Nee jij kan niet de hele vaderschapserkenning ongedaan maken. Hier hebben jouw moeder en (niet biologische) vader toendertijd voor getekend. (Zij hadden het wel zelf toendertijd ongedaan kunnen maken.) Het hele erkennen stuk heeft vooral gevolgen wanneer het kind minderjarig is (recht op omgang en informatie, de juridische band en de onderhoudsplicht enz) en alleen het stukje erfrecht komt nog kijken wanneer je meerderjarig bent, deze heb jij verworpen. En dit hebben zij ook uitgevoerd. Dan kan jij nu willen dat dat niet gebeurd was, maar hij wel die juridische rol vervuld en dat kan niet teruggedraaid worden (ik weet even niet hoe ik dit goed moet uitleggen) Ook al zit er een heel (emtioneel) verhaal aan vast. Ik zou het toch loslaten, want er veranderd niks daadwerkelijk door en het veranderd ook niet de de bestaande werkelijke situatie die er was toen hij nog leefde. Namelijk dat hij altijd heeft opgetreden als jouw juridisch vader, en nu hij overleden is bestaat dat niet meer.
Ik kan me voorstellen dat als je nu te weten komt wie wél je biologische vader is, dat je die persoon ook op papier als je vader zou willen hebben.
Dat is hij nooit geweest, hij was een natuurlijk persoon. TS: draag je zijn achternaam? Gaat het daarom? Je maakt het ons niet makkelijk met je summiere informatie.