Erkennen van je kind!

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Moontje80, 8 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tataar

tataar Actief lid

13 mei 2008
    231
    0
    0
    Office manager
    Almere
    Ik weet dat je je kind moet erkennen en ook zo snel mogelijk als je wilt dat je kindje de naam van je partner krijgt. de vk zei de vorige x stel je partner komt te oveleiden tijdens je zwangerschap en je hebt de vader niet erkent dan kan het kindje niet de naam van de partner dragen.

Gr Tam

2. bengeltje86

bengeltje86 VIP lid

6 jan 2007
    8.553
    0
    36
    renkum
    ja dat klopt maar over de rechten van de vader moet je dus papier sturen naar de rechter dan krijg je gezamelijk ouderlijk gezag
    ik ga dat trouwens volgende week ff doen dat hij kindje gaat erkennen.
    want doet de pap het na de geboorte heeft hij niet de naam keus dan krijg het automatische de naam van de moeder of de moeder moet hierbij aanwezig zijn dan kan het wel

3. Denise85

Denise85 Fanatiek lid

4 okt 2006
    1.685
    0
    0
    Als je het kind wil laten erkennen moet de moeder er altijd bij zijn. Daarom doen de meeste mensen die als de baby nog lekker in de buik zit. Zou je het doen bij de aangifte wanneer de baby geboren is dan zou het inhouden dat jij (de moeder) mee moet naar het gemeentehuis en daar zit je vlak na de bevalling niet echt op te wachten lijkt me. Als je samen met je partner je kind hebt erkend blablabla dan krijg je een officieel document mee waarin staat voor welke achternaam jullie hebben gekozen en dat jij je partner erkend als vader van het ongeboren vrucht en jullie handtekeningen. Met dit document kan papa straks naar het gemeentehuis om de geboorte aan te geven.

Wij kregen bij de erkenning ook al een formulier mee die we na de aangifte van de geboorte moeten inleveren bij de rechter voor het ouderlijk gezag.

4. Meisje87

Meisje87 Bekend lid

27 jun 2008
    960
    0
    0
    Nee hoor, erkennen na de geboorte kan via een schriftelijke toestemming indien de moeder niet in staat is mee te gaan.
    @Mowtom: Erkenning moet elke keer maar alle kinderen binnen dezelfde relatie krijgen dezelfde achternaam.

5. kvptje

kvptje Fanatiek lid

31 dec 2006
    1.156
    1
    0
    huismamma!!!
    Vlaardingen
    Je moet bij een 2e beeb wel weer erkennen, alleen hoef je dan geen naamskeuze (achternaam) meer te doen, krijgt dan automatisch naam van de vader

6. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Wij kunnen ons kindje helaas niet laten erkennen, mijn vriend is geen Nederlander en dus gaat het allemaal moeilijker. Er moeten allemaal papieren geregeld worden uit zijn land,maar dat is door de oorlog daar haast niet voor elkaar te krijgen.
    Er is ons uitgelegd dat het erkennen later ook nog altijd kan. En het ouderlijk gezag ook,dus we maken ons er niet te druk over.
    Tot die tijd heeft mijn vriend een testament qua erfenis enz.

7. Denise787

Denise787 Bekend lid

20 apr 2008
    630
    0
    0
    Moet niet per se met 20 weken hoor.
    Wij hebben het ook pas gedaan met 26 weken of zo.

8. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Heb jijzelf ook een testament waarin geregeld is naar wie je kind(eren) gaan in geval van overlijden?
    Tja klinkt misschien vervelend hoor, maar anders heb je kans dat jullie kinderen ondergebracht worden bij jouw familie in geval van overlijden.....
    En in geval van een overlijden, kunnen mensen echt veranderen...

Tja weet dat de kans klein is, maar heb zelf meegemaakt dat het zo gebeurd kan zijn..... (vorige partner overleden)...

groetjes,
    Ramona

9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Dat is inderdaad zo jaa....bij ons in de gemeente doen ze het pas vanaf 20 weken :confused:

10. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    ja ik heb een testament hoor, is zoiezo handig als je kids hebt ;) stel je voor dat je beide ter overlijden komt? Dat moet ook allemaal vastgelegd zijn.

11. ramona0309

ramona0309 Niet meer actief

Goed zo!
    Veel mensen denken vaak niet na over zuke situaties.... en ze denken dat het vergezocht is, maar helaas gebeuren zulke dingen toch echt......

uhh dwaal weer af....

12. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Ja hier ook zo.. heb me er erg boos over gemaakt... Het is zoooo belachelijk! Overigens gaf ze bij het gemeentehuis aan, dat het in dat geval niet gaat om 'erkenning' maar om 'naamswijziging' .
    Maar het is van de zotte, dat als we niets geregeld hadden, dat dan mijn man en ik MIJN achternaam zouden dragen en de baby ZIJN achternaam zou krijgen :confused:
    Zowiezo loop je tegen een hoop instanties aan waar het allemaal niet zo vanzelfsprekend is, ondanks dat het wettelijk geregeld is dat de man de naam van de vrouw kan voeren nu. Erg frustrerend en irritant, maar vooruit. Het is niet anders...

13. lovelyengeltje

lovelyengeltje Fanatiek lid

8 jul 2008
    2.561
    0
    0
    Friesland
    hoeveel kost dat dan

want dat moet ik dus ook nog doen samen met mn vriend

alleen wij willen ook nog trouwen voordat ik bevallen ben

14. Liesje76

Liesje76 VIP lid

16 nov 2006
    24.463
    0
    0
    Twente
    erkennen kost niks

15. Chantalleke

Chantalleke Bekend lid

6 feb 2007
    606
    0
    0
    doktersassistente
    Apeldoorn
    Wij hebben in elk geval de erkenning al gedaan. Kost niets, alleen een beetje tijd en de vraag welke achternaam het kindje gaat krijgen.
    Straks als de kleine er is moeten we, naast het welbekende aangeven, het ouderlijk gezag regelen bij het kantongerecht...

16. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    o jee dta moet iik ok nog doenn..:S:S

17. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
    ben tog niet te laatt..?

18. Amfy

Amfy Niet meer actief

hoe ver ben je?

19. channa

channa Actief lid

18 mei 2008
    231
    1
    0
    stylist
  20. Amfy

Amfy Niet meer actief

nee jhe bent nog niet telaat even met zijn 2tjes lang het gemeente huis :)

Deel Deze Pagina