Als alles volgens planning gaat is mijn oudste 23 maanden als spruit2 geboren wordt. Maar mijn oudste is een zorgenkindje en kan nu met 15 maanden pas net zitten en nog niet kruipen of tijgeren. Ik verwacht niet dat hij voor zijn tweede gaat lopen. Ik ben benieuwd hoe ik dat straks ga doen met dragen als ik hoogzwanger ben. Hoe doen/deden jullie dat?
Onze dochter wordt grote zus als ze 23 maanden is, en dat is over 6 weken al. Ze loopt goed en is niet zo zwaar dus dat tillen valt wel mee. Nou voel ik me ook nog prima dus het is sowieso niet zo'n probleem, maar ik probeer het wel te vermijden. Buitenshuis altijd de buggy mee etc, binnenshuis veel aan de hand meenemen (bv op de trap). Wat ik wel lastiger vind is mn geduld bewaren, kost meer moeite en ik kan minder hebben. Maar ook dat is bij vlagen, het scheelt enorm als ik uitgerust ben en genoeg heb geslapen. Verder gaat het eigenlijk peima zo, ben ook nog steeds aan het werk en weinig tekenen van harde buiken etc. Hopelijk gaat het bij jou ook zo!
Mijn zoon is nu 10 maanden.. en ik ben 5 weken zwanger dus zal ongeveer 18 maanden zijn als de tweede komt.. hij begint zich nu op te trekken en kan wel goed zitten.. ik ben ook benieuwd hoe alles gaat lopen en hoe ik alles moet doen als ik hoogzwanger ben.. dus ik lees ff mee
Ik had op MP een phil&teds wagen gekocht (een oude voor 75). Daar in ligt de baby onder de oudste zonder dat het veel ruimte kost. Ik vond het ideaal. En ik had de jongste veel in de draagdoek, dan kon de oudste in de normale wagen. Ook toen de jongste kon zitten gebruikte ik de duowagen nog veel, met twee zitjes.
Mijn dohtertje was 6 maand toen ik terug zwanger was , ze liep dus uiteraard nog niet , ging eigenlijk prima , ze liep wel toen ze 1 was dus dat scheelde op het laaste ook . Nu is zoontje 11 maand en zie banner hij trekt zich wel op maar lope gaat ie de eerste maanden niet doen . Wij wonen wel op een glv dus dat scheelt wel in trappen lopen
Hier ook een 'zorgenkindje', en ben nu 28 week zwanger. Tillen probeer ik zo min mogelijk te doen, zeker omdat ik mezelf zo min mogelijk probeer te belasten ivm eerdere vroeggeboorte. Mijn vriend tilt haar zoveel mogelijk (ze loopt ook nog niet) en helpt met de zwaardere huishoudelijke taken, en mijn ouders stofzuigen etc. als ze op komen passen. Verder is het een beetje behelpen.. Huishouden is nu een beetje met de franse slag bijvoorbeeld en ik zit veel thuis met mijn dochter, ga niet veel weg. Hopelijk kunnen we het zo nog een heel aantal weken uitzingen
Soms kunnen ze dingen echt onwijs snel leren... Zo ook met mij dochtertje... Die liep ook opeens van de 1 op de andere dag.. Waar ik nu enorm tegenaan loop is m'n geduld Heerlijk aan het peuterpuberen Ik zou zeggen laat het lekker over je heen komen komt vast goed! Geniet ervan meis!
