Zijn jullie ouders/schoonouders ook zo zenuwachtig aan het eind van de zwangerschap? Ik ben nu 38 weken en die van ons beginnen nu steeds vaker te bellen of alles nog goed is. Dat vinden wij niet erg hoor, maar mijn man en ik vinden het wel erg voorspelbaar van onze ouders. Ze bellen dan vooral als ze zelf ergens op visite moeten. Dan bellen ze nog even om te controleren of ze nog wel op visite kunnen . Nu zijn mijn man en ik mensen die graag een geintje willen uithalen. Belde mijn schoonmoeder net toen we aan het eten waren en ik kon niet op tijd opnemen. Dus gelijk een voicemail berichtje van schoonmoeder of alles nog rustig was of of we misschien wel in het ziekenhuis zijn. Nu hadden we verwacht dat ze gelijk mijn man zou bellen, maar dat heeft ze niet gedaan dus wij ook lekker niet teruggebeld. Mijn man zou vanavond wel bellen . Na een half uurtje belde ze toch naar mijn man, maar mijn man nam lekker niet op. Dus daar ook een voicemailtje of alles wel goed was of dat we misschien in het ziekenhuis zijn. Wij natuurlijk niet gelijk terugbellen, want dat doen wij vanavond wel. 5 minuten later belt schoonvader met zijn mobiel naar mijn man, dus toen heeft mijn man maar opgenomen. Hij heeft mijn schoonvader maar gemeld, dat er niks aan de hand is en dat we nog gewoon thuis zijn. Heerlijk is dat toch om hun lekker te plagen .
Ik denk dat wij daar tzt wel afspraken over maken, want daar heb ik dus absoluut geen zin in! Ik wil helemaal niet dat onze ouders weten dat het al begonnen is of dat we in het zh zijn. Overigens maak ik me over mijn ouders niet zo'n zorgen: hun kennende willen zij het ook pas weten als de kleine er is. Maar ik zie mijn schoonmoeder (lief mens, daar niet van) wel in staat om elke dag even te bellen voor het één of ander.
pffff heel herkenbaar. Bij mijn eerste belde mijn schoonouders elke dag op! En zo goed contact had ik niet met ze dus nam lekker niet op hahahaha kinderachtig he ? Liet mijn man later wel terug bellen hoor
Bij mij is het nog niet zo ver dat ik ieder moment kan bevallen, maar ik merk wel dat mijn moeder het ontzettend spannend vindt.. Ze vond het maar moeilijk om tot de 13e week niks te zeggen over mijn zwangerschap en geeft allemaal lief bedoelde adviezen waar ik niet altijd op zit te wachten. Volgens mij vindt ze het nog spannender dan ik zelf Haha.. Ach.. allemaal lief bedoeld... Ben benieuwd of ik ook al die telefoontjes krijg wanneer ik bijna uitgerekend ben
en omdat te voorkomen heb ik gezegd dat ik 2 weken later ben uitgerekend dan dat ik daadwerkelijk ben uitgerekend.. maar goed wordt nu toch al weer gebeld steeds....
Wij gaan trouwens ook pas de ouders/schoonouders bellen als de kleine er is hoor en dat weten ze ook. Ze bellen gelukkig ook niet elke dag, want dan zeggen wij er wel wat van. Maar het is wel grappig dat de aanstaande opa's en vooral oma's zenuwachtiger zijn als de aanstaande ouders zelf. Dit terwijl zij al meerdere kleinkinderen hebben en dit voor ons de eerste is.
voor mijn moeder is het het 8e kleinkind dus die is vrij rustig. maar mn schoonmoeder is hyper. hihihihi nu is mn schoonzusje pas bevallen en die werd elke keer gebeld en gesmst.. ja want dat was de eerste.. dus ben denk van de ergste stress van haar af, hoop ik... want nummer 2 is toch altijd even anders..
