ergste uitspraak over huisvrouwen

Discussie in 'De lounge' gestart door Fleur1, 20 mei 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yake

yake Fanatiek lid

25 jun 2006
    2.791
    0
    0
    Ooh, ik zeg niet dat het zo makkelijk is, maar thuisblijfmoeders kunnen tenminste overdag nog wat doen. Een buitenshuis werkende moeder móet het doen in de weinige uurtjes dat ze thuis is.

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ach..als je werkt als moeder zijne dan krijg je voor de voeten dat je je kind zou "dumpen" en als je thuisbest suggerteert men misschien dat je geen hectisch leven hebt.
    Lekker belangrijk denk ik dan. Je doet waar jij je goed bij voelt en hoe jij het fijnste leven hebt.
    Laat ze kletsen. Volgens een ander kan je het toch niet goed doen...

Aanstaande part-time werkende mama (van allebei een beetje:))

3. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Mijn kleine is er inmiddels al bijna 3 jaar... En nu hoogzwanger van nr 2, dus ik weet inmiddels wel wat voor zorg een klein kind met zich meebrengt ;) :D

4. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    oke, maar een werkende moeder doet wat een thuisblijfmoeder doet naast haar werk.
    Ik moet ook boodschappen doen, en koken en poetsen. En daarnaast vraagt mijn dochter ook aandacht. En ik wil nog wat tijd doorbrengen met mijn man. En bij ons moet dit allemaal na werktijd.
    Begrijp me niet verkeerd, ik ben blij dat ik nog kan gaan werken. Ik hou van mijn werk, maar het leven van een werkende moeder lijkt me iets hectischer. Veel meer geregel, en meer te doen thuis in minder tijd.

5. wendy1611

wendy1611 Fanatiek lid

14 mei 2006
    2.463
    0
    0
    Sluit ik me helemaal bij aan, alleen het poets gedeelte doe ik niet, heb ik een werkster voor ;)

6. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ik heb een kindje. Ik werk 3 dagen, maar heb inderdaad veel tijd over op de dagen dat ik thuis ben.

Ik vind het een luxe dat ik maar 3 dagen hoef te werken!

Ik begrijp dus wel dat die opmerkingen soms gemaakt worden. In mijn geval hebben ze gelijk!

7. QueenBee

QueenBee VIP lid

9 dec 2005
    11.098
    0
    0
    Momenteel in between jobs..
    Er gaat niets boven
    Werk zelf ook 3 dagen per week, en ben dus 4 dagen 'huisvrouw'. Gelukkig hoor ik niet van zulke rare opmerkingen over huisvrouw zijn, tis inderdaad vaak druk genoeg in je eigen huisje met alle schoonmaakdingen en je beebje!

8. pienie

pienie Fanatiek lid

29 okt 2006
    1.418
    1
    0
    zuid holland
    Ik sluit me erbij aan dat de dagen thuis vaak relaxter zijn dan op werk. Misschien de eerste paar maandjes niet, maar daarna...
    Als het financieel te doen was (mét de eisen die wij aan ons leven stellen) dan zou ik zeker thuis blijven bij mijn kindjes. En als mensen dan zeggen dat ik het getroffen heb, zou ik het er zeker mee eens zijn!

9. miloux

miloux Bekend lid

27 jul 2006
    760
    0
    0
    moet zeggen dat het op mijn werk veel relaxter is dan thuis met 3 kindjes hoor!

10. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    dat is ook waar miloux, op het werk ben je ff geen mama maar collega, is idd anders, alleen al daarom zou ik niet volledig willen stoppen.

11. noura

noura VIP lid

27 apr 2006
    8.819
    0
    0
    moeders zijn de perfecte managers! niemand die beter plannen kan dan een moeder, en wat dacht je van de stelling dat vrouwen tegelijkertijd meerdere dingen kunnen doen. dat is iets wat mannen schijnbaar niet kunnen.
    moet zeggen dat nu mijn zoontje nu 5 maanden is, dat ik nog gerust het huis kan doen de was voor 5 personen, en koffie drinken. maar moet daar wel bij zeggen dat de jongste wel een voorbeeldbaby is die veel slaapt. wel vind ik het hectisch op de dagen dat ik werken moet.

iedereen kiest wat het beste bij hem of haar past. en het belangrijkste is dat we goed voor onze kinderen zorgen. want dat komt op de eerste plaats. want of je nou een werkende of thuisblijvende moeder bent, je bent in de eerste plaats moeder en iedere moeder heeft haar kinderen op de eerste plaats.