Inmiddels 35 weken zwanger en een dreumes in huis van 20 maanden. Hij loopt gelukkig goed maar ook snel waar ik nu niet meer zo heel vlot ben Ook ik mag eigenlijk niet te veel ivm zijn vroeggeboorte (32,5) maar dat blijkt erg lastig. Verschonen, in en uit bedje tillen, toch leuke dingen (kinderboederij, zwemmen etc) ondernemen. Het levert me inmiddels wel flink vaak harde buiken (en een nachtje ziekenhuis met weeën) op. Zo rustig mogelijk aan en alle middagdutje maar mee doen met de kleine man en hopen op nog 2 weekjes zwangerschap. Anders dan opletten en proberen zo goed mogelijk naar je lichaam te luisteren kun je niet. En heel belangrijk voor alle mama's met een dreumes/kleuter. Laat je testen en voorlichten over CMV! (Ben helaas tijdens de zwangerschap besmet geraakt via mijn zoontje)
Zitten is al heel fijn. Dan kan je hem leren om te gaan zitten als je hem op wilt tillen, dit scheelt echt al enorm. Mijn kleine meisje is toen ik 5 maanden zwanger was (zij was toen 14 maanden) ineens gaan kruipen en zitten en kon toen ook op haar knietjes met haar armpjes omhoog gaan zitten zodat ik haar gemakkelijker op kon tillen. Daarvoor lag ze alleen op haar buik en tijgerde ze zo door de hele kamer. Als ik haar op wil de pakken dan deed ze gewoon al liggend haar armpjes wijd, heel zwaar. Nog geen twee weken nadat ze is gaan zitten en kruipen stond ze ineens aan de tafel. Ik had dat niet verwacht, het kan dus echt heel snel gaan. Volgens de fysio is de techniek van je dreumes om te kruipen (holle rug, nek naar achteren) nodig om te gaan staan. Als ze zitten of zittend spelen dan beginnen ze met het oefenen van die spieren. Het kan dus zomaar zijn dat je dreumes zich veel sneller gaat ontwikkelen nu ie zit.
Dank voor jullie reacties allemaal! Ik hoop echt dat het ineens snel gaat maar verwacht het eigenlijk niet. Ach verwachting is dat hij ieg wel zal kruipen dan en ieg kan gaan zitten. Dank voor die tip!
hier zelfde als mirandaV kleine is straks bijna 17.5 maand gelukkig is ze heeel makkelijk dus aan me rust kom ik wel als het moet ben ook benieuwd hoe andere het doen of deden ook na de zwangerschap leuke topic ik lees ook mee
Ik lees ook even mee. Mijn dochter is 14 maanden, ze kan al goed lopen dus dat tillen zal mee vallen. Ik ben wel bang voor m'n rust, ze is net een stuiterbal zo vreselijk druk! Hoop dat die extreme vermoeidheid snel over gaat, ik probeer nu met haar dutjes mee te doen. Wel spannend ook als de baby er straks is hoe het dan allemaal gaat!
Ook ik lees even goed mee. Ik ben nu ongeveer 7 weken zwanger en onze dochter is nu 11 maanden oud. Dus als ze 18 maanden is krijgt ze een broertje of een zusje ik moet zeggen mijn dochter kruipt nu 2 weken (misschien nog niet eens) en nu trekt ze haar eigen al op aan de bank. Dus het kan inderdaad.heel snel gaan in een keer. Maar ik zal als ik verder zwanger ben.gewoon m. Veel door anderen laten tillen als er iemand is bij me. Zo zal ik het zoveel mogelijk proberen te ontlasten. Succes !! Groetjes chanelle
Hier een peuter van 22 maanden en een echt wildebeest. Nu ik misselijk ben kan ik haar echt niet aan, dus de papa moet alles doen. Helaas moet er ook aan de zolder gewerkt worden (de 2 kinderkamers komen daar), dus in zijn vrije tijd werkt hij daar aan met mijn papa waardoor ik met mijn dochter bij mijn mama zit. Het is heel zwaar nu. Bovendien is ze nogal geweldig met mij en wipt ze graag op mijn buik, wat nu geen goed idee is. Ook de kans op besmetting met CMV vind ik eng en daarom doe ik momenteel maar heel weinig pampers en papa geeft haar eten. Gelukkig gaat ze 4 dagen per week naar de opvang, dus dan kan ik uitrusten, want de andere 3 dagen zijn heftig. Maar als de misselijkheid over is, zal 't wel weer gaan. In vorige zwangerschap nooit last gehad van harde buiken of voorweeën ofzo en ze is netjes gekomen op 39w6d, dus ik denk dat 't nu ook geen problemen zal geven.
