Hoe zit het eigenlijk als..

Discussie in 'De lounge' gestart door Mientje Sop, 26 dec 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    je erachter komt dat je zwanger bent net in het nieuwe jaar t.o.v. je zorgverzekering? als je weet dat je zwanger bent neem je waarschijnlijk voor het nieuwe jaar een "gezinspolis". kun je je zorgverzekering dan wel tussentijds wijzigen i.v.m. kosten voor de bevalling e.d.?

2. zustertje

zustertje Niet meer actief

Je kan nu je polis wijzigen maar ik denk niet dat ze er in trappen als je ineens je zorg verzekering wilt wijzigen als je zwanger bent.
    Als je er mee bezig bent zou ik hem nu gewoon wijzigen.

3. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Ehm, nu dus wijzigen??:)

4. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    niet echt mee bezig op dit moment. vorig jaar alles goed gezet.
    wilde 'm vorig jaar eigenlijk al op gezinspolis zetten, maar dan was het nu een jaar voor niks geweest..
    dus eigenlijk nog vóór het nieuwe jaar op gezinspolis zetten?
    zou dat veel schelen in kosten voor de bevalling een zinspolis of normale polis? iemand ervaring mee? snap natuurlijk dat het per zorgverzekering zal verschillen, maar even op er een idee van te krijgen..

5. raspberry

raspberry Niet meer actief

verschilt per verzekering, dus bij jouw eigen verzekeraar moet je dat ff checken. Hier kon dat niet en wij hebben dus nogal lang een polis gehad met kraamzorg erin enzo, voordat we dat uiteindelijk ook echt weer nodig hadden voor de jongste dit jaar.

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.050
    2.186
    113
    Brabant
    Je moet het gewoon even uitrekenen.

Wat wij vergoed kregen met een groter pakket: de kraamzorg bijdrage en een ziekenhuisbevalling op verzoek.
    Nu ben ik medisch en vallen er ook al 2 dagen weg qua kwaamzorg, dus voor mij zou het niet gunstig zijn als ik het alleen voor de bevallingstijd doe.

Maar dingen als fysio zitten bij mij ook in het uitgebreide pakket, dus bij mij loont t wel!

7. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    toevallig ook iemand specifiek ervaringen met CZ?

8. Annemiek1975

Annemiek1975 Fanatiek lid

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Ik heb bij CZ altijd de bazis en een aanvullende verzekering gehad.
    Toen ik melde dat ik zwanger was werd verder gewoon alles geregeld... weet ook niet of die verder een "gezins"polis hebben.
    Bij mijn aanvullende verzekering zat bijv de eigenbijdrage van de kraamzorg, het kraampakket, ziekenhuiskosten ed.

9. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    thanks! handig om te weten..
    als ik het goed begrijp was jij al wel vóór je zwanger raakte aanvullend verzekerd? mag ik vragen welke basis en aanvullende verzekering je had..? :)

10. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Als basis heb ik de natura polis, en daarbovenop de aanvullende basis collectief en tandarts collectief. Dit heb ik altijd gehad.
    Ik moet zeggen ik heb me altijd aanvullend verzekerd. Heb geregeld fysio gehad in mijn leven en mijn tanden zijn ook altijd al erg zwak geweest, daardoor dus altijd aanvullend verzekerd geweest.

11. Zus

Zus Fanatiek lid

25 jun 2008
    1.081
    0
    0
    Je kan gewoon elk jaar je verzekering wijzigen. Gewoon even shoppen aankomende week en kijken wat je belangrijk vindt. Dan je per 1 januari je nieuwe verzekering in laten gaan. Niets aan de hand dan. Volgend jaar 1 januari kan je hem dan weer aanpassen.

12. Emmeken36

Emmeken36 Bekend lid

Ik heb cz met basisaanvullend en zou voor alleen een zwangerschap niet overstappen op een gezinspolis(toen we voor kinderen gingen ben ik wel overgestapt van een jongerenverz. naar een gewone): het enige wat ik aan de zwangerschappen heb hoeven betalen nu is de eigen bijdrage kraamzorg, de rest werd gewoon allemaal vergoed, ook prenatale screening en poliklinisch bevallen. Dus om voor die 5 euro per uur nou bijna 30 euro meer premie in de maand te betalen...nou nee (die eigen bijdrage was 80 euro voor 24 uur)
    Kinderen zitten bij m'n man op de polis, die heeft een wat uitgebreidere dekking maar ook geen gezinnenpolis.
    Gezinspolis klinkt mooi, maar ze zijn erg duur dus kijk even goed of je het echt wel nodig hebt (tandartskosten voor kinderen zitten bv tot hun 18e gewoon in het basispakket)

13. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    dank je Annemiek :)

en ik snap wanneer je normaal gesproken kunt overstappen. probeer alleen even uit te vogelen uit andere ervaringen of het verstandig is vóór het nieuwe jaar over te stappen en hoe of wat..

14. Mientje Sop

Mientje Sop Bekend lid

15 jun 2012
    951
    1
    18
    m'n schatjes ღ
    Emmekens, fijn om te weten, nuttige informatie!

ter info; ik heb nu een cz jongerenverzekering, m'n man ook.. alleen die is ook aanvullend verzekerd voor de tandarts.

15. Annemiek1975

3 aug 2008
    2.165
    0
    0
    Filiaalleidster
    Neerkant
    Je basis verzekering moet je voor de 1ste geregeld hebben, maar aanvullend kun je volgens mij het hele jaar regelen.

Komende week dus veel uit te zoeken voor jullie ;)

16. Duchess

Duchess VIP lid

26 jan 2006
    11.503
    3
    38
    Eindhoven
    Kun je niet met je verzekering bellen, weet je zo of het mogelijk is die aanvullende verzekering nog erbij te nemen verderop in het jaar.

Ik zit bij FBTO en daar kan je modules aan en uit zetten wanneer jij wil. Ik heb hem dus aan gezet toen ik 3 maanden zwanger was en zet hem na de bevalling weer uit.

17. liftrasa

liftrasa Fanatiek lid

6 feb 2008
    1.522
    0
    0
    enschede
    Elk jaar kun je tot 31 december overstappen of je verzekering wijzigen. Na 31 december is dit niet mogelijk ook niet als je situatie wijzigt.

Bij Fbto is dit wel mogelijk met de aanvullende verzekeringen. Hier kun je de modules gedurende het jaar in en uitschakelen.

18. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    bij ZilverenKruis kon je 2 jaar geleden het gewoon in december omzetten.
    heb dat toen ook gedaan en nu net weer omgezet.

19. yessie

yessie Fanatiek lid

27 nov 2009
    1.208
    12
    38
    It Fryske Lân
    Bij De Friesland kun je igvzwangerschap ook tussentijds je verzekering wijzigen. Het wordt dan met terugwerkende kracht naar 1 januari aangepast.

20. Ik dacht dat dat overal gewoon kon.. Toen ik zwanger was zat ik bij Zorg en Zekerheid, en kon het gewoon. Nu zit ik bij FBTO, en die maken er zelfs reclame voor.. Maar blijkbaar kan het dus niet overal!

Deel Deze Pagina