Hoe doen jullie dat met jassen?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door raspberry, 7 jul 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hoi,

sinds afgelopen weekend is m'n buik weer even hard gegroeid en nu past m'n zomerjas nog maar net... Aangezien het weer nog niet super is en ik ook regelmatig 's avonds werk en dan laat over straat moet, (reis met OV), is het toch wel handig als ik wat warms heb om aan te doen dan... Een vest vind ik niet zo fijn: waait alles nog doorheen.
    Hoe doen jullie dat? En straks naar de winter toe? Ons kleintje komt pas eerste helft november, dus tegen die tijd is een winterjas geen overbodige luxe. Heb je speciale jassen hiervoor?

2. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Nu in de zomer heb ik als het wat frisser is gewoon mn spijkerjasje open aan.

Voor de winter heb ik een speciale zwangerschapsjas van de buurvrouw te leen. Die zit alleen met een knoopje boven je buik vast. Buik zelf is dus niet helemaal bedekt, maar ik denk dat dat wel warm genoeg is, jasje verder is nl. heel erg warm. En anders kijken of je een fleece vest ofzo kan vinden. Daar waait de wind niet zo doorheen. Of een jasje waar de rits van de onderkant af weer open kan, zodat i niet zo strak over je buik zit.

3. Athina

Athina VIP lid

31 okt 2007
    23.809
    3.339
    113
    zwemjuf
    zuid-holland
    Je hebt speciale zwangerschaps winterjassen, wel behoorlijk prijzig volgens mij, die komen nog wel in de winkel. Zelf heb ik nu het geluk dat ik goed uit kom.
    Maar anders had ik waarschijnlijk eventjes bij Cranenbroek gekeken tegen die tijd. Geen idee of dat ergens bij je in de buurt zit. Maar daar hebben ze altijd erg goedkope kleding, ook jassen. En eigenlijk best goede kwaliteit vind ik. En zeker voor een paar maandjes in de zwangerschap goed genoeg. Zonder dat je 100 euro hoeft uit te geven. Dan heb je overigens geen echte zwangerschapsjas, maar als het toevallig past en goed zit, scheelt het een hoop. Ik zou er zelf in elk geval eventjes zijn wezen kijken (vorig jaar aan het begin van de zwangerschap 2 jassen gekocht - die ik tot 26 weken zo'n beetje aangehad heb , toen werd het tijd voor de zomerjas)
    Maar oke ;) het is ook maar net wat je te besteden hebt en besteden wilt.

4. kwebbels

kwebbels Niet meer actief

Ik heb gewoon een goed dik vest gekocht en in een paar maten groter. Dat ging prima eigenlijk.

5. valhalla

valhalla Niet meer actief

Ik had meestal gewoon een dikke trui aan en mijn gewone jas, waarvan ik ongeveer nog 1 knoop dicht kreeg. En ik heb het echt niet koud gehad...

Of gewoon even kijken wat nog past... Zoiets als dit (H&M) daar moet toch wel een fikse buik onder passen... [​IMG]

6. allwoman

allwoman VIP lid

29 jan 2008
    5.589
    0
    0
    bezig bijtje
    Dat vind ik best een leuke jas!

ik denk dat ik gewoon van de winter een warm vest doe met eventueel een leuke poncho erover.

Mijn spijkerjas nu met mindere dagen gaat ook nog maar met 1 knoopje dicht haha

7. Puck70

Puck70 Bekend lid

6 jan 2008
    759
    0
    0
    Nu heb ik mijn spijkerjack gewoon open (als je het koud hebt kan je een extra trui aandoen), omdat het toch niet koud is.
    Voor de winter... ik heb een wollen poncho uit Argentinië en wollen pashima's uit Nepal (die kan je over je jas doen), tja, ik neem meestal kleding souvenirtjes mee van vakantie. Misschien een idee als jij nog op vakantie gaat om te kijken of er leuke, warme handwerkkleding te krijgen is, origineel, vaak niet duur en lekker warm. :D

8. Ramona82

Ramona82 Fanatiek lid

9 feb 2007
    1.198
    0
    0
    Huismama
    Limburg
  9. Ddebbyy

Ddebbyy Fanatiek lid

11 nov 2007
    1.652
    0
    0
    Receptioniste
    Vianen
    Ik heb hetzelfde probleem....nu heb ik nog vaak mijn jas aan maar dan open (dicht gaat niet meer)
    Ik vertik het om een jas te gaan kopen voor de september en oktober maand...ben ook in november uitgerekend.
    Ik doe het zolang wel met een extra trui en een vest eroverheen ;)

10. conny75

conny75 Fanatiek lid

18 jan 2007
    1.881
    0
    0
    tilburg
    Ik ken het probleem, ik heb het opgelost door de jas van mijn man te pakken, hahahaha.