12. brussie

brussie Fanatiek lid

22 nov 2006
    1.927
    0
    0
    Administratief medewerkster
    Amersfoort
    Ik ben net met verlof maar werkte voorheen 3 dagen. Mijn dochter gaat één dag naar kdv en de rest wordt opgevangen door oma's. Voor mijn dochter er was werkte ik gewoon full-time.
    Na mijn verlof ga ik weer 3 dagen werken.

Ik heb geen zin om werkende of thuisblijvende ouders te oordelen. Er zijn namelijk ook thuisblijvende vaders! Die doen dan het huishouden enz. Mijn man werkt full-time en ik part-time. Wij vinden het prima zo, doen samen het huishouden.

13. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    ja sorry zo bedoelde ik het ook.
    Ik k=vind het juist heel kanp hoe je een baan, kinderen en je huishouden allemaal samen kan doen.

14. Fleur1

Fleur1 VIP lid

14 apr 2006
    5.068
    0
    36
    Het financiele: we hebben bes wel goed gespaard mijn salaris ging appart naar de bank en met een over al vast bedragen voor te bergrote konden we toch een hoop doen. we hadden veel op vakantie gekund en gek veel kunnen winkelen maar dat hebben we bewust niet gedaan omdat ik wilde stoppen als we een kindje zouden krijgen.
    Mijn vrined is vrachtwagen chaffeur en is vaak van maandag tot zaterdag morgen weg en met uitzondering ook eens 1 of 2 nachtjes thuis. dus dat tikt dan kwa salaris aan.

Ik weet niet of een werkende moeder het drukker heeft als een niet werkende moeder.

Ik heb het gevoel als je huisvrouw bent 10x zoveel word verwacht over je huishouden als een werkende moeder.
    Als ik dat zo om me heen hoor dan hoor je de praatjes op het dorp van ja het is daar best wel een rommel in huis maar ja ze werkt ook 3 dagen per week dus dan mag het. Kijk bij jou en andere huisrouwen daar moet alles spik en span zijn.

En ik moet eerlijk bekennen dat Daan echt geen makkelijke baby is. Hij heeft 15 a 20 uur per dag gehuild vroeg alle aandacht en nachtrust van me in laat staan dat ik kon zorgen dat het hier allemaal opgeruimd is.

Ik ben een vrouw van een chaffeur dus ik kan niet eens aan me vriend vragen doe jij Daan even of wil je even afwassen ik vind dat ik dat niet kan maken van iemand die een hele week weg is en hard werkt ook thuis nog eens wat moet doen.

en ik weet niet misschien dat dat het huisvrouwen leventje nog iets zwaarder maakt dat je niet eens even kan zeggen van zo wil jij de laate fels deon dan kan ik om 8 ur naar bed. of 's morgens doe jij de fles dan slaap ik uit. Ik weet wel als ik het zou vragen op zondag morgen of hij het wilt doen dan doet hij het ook maar hij mag gewoon uitslapen van me tot 900 haha want dan begind de papa dag van Daan.
    Want papa in beeld is mama uitbeeld

15. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Ik werk 3 dagen per week. Als ik eenmaal op mijn werk ben, is het een stuk rustiger....maar voordat ik op mijn werk ben, zit er voor mijn gevoel al een halve dag op. Alles moet gedaan worden in een klein tijdsbestek.

Tja en het is zwaar zorgen voor je kindje, werk, huishouden, boodschappen en sociale contacten (en dan ook nog een mannetje die aandacht eist)

Maar ben net een weekje vrij geweest en ik ben net zo moe als ik 's avonds mijn bed in stap.

16. stranger

stranger Fanatiek lid

28 mrt 2006
    3.412
    0
    0
    Ohh mag ik bij jou in de leer ;)? Ik krijg het nog niet helemaal voor elkaar... moet zeggen dat ik ook een wakkere baby heb en die ga ik niet in een hoekje laten liggen omdat ik het huis moet schoonmaken... Dus doe ik vooral wat als hij slaapt... of als mijn man thuis is... Probeer het wel te combineren hoor, dus boodschappen doen als hij wakker is, hem in het wipstoeltje erbij zetten enz. Maar dan gaat het toch langzamer...