Ik was zelf 14 maanden toen mijn broertje geboren werd... En ik liep pas met 22 maanden. Voordeel was wel, ik kroop ook niet. Dus waar mijn moeder me neerzette, bleef ik ook zitten. Ze deed dus alles in twee stappen, babybroertje ergens neerleggen of in zetten, dan grote zus verplaatsen... hihi! De baby kan toch best even in de box of wipstoel als je even met je oudste bezig bent? Ik denk dat het zichzelf allemaal vanzelf wijst, je vindt er je ritme wel in meis!
Ik denk dat ik wel wat meer vrijheid heb met mijn dochter van 3 Ze word juli 4 en ben dec uitgerekend. Dus zij zal mij vast wel heel veel willen helpen!! Grote zus!
Hoi! Onze tweede is ook een zorgenkindje en scheelt maar 19 maanden met de derde. Zij kon ook absoluut nog niet lopen of staan, maar ook nog niet zitten, laat staan billenschuiven (wat ze later is gaan doen). Ze kon wel op haar rug "tijgeren", dus ze kon zich gelukkig wel zelf verplaatsen. (Nu is ze 3,5 en kan met een rollatortje lopen, heel goed billenschuiven en dus ook goed zitten en een beetje langs meubels lopen). Wij hadden een soort box gekocht, die op de grond staat en waar een deurtje in zit (via traphekjes.nl Park a kid heet het geloof ik.) Zo kon ze zelf in de box of uit de box gaan en hoefde ik alleen het hekje open of dicht te doen. Ook hebben we een kinderdagverblijfstapelbedje (wij noemen hem meestal konijnenhok, omdat hij daar een beetje op lijkt ) gekocht. Zo kan ik haar op bed verzorgen en hoef ik haar niet nog een keer extra te tillen van commode in bed, dat scheelt ook weer. En als ik iets vergeten ben, hoef ik haar niet eerst veilig op de grond te leggen om het alsnog te pakken of op te tillen, maar doe ik even het hekje dicht. Ook had ik zo'n grijphandje voor ouderen mensen, zodat ik niet hoefde te bukken om speelgoed op te ruimen, of in elk geval zo min mogelijk. Ik kon op het laatst namelijk nauwelijks bukken en kon het bukken en tillen zo zoveel mogelijk beperken, zodat ik het zo veel mogelijk voor haar kon " opsparen". We hebben ook een draaibaar autostoeltje gekocht (maxi cosi axiss), zodat het stukken makkelijker werd om haar in de auto te zetten. Onze dochter heeft natuurlijk wel een totaal andere handicap dan jullie zoontje en was ook nog wat jonger toen het volgende kindje geboren werd, maar misschien heb je toch wat aan mijn tips. Succes! En gefeliciteerd met de zwangerschap!
Hier een dreumes van 19, 5 maand (nu 21 maanden) toen ik volledige rust kreeg opgelegd en nu inmiddels al 5 weken in het zh. Gelukkig een moeder die sindsdien doordeweeks in huis is. Het is wel aan te raden iets van een achterwacht te hebben voor het geval dat. Dochter kon al goed lopen en de trap op en af ging steeds beter.
CMV ??? Net opgezocht wat het is en hoe ik het kan krijgen! Is mij dus nooit verteld! Ik kus mijn dochter op de wang, laat haar uit mijn glas drinken, ... handen wassen wel na poepluier, maar niet altijd na plasluier... ofwel, ik ben fout bezig! Tips: bij optillen uit het bedje: het kindje eerst laten opstaan voor je het optilt. Verschonen: een stoel bij de commode zetten, zodat het kindje er via de stoel zelf op kan klimmen.