Hij heeft een polo jack, een soort regenjas maar dan niet echt zoals bij een regenpak. Die pas goed en hoef ik geen dure jas te kopen, oke het is niet mijn keuze om altijd te dragen maar voor nu even is het goed genoeg.

11. Kiwi1

Kiwi1 Fanatiek lid

26 dec 2007
    4.849
    0
    0
    Ik heb zo'n A-lijn jas, wat je veel deze winter zag (tot op je heupen en aan onderkant uitlopend, zo'n jaren 50 model). Die heb ik gewoon in de H&M gekocht en die heb ik hele winter en lente doorgedragen. En het zit echt heel leuk en je kunt er lang mee door. Sinds het warmer is heb ik hem niet meer gedragen, maar heb hem net even gepast omdat het weer wat frisser is en hij pas nog steeds perfect met mijn bijna 42 weken. Misschien is dit wel wat voor je.

12. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Ik heb een heerlijke stola gekocht voor de frisse dagen

13. raspberry

Thanks allemaal,

die foto van die jas is wel erg leuk... ook leuk om zo te dragen: dat zou het meest perfect zijn, een jas die ook zo kan, (doe nu ook veel met tunieken en wikkeljurkjes). Dan maakt het ook niet uit als het iets duurder is.
    Ik was dus ook idd niet van plan er veel geld aan uit te geven... we zijn druk aan het sparen voor een auto, dus dat vind ik veel belangrijker.
    Maar een A-lijn jas, ja, dat ga ik even onthouden... (en vervolgens goed bewaren voor de volgende zwangerschap, ;-D
    Wat dat betreft hebben we wel mazzel met de mode hoor, ;)

14. kims

kims Actief lid

7 jan 2007
    352
    1
    0
    Je kan ook bij de C&A (oid) zo'n simpele jas kopen in een paar maten groter. Vaak kan je die aan de onderkant aantrekken met van die touwtjes zodat de voorkant niet zo raar opgetrokken lijkt.

15. raspberry

Heb nu een a-lijn zomerjas gekocht bij Hennes, online. Was 30 euro, dus niet duur en kan ik verder ook normaal aan.
    Aangezien ik veel op de fiets zit (naar het station o.a.) vind ik een jas wel fijner dan een vest...
    Kijken of ik naar de winter toe dan met iets van een grote cape of sjaal eroverheen toekan... :) Alhoewel ik sowieso ook een nieuwe winterjas moet hebben, dus tegen die tijd maar eens kijken.

16. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik ben van mijn vorige kindje in januari bevallen en heb geen winterjas nodig gehad. Zowiezo heb je het dadelijk echt veel warmer met die dikke buik met water erin.
    Ik had zelf dus een poncho en deed dan een sjawl en handschoenen aan. Daaronder gewoon een fleecevest of gewone trui of zo. En dat was echt warm genoeg.

17. Marijke1982

Marijke1982 Niet meer actief

Voor als het echt fris is heb ik een "herfstjas" met knopen. Hij kan niet helemaal dicht, want het is een jas die ik voor mijn zwangerschap ook droeg, maar het is wel warm.
    En verder heb ik een vest die goed meerekt en dus nog steeds past.

18. nony

nony Fanatiek lid

4 mei 2007
    3.308
    241
    63
    nh
    Ik heb een winkel met zwangerschapsmode en voor de
    winter zijn er minstens 6 verschillende jassen te krijgen
    in verschillende prijsklasses van Noppies Esprit en Mama
    licious....dus keus genoeg straks!

19. shanice81

shanice81 Actief lid

15 mei 2008
    321
    0
    0
    apeldoorn
    Ik heb ook de dikke vest van mijn vriend gepakt :D mijn eigen jas gaat niet meer dicht,tis een s/m en wel een hele leuke maar no way dat mijn buik daar nu in past,.,

20. Boterkoek

Boterkoek Bekend lid

19 apr 2006
    818
    0
    16
    Als alles goed gaat ben ik eind feb/begin maart uitgerekend en loop ik dus in de winter met een dikke buik.

Ik heb afgelopen jaar een wollen cape gemaakt, en dan kan ik die lekker gaan dragen. Niet met oog op zwschap gemaakt, maar ach, een bol buikje eronder zal heus ook leuk staan!

Deel Deze Pagina