...en erkennen kan gewoon bij de burgerlijke stand (gemeente) en kost niks! het lijkt mij dan dus makkelijker om een GP te doen dan een SC. qua hoe het met de kids geregeld is tenminste! anders zit je zowiezo ook aan testamenten etc. vast met een SC.
Bij een geregistreerd partnerschap heb je geen getuigen meer nodig, het is echt een formaliteit. Wij hebben ons gp namelijk om laten zetten in een huwelijk. Toen wij ons huis kochten wilden we graag automatisch hebben geregeld dat we elkaars erfgenaam waren e.d. en een gp was net zo makkelijk en duur als naar de notaris. Anderhalf jaar laten hebben we ons gp om laten zetten naar een huwelijk. Wij hadden er wel een ceremonie bij, maar in principe kan je het ook gewoon aan de balie om laten zetten in een huwelijk. In het blad van de Vereniging Eigen Huis stond deze maand een heel artikel over het samenlevingscontract.. ik zal eens kijken of ik het nog kan vinden en eventueel een scan voor je maken. Er zijn op zich wel een aantal redenen te bedenken waarom het goed is om het wel te doen, m.n. in het geval van overlijden, maar de erkenning van je kinderen regel je daarmee inderdaad niet.
ik dacht ook dat als mijn vriend het kindje zou erkennen er niets aan de hand was en alles goed geregeld was. Maar toen kwam mijn schoonmoeder opeens ermee dat het pas echt helemaal goed geregeld is als je getrouwd bent en anders gaat het je een hoop rechtzaken en geld kosten. Toen hadden we dus besloten om te gaan trouwen, maar nu heb ik weer van het idee af gezien omdat alles dan ineens zo snel geregeld moet worden en we nu niet veel geld hebben.. En ik wil toch wel at het een dag word om niet te vergeten en niet zomaar even snel tussendoor!
Ik moet niet midden in de nacht berichtjes typen Bij het aangaan van een geregistreerd partnerschap heb je wel getuigen nodig, bij het omzetten van een gp naar een huwelijk niet meer.
hoi allemaal, ik zit met hetzelfde probleem alleen doorddat ik door mijn ex schulden heb. En mijn vriend niet met deze schulden wil opzadelen is ger partnetrschap niks voor ons. Dus om alles toch goed te regelen dan moet hij het kind erkennen bij de gemeente en dan moeten we naar de kartonrechter? Heb ik het zo goed begrepen? Groetjes Carla
Ja, klopt. Eerst erkennen (ik raad je aan dat zo snel mogelijk te doen want vanaf dat moment is het kind zijn erfgenaam... en je weet maar nooit ). na de geboorte vraag je vervolgens voor de vader het ouderlijk gezag aan. By the way: met trouwen en geregistreerd partnerschap kan je schulden e.d. buiten de gemeenschap houden hoor... dus dat hoeft geen reden te zijn om niet te trouwen (je goed laten voorlichten door een notaris. Een adviesgesprek kan je vaak gratis krijgen). Succes! Elle
Ja dat weet ik maar dat is een hoop gedoe en hij wil niet trouwen nog. Dus we hebben besloten dat gereg partnerschap te doen na het aflossen van mijn schulden. Moeten alleen nog even een testament maken. Carla