Ik ben door complicaties na mijn operatie niet mobiel genoeg om echt te kunnen koken, kan wel wat lopen en staan, maar niet lang. Eerste kerstdag ben ik alleen, en ik hecht er verder niet zoveel waarde aan,maar iets anders dan soep of brood zou wel leuk zijn 2e kerstdag zijn mijn kinderen thuis en doe ik gewoon mini pizza, oven hapjes en ijs, denk dat ze dat wel prima vinden. Als het goed is kan vandaag een vriendin wat boodschappen doen, maar ik heb dus geen idee wat er in de winkels ligt, er wordt hier niet thuis bezorgd helaas. wie helpt me aan een idee? Zijn er lekkere kant en klare maaltijden? Iets voor oven of magnetron?
op de websites van de supermarkten staat vaak ook wat nu het aanbod is i.v.m. de feestdagen.. sterkte met het je herstel !
Ik weet niet of je ervan houdt maar: Goed glas witte wijn, stokbroodje, kaasfondue, kleine salade en een gebakje toe?
Klikt goed. maar heb nog zware morfine dus sla de wijn maar even over hihi...heb geen pannetje waar ik dat in warm kan houden helaas.. Dank je voor het meedenken!
Oh nee dat is niet handig nee! Ehm.. ik weet dat ze bij de ah zalm in bladerdeeg verkopen (vriesvak). Dat ipv fondue, wel met stokbrood salade en een kaasje voorop het stokbrood? En dat gebakje natuurlijk XD
Zalm in bladerdeeg? Klinkt goed! En dat rest ook..alleen dat gebakje..dat krijg ik niet meer op hoor! Hahaha
Als ik jou was kocht ik een voorverpakte ovenschotel met vlees (bij de AH hebben ze veel verschillende soorten) en dan zou ik er direct wat aardappeltjes met een beetje olijfolie en zeezout op een ovenplaat bij ingooien. Dan hoef je alleen na kwartiertje de aardappeltjes even om te scheppen en ben je klaar. Lekkere salade er bij en kant-en-klaar toetje er bij en je hebt volgens mij heerlijk kerstmaaltje. Sterkte en hoop dat de pijn meevalt!
Bedankt voor de tip, zal kijken omlijnde wat ze hebben aan voorverpakte ovenschotels.al lijkt de zalm me ook erg lekker!
Gebakje kan ook in de loopvan de avond Bij Ah hebben ze nu van die Jamie oliverschotels. Volgens mij ook kant en klaar.
Ik kan het huis niet uit..en mensen zijn al zo druk nu..om zet dan ook nog naar de blokker te sturen...dat houd ik maar in gedachten voor wanneer ik het zelf kan regelen..dank je wel hoor!
Oe, dat heb jij weer gelijk in..hihi Ik zat net rond te snuffelen op de site, ga gelijk bij jamie spieken!
ohh sorry, dan houd het op..ik vind het altijd zo makkelijk, idd oor andere x dan maar.. verder weet ik niks vn kant en klaar maaltijden niet gewoon iets bestellen anders?
Nou, op dit moment neig ik naar de zalm hapjes in bladerdeeg, en een afbak broodje met kruidenboter.niet echt dat je zegt een hele maaltijd, maar het moet vooral makkelijk zijn en niet te gek.
Wat ook heel lekker is: afbak(stok)broodje doormidden snijden, met rode pesto besmeren en plakjes brie erop. En dat dan even in de oven. Is wel een lekker hapje voor 'erbij'. Kun je evt. wat sla bij doen. (Of met groene pesto en halve cherrytomaatjes, maar persoonlijk vind ik de rode variant lekkerder.) Ik moest trouwens heel erg lachen om je opening post na het lezen van de titel van het topic, want het gaat om iets heel anders dan ik had verwacht! Ik dacht dat je een discussie wilde starten over de vraag of je van mensen met wie je aan het kerstdiner zit kunt vragen of ze hun mobiel uitzetten / niet gebruiken!
Ik zou lekker een chineesje bestellen of iets anders lekkers laten bezorgen als je niet mobiel bent. Volgens mij zijn er restaurants die ook op eerste kerstdag bezorgen.
Bedankt allemaal! Boodschappen zijn binnen dus moet het daarmee doen hihi Janna: nu het het zo , kan ik me dat goed voorstellen! Wist het even niet te verwoorden