Hmmm klink wel als een controlefreak nu ghihihihi. Meer mensen die zo denken?
Ik ben nog helemaal niet met tempen enzo bezig, maar vind wel dat ik er in mijn hoofd ( te?) veel mee bezig ben. Maar of dat ongezond is weet ik niet. Zolang mijnpartner nog niet vind dat ik er over op moet houden is het nog ok toch?
Uitraard ben je er in je koppie mee bezig, is natuurlijk iets heel moois waar je mee bezig bent. Ik denk ook dat zolang mijn partner niet vind dat ik men kleppie moet houden het allemaal wel ok is. Tot nu toe vind hij het allemaal leuk. De termen zoals klussen, NOD, DPO en ovulatie hoor ik nu ook uit zijn mond zo af en toe ghehehe.
tja wanneer ben je er teveel mee bezig? in mijn ogen ben je er teveel mee bezig als je vanaf het begin af aan al begint met temperaturen en weet ik veel wat want je weet vantevoren niet hoe lang het gaat duren eer je zwanger bent als je dan direct al begint met temperaturen ovu testen e.d nou dan heb je nog een aardige tijd te gaan als het toevallig niet zo vlot wil lukken... want als jij weet wanneer je je eisprong hebt en je daarnaar gaat leven en elke keer weer die telleurstelling zou je snel het idee hebben dat je misschien iets mankeert omdat je het wel op de goeie tijdstippen "doet" maar het geen effect hebt... terwijl als je er niet zo mee bezig bent je het nog af kan doen alszijnde dat je toch niet zeker weet wanneer je je eisprong hebt....en daarbij dan blijft het "klussen" ook nog lekker en vrijblijvend ipv dat je er met je hoofd bij bent en denkt zal het nu gelukt zijn... ik heb vorig jaar 2 mnd ovu testen gebruikt om te zien of en wanneer ik ongeveer mijn eisprong had en dat vindt ik meer dan genoeg en de voor de rest is het afwachten... vindt het killing voor de relatie om direct al te beginnen met al die dingen...dat zijn dingen die op een gegeven moment toch wel ter sprake komen als een zwangerschap uitblijft want je moet er vanuit gaan als jij geregeld sex hebt (zeg 3-4x per week) dat meer dan genoeg moet zijn om zwanger te worden zonder je eisprong te bepalen... succes
Zo wil ik het dus ook doen, zodat je weet hoe het (ongeveer)zit. We weten heel goed dat het niet meteen zal lukken, daar zijn we gewoon heel realistisch in. Het komt wanneer het komt.
Voor mij zou het dus niet werken, ik zou er dan idd alleen maar daar mee bezig zijn en kan ik het zwanger worden helemaal niet meer loslaten...en ik heb het daar al zo moeilijk mee. Maar dat is denk ik voor iedereen verschillend. Gewoon doen waar je het zelf het prettigst bij voelt denk ik.
Ik vind na 3 rondes al daarmee beginnen wel erg snel eerlijk gezegd, ik ben daar bij de laatste pas in ronde 13 of 14 mee begonnen.
Ik vind dat je er teveel mee bezig bent - wanneer je meteen begint met testen en tempen. - Daarnaast denk ik ook dat je niet gezond bezig bent als je elke klacht die je hebt, wijt aan een mogelijke zwangerschap! Ik vind dat het echt een obsessie gaat worden wanneer je elke maand roept zwanger te zijn, of dat in ieder geval te denken. Dan roepen eigenlijk niet bezig te zijn met zwanger worden, of dat de partner nog geen kinderen wilt. Testen gaat doen terwijl het nog lang niet je NOD is, als alle tests negatief blijken, deze in twijfel gaat trekken en afspraken maakt met HA's en VK's om te horen dat er geen zwangerschap is. En dan nog te gaan roepen, maar dat is verkeerd. En als men dan ongi wordt.. is het een MK. En zo heb ik ze hier maar ook elders toch meer dan eens gelezen. Bij zulke meiden vraag ik me dan werkelijk af wat ze bezielt. Of ze wel besef hebben van waar ze mee bezig zijn. Of ze zelf vinden dat het gezond is en ik vind het vooral zeer pijnlijk en belachelijk naar de meiden die dan al zo lang bezig zijn en waarbij het niet lukt. En dat elke maand dan toch weer...
Jah ok dit lees ik ook regelmatig om me heen. Maar ik doe het gelukkig alleen om inzicht te krijgen. Dit zodat ik weet wanneer ongeveer mijn eisprong zal zijn en ik ongi moet worden. Dit komt eigenlijk doordat ik een keer ongi ben geworden op men werk en zwaar was doorgelekt. Stond echt voor schut weet je. Daarom wil ik het doen zoals smoekie heeft gedaan, 2 cyclussen aankijken hoe mijn lichaam werkt. Gewoon zodat ik weet wat ik kan verwachten en meer als afwachten kan je idd toch niet doen. Als het kleintje wil komen komt ie, als die op zich laat wachten is dat ook goed. Voordat wij stopte met de pil, wisten wij ook dat het niet ff 1,2,3 zou gaan gebeuren. Zeker na het lezen op dit forum, weet ik dit heel zeker. Ik zie regelmatig mensen die al zo lang bezig zijn, dit bevestigde gewoon wat wij ook hadden ingeschat. Heel erg bedankt voor jullie reacties, jullie zijn top. Liefs
Gupsie, you said it all Precies mijn gedachte erbij, ik denk dat je dan naast een gyn en huisarts ook gelijk een aanmelding bij een psychiater kan doen als het niet binnen een half jaar lukt.
Ik heb JA gestemd, maar vind het eigenlijk belangrijker hoe je er mee omgaat zeg maar. Wanneer je dag in dag uit bezig bent met die dingen te analyseren en alleen nog maar vrijt op de momenten dat je zogezegd je eisprong (bijna) hebt, dan vind ik dat op een ongezonde manier bezig zijn met zwanger worden. Dan heb je alleen nog maar sex om te produceren zeg maar, ipv sex om uiting te geven aan je gevoelens voor je partner die mogelijk bekroond mogen worden met een babietje. Maar ik kan me goed voorstellen dat je na een hele poos gewoon gezellig vrijen op de momenten dat je zin hebt en niet zwanger raken besluit om de natuur een handje te helpen hiermee. Al die meiden die maand in maand uit toch weer gewoon ongesteld worden geef ik groot gelijk dat ze doen wat ze kunnen doen om de kansen te vergroten. Ik ben zelf nog maar pas bezig en ben wel begonnen met temperaturen. Om inzicht te krijgen in mijn cyclus EN belangrijker nog....iets in handen te hebben wanneer ik onverhoopt bij de dokter terecht kom dat het niet lukt. Mijn zusje is nu al 1,5 jaar bezig en ik ben ook de jongste niet meer. Maar eigenlijk heb ik er dus een heel dubbel gevoel bij, bij dat temperaturen. En weet ik ook niet of ik er mee door zal blijven gaan. Ik denk eerlijk gezegd ermee te gaan stoppen, want het heeft voor mij geen toegevoegde waarde in dit stadium zeg maar.