erkenning en onderhouden kind

Discussie in 'Alleen en zwanger' gestart door shy, 7 sep 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Niet meer actief

Ja je moet als moeder toestemming geven voor het erkennen van je kindje.. ik zou het als ik haar was ook niet doen hoor, hij stelt belachelijke eisen!

2. Cis

Cis Actief lid

12 jun 2006
    274
    0
    0
    Je moet inderdaad als moeder toestemming geven. Maar als het voor de rechter komt dan verlies ik dat (tenminste volgens mijn advocaat) altijd.
    Hij heeft onze zoon al erkend en is de biologische vader. Dus...

En het is ook nog eens zo, dat stel dat hij het pas over 3 jaar erkend, dat dan mijn 2e kindje automatisch alsnog ook zijn achternaam krijgt. Dit is omdat onze zoon die ook heeft en dus hebben automatisch opvolgende kinderen van dezelfde vader dat ook.
    En een naamswijziging kan pas na 5 jaar.

Dus op zich kan ik nu maar beter alvast meewerken.
    Misschien dat daardoor andere zaken ook wat soepeler kunnen worden afgehandeld.
    Plus dat ik, als het allemaal nog rotter wordt over 5 jaar beide kinderen misschien mijn achternaam alsnog kan geven. Dan zijn ze nog heel jong...

Dus helaas krijgt hij in dit geval zijn zin. Ik hoop alleen maar dat hij NOOIT het gezag kan krijgen. Want dat was voor mij de belangrijkste reden om deze 1e stap al tegen te houden. Dat is nl. echt mijn grootste nachtmerrie... dat ik ooit kom te overlijden en hij onze kinderen gaat opvoeden (al dan niet met zijn moeder...).
    En dan overlijdt zijn moeder en gaat hij weer aan de coke en dat dan als ze net in de pubertijd zitten ofzo...
    Maar ja, dat is allemaal voorlopig nog niet aan de orde. En de dag van vandaag is al rot genoeg, dus gelukkig kan ik dat inmiddels wel redelijk van me af zetten.

Nu eerst morgen maar kijken of het met mn kindje wat beter gaar en dat ik niet ingeleid hoef te worden. Ik ben nu eindelijk bijna klaar en kan nog wel heel even een klein beetje rust gebruiken...

Al hoorde ik net dat mijn (lievelings)oma (van bijna 100) ineens heel hard achteruit gaat, dus dat komt er waarschijnlijk ook nog even tussendoor....
    Mijn andere oma overleed midden in de crisis in juni...

Maar ja,. er is maar 1 optie en dat is doorgaan (zucht).

3. Sam0110

Sam0110 Fanatiek lid

6 sep 2007
    1.567
    1
    0
    Ocharme meid, ik wens je veel sterkte.
    Wat een k*tsituatie.
    Ik hoop dat je je been stijf houd want ik krijg de indruk dat hij denkt dat hij vanalles kan gaan eisen.
    Zijn moeder bij de bevalling?
    Zoiets heb ik nog nooit gehoord?
    Het is jouw bevalling, jij moet zorgen dat je je goed voelt bij alles.
    Doe zeker niks tegen je zin!

Deel Deze Pagina