De afgelopen weken trok mijn dochter zich op aan de spijlen van haar bedje, en sinds vandaag trekt ze zich heel gemakkelijk op en zit ze dus, het kost haar duidelijk geen moeite. Kan ik dit al tellen als zelfstandig zitten of is het vals spelen omdat ze hulp heeft. ( spijlen) Ik wil zo graag eens met haar fietsen, dat zitje dat lonkt naar me! Gebruik me,gebruik me!!!
Het gaat er ook wel een beetje om hoe stevig ze zitten etc. Blijft ze een langere tijd mooi zitten, valt ze snel om, hoe houdt ze haar hoofdje zo bij het zitten etc etc. Zelf ging ik niet meteen fietsen bij de eerste paar keer zelf gaan zitten, maar op het moment dat ze ook goed stabiel zaten en zich bij een klein duwtje ook goed konden corrigeren etc. Maar iedereen hanteert weer andere richtlijnen dus kijk gewoon ook zelf goed naar haar.
Het telt wel als zitten vind ik. Maar ik zou wachten met fietsen tot ze echt een tijdje goed kan blijven zitten, met een recht (onder)ruggetje. Dus echt dat je haar een duwtje geeft en dat ze niet omvalt.
Ik vind dit ook tellen als zitten, maar zou echt nog een maand wachten met fietsen, tot haar rug en nek sterk genoeg zijn om schokken op te vangen.
Zitten kan ze al vanaf 7 maanden, alleen het zelf gaan zitten dus pas sinds vandaag. Zit me btw net te bedenken, gisteren lag ze op haar verschoonkussen en kwam ze opeens helemaal omhoog tot zitstand, en dat vanuit rugligging op een zachte ondergrond, lijkt me lastiger dan op een harde ondergrond.( nou ja,omhoog komen, ze gooide zichzelf zowat tot zitstand,ging echt heeeel snel, dacht dat ze voorover zou kukelen) Lijkt mij dat die spieren dan toch sterk genoeg zijn??? Misschien anders het zekere voor het onzekere nemen en nog een maandje wachten, kan ze nog lekker trainen haha.