Oooooh GE-WEL-DIG! Ik hoop bijna dat ze ook zo bij ons zijn.. Mijn ouders en schoonouders zijn dus allemaal erg lief, leven erg mee maar letten er ook op dat ze ons niet gaan irriteren of wat dan ook.. ze houden echt wel rekening met ons (heb ik ff mazzel als ik sommige hier lees ) maaaaarrr ze vinden t ook allemaal wel errûg spannend worden volgens mij.. ben benieuwd of die niet ineens elke dag iets moeten weten over iets onnozels.. Vind trouwens die actie van gewoon niet opnemen ook echt humor.. zou ook wat voor ons zijn! Krijg ook spontaan zin om te gaan zitten puffen als vriendlief dan de telefoon opneemt ofzo hihi
Ik was iedere dag bij mijn ouders op het einde, verveelde me dood thuis had niks meer te doen schoonmaak woede was weg en alles stond al klaar... dus mijn ouders hoefde niet te bellen hihi mijn schoonvader is ook niet iemand die iedere dag belt hoe het is. Ik werd ingeleid dus hebben we dat tegen mijn ouders vertelt, schoonvader enmijn beste vriendin en voor de rest niemand. Mijn moeder was gelukkig bij mij en mijn mannetje in het zkh bij de bevalling en mijn vader heeft bijna een heel pkje chag opgerookt..... (kleine meid deed het erg slecht, AS waren een 3 een 6 en een 9) halverwege de bevalling wisten onze andere vrienden ook wel dat ik bezig was want ze waren bij elkaar op visite geweest en hadden toen vertelt dat ik die ochtend opgenomen was. Direct na de bevalling kwam mijn vader broertje schoonvader zwager en beste vriendin met vriend (beste vriend van mannetje) naar het zkh!!! Ik weet wel dat ik hoop dat dit bij een 2de kindje weer zo gaat lopen alleen zonder inleiding een gezonder kindje en nu graag dat mijn kleine meisje meekomt als de baby er is. Nu nog zwanger worden (hihi)
Mijn moeder is nu al hilarisch bezig! Belt me elke dag, of ik wel goed eet enzo..... Ze komt al met cadeaus aanzetten..dan zeg ik ook; mam, ik ben pas 8 weken zwanger!! Het is haar 1e kleinkind dus ik begrijp het wel een beetje..maar af en toe mag ze wel een stappie terug doen hoor! En ze wil het er ook met iedereen over hebben,en dat mag nog niet. Vindt ze zooooo erg! Over 2 weken heb ik weer een echo, als dan alles goed is dan mag iedereen het van ons weten. Mam, nog 2 weken geduld!
Vooral mijn ouders zijn erg zenuwachtig maar zij passen ook op ons dochtertje als de bevalling begint. Mijn pa belt me 4x per dag ha ha. En mijn schoonouders zijn een beetje zenuwachtig. Die bellen gewoon af en toe eens. Gisteravond belde ik mijn moeder. Mijn dochtertje zat in bad. Ze nam op en ik zei "hoi met mij" maar ik zei dat een beetje zuchtend omdat ik even in een moeilijke houding stond. En ik hoorde aan mijn moeder haar stem dat ze meteen zooooo nerveus was en ze vroeg meteen "oh moet ik komen?" haha. Neeeeeeeeeeeee mama, het is nog niet zo ver hoor. Ik vind het wel schattig.
Ik hoef nog lang niet te bevallen en ze zijn hier al nerveus Heb wel alle ouders gemeld dat ze niet op een telefoontje hoeven te wachten dat het begonnen is, want wij hebben afgesproken dat we pas na de bevalling gaan bellen, als de baby er is en wij een beetje bij gekomen. Nu is het al wel de hele tijd ga even zitten, blijf daar niet staan en neem een stoel, voel je het? schopt het? en nee nee meid laat mij dat nou doen. Voor beide kanten de eerste, is wel leuk om beide kanten stralend alle details te zien vertellen aan andere mensen, al kloppen die soms niet helemaal Bij de vrienden gaat rond dat de baby pas begin september komt, dus daar hoeven we ons ook niet druk om te maken, geen zin in dat en en en gebeld en gesms.
Hihi, mijn ouders en schoonouders zijn ook erg benieuwd, maar denk dat vooral schoonmama straks veel gaat bellen.Ze belt nu al om een scheet naar manlief en dat al vanaf het moment dat we zijn gaan samenwonen 3 jaar geleden.... ACh... het is ook de allereerste aan allebei de kanten.
Hoi, Ja, je moet er de lol maar van in blijven zien, ik vond het ook wel grappig als ik dan belde op het laatst dat er echt zo'n gespannen stilte viel als ik mijn naam had gezegd, en dan vervolgens met iets heel onbenulligs aankwam. Maar als je er last van hebt of denkt te krijgen moet je inderdaad een beetje liegen over je uitgerekende datum, scheelt een stuk. Ik heb bij de eerste 5 dagen overtijd gelopen, dan wordt het op den duur wel irritant. De tweede was 5 dgn te vroeg en ik had steeds geroepen dat hij ook wel te laat zou komen, dus dat was wel een verrassing.