En in het begin kolfde ik zo'n 8-10x per dag en nu nog maar 4x, dat scheelt ook een hoop.

Wat natuurlijk onzin is want je bent thuisblijfMOEDER en niet thuisblijfSCHOONMAAKSTER. Is mijn mening tenminste.

Het hangt denk ik ook van je persoonlijkheid af wat je als zwaar ervaart en wat je het beste past. Mijn man gaat 4 dagen werken en ik 2. Dat past op dit moment het beste bij ons en we zijn er gelukkig mee :D!

17. smoekie

smoekie VIP lid

7 mrt 2006
    5.543
    1
    0
    ik weet 1 ding, ik heb 2 jaar geleden zo ineens heel spontaan met mijn moeder samen op onze borreltjesdag (vrijdag) een last minute geboekt a € 99,- voor 8 dgn... :)

man zei in 1e instantie zorg je zelf ook maar dat je "oppas" hebt....later heeft hij toch gezorgd dat zijn moeder de 1e helft hier in huis kwam, en de 2e helft heeft hij vrijgenomen (is zzp'er)

maarre werd daarna echt als een koningin behandeld want pas toen kwam hij er achter wat er allemaal bij komt kijken als je 2 kids hebt en een huishouden te runnen...

voor hem is er voor het grootste gedeete niets veranderd, hij doet net als hij altijd al deed voor ik hem leerde kennen en voor we gingen samenwonen en kinderen kregen hetzelfde(tuurlijk kids douchen e.d)...."hard werken" en ook hij had wel eens de gedachte denk ik dat het heel simpel was thuis, maar dat is vanaf toen wel anders....

zelfs nu 2 jr later doet hij nog meer in het huishouden dan hij daarvoor naast zijn werk voor me deed.... :) ;)

18. Deb

Deb VIP lid

19 jul 2005
    7.394
    0
    0
    Noord- Scharwoude
    huisvrouw wel of niet werkend , met of zonder kinderen is de meest ondankbare onbetaalde baan die er maar bestaat :)

en hoor je ons klagen over de werktijden? ;) of salaris? ( die we alleen krijgen in de vorm van liefde van de kinderen en een voldaan gevoel van me huis is weer op orde )

ik kan hier ook best een beetje boos om worden dat ze maar denken dat als je een huisvrouw bent je een luxe leventje heb

ik werk er ook nog bij ( s avonds)en heb de zorg van 3 kinderen erbij

mij hoor je niet klagen hoor ik krop me woede wel op hahahaha

das goed voor de inspiratie voor het schoonmaken ;) krijg je zoveel energie door !

19. Anabella

Anabella Fanatiek lid

2 feb 2006
    2.742
    1
    0
    Doe mij een beetje van die energie.... ik moet echt ff aan de slag hier, maar ik ben niet vooruit te branden *gaap*
    Volgende week begin ik weer met werken, zou eerst 3 dagen doen, maar ga toch 2 dagen.
    Voor hoe lang, weet ik nog niet. Niet voor altijd iig.

20. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Ik denk dat als je thuisblijfmoeder bent dat je hele andere stress en andere hectiek kent dan wanneer je gaat werken.
    Ik zeg niet dat het meer luxe is , maar wel een vorm van luxe, net zoals werken een luxe is voor mij.

Het zijn die verschillen zoals er zelf voor je kind kunnen zijn als het ziek is, die ik wel eens benijd. Maar ik ken ook moeders die mij dan weer benijden als ik op mijn werk ben dat ik dan gewoon ff mezelf kan zijn, en daar ff geen rekening moet houden met mama zijn.

Er zijn mijns inziens aan beiden voor-en nadelen. En tja, dat je niet betaald krijgt om je huis aan kant te hebben en je kroost op te voeden, dat is een andere discussie. Ik weet wel voor mezelf dat als thuisblijven betaald werd dat ik minder ging werken dan dat ik nu doe, maar volledig stoppen zou ik ook weer niet willen.

Deel Deze Pagina