Mijn schoonvader is morgen jarig en wij hebben nog geen cadeau, wat een verrassing. Ik zit zelf al 3 dagen ziek thuis en ik zei nog tegen mijn man; ik kan nu geen cadeau gaan kopen, regel jij zelf iets. Ja zegt ie. Nou morgen is het al zo ver en we hebben dus niets. Nu weet ik echt niets want ze hebben alles, ze kopen het als ze het nodig hebben. Foto's van mijn dochter krijgen ze regelmatig, een uitvergrote foto hebben ze al. Snoep enz. mag niet want hij loopt bij een dietiste (hoe schrijf je dat?). Een pakket van allerlei levensmiddelen hebben we met kerst gegeven. Een cadeaubon vind ik niet zo leuk....help!
Als ze zin hebben om te eten gaan ze altijd en een bon hebben ze laatst nog gekregen, wijn drinkt ie niet, boeken leest ie niet. DAAROM is het ook zo moeilijk!
Aha! A challenge! Ik heb zelf een schoonvader die voetbal kijkt en wijn drinkt. That's it. Muziek! Concertkaartjes! Iets met nostalgische waarde.... Een vakantiebon voor een weekend weg of iets dergelijks Uhm nog een kleinkind (beetje kort dag ) Heeft hij nog hobby's?
Hahaha, kleinkind is on the way, duurt nog een dikke 5 maanden. Hij heeft niet echt hobby's. En we willen ook niet 100-de euro's uit gaan geven. Gewoon iets kleins, iets leuks, van rond de 25, 30 euro. We zitten op het moment wat krap bij kas, doordat mijn dochter een nieuwe kamer krijgt, er komt een kleintje aan. Maar het is zo moeilijk!
Ja maar met 15 weken bevallen lijkt me niet slim Zoek het meer op het persoonlijke vlak....gewoon iets liefs, waaruit waardering spreekt. Nodig hem en je schoonmoeder een keer uit voor een etentje bij jullie thuis....of plan een leuk dagje met z'n allen op jouw kosten. Bijvoorbeeld een dagje Madurodam of zoiets. Je schoonpa zal begrijpen dat jullie krap bij kas zitten. Ohja een tip: je zegt dat hij niet graag leest, maar misschien houdt hij van een beetje humor. Het boekje 'I always get my sin' is echt supergrappig. Er staan Engelse uitspraken door Nederlanders gemaakt, in. Echt de combinaties die je daar tegenkomt. Ik weet haast wel zeker dat hij er om kan lachen. Tenzij hij niet zo goed is in Engels. Ik geef dit boekje vaak aan mensen cadeau als ik het niet weet.
jah altijd moeilijk zulke dingen jammer dat hij niet veel leest ik heb mijn moeder toen eens lid gemaakt van de ook (tijdschrift voop opa's oma's en klein kinderen ) was ze erg blij mee. en wat heb je nog meer is ff denken hoor kei moeilijk eigenlijk kan zo snel niks verzinnen soms is het krijgen van een gedichtje op een mooie kaart van een kleindochter als genoeg en hoefd het niet ens wat te kosten ....! mischien een ideetje ik weet verders ook niet succes er mee hoor groetjes esther
Laat je dochter een mooie tekening maken of een vingerverfschilderij op zo'n canvasdoek. Houdt hij van bier? Je kunt (zelfs bij de supermarkt) heel veel soorten speciale biertjes kopen. Mijn vader is ook zo'n moeilijk geval met kado's. Wij geven hem dan vaak een nieuwe trui of polo ofzo. Is altijd goed. Misschien is dat een idee? Misschien heel afgezaagd, maar is een lekkere after shave niks? Of een DVD van iets waar hij graag naar kijkt. Je hebt ook van die DVD's over een geboortejaar. Gezien bij Bruna.
Ja, heb je geen drank- en bierwinkel in de buurt? Wij hadden zo'n winkel met 1000 verschillende biersoorten ofzo in de buurt en daar zaten de meest grappige soorten bij. Gewoon een aantal flesjes bij elkaar en leuk laten inpakken, altijd een succes (ze moeten natuurlijk wel bier lusten ). Ach, en anders een pakketje met een douchegel of aftershave, een boek of toch gewoon bloemen?
Inderdaad, een zelfgemaakt (vingerverf)schilderij van een kleinkind doet het hier ook altijd goed! Heeft-ie een bad? Van Badedas hebben ze speciaal badspul voor mannen, ook favoriet bij schoonpaps hier. Dat boek, 'I always get my sin', is trouwens ook een aanrader inderdaad! Je hebt ook zo'n opa-invulboek, 'Opa, vertel eens...', misschien is dat wat?
Ik heb net bij de halfords voor mijn eigen vader zo'n ding gekocht wat je aan de hoofdsteun van de autostoel doet waar je je colbert/jas aan kan ophangen..... Was een schot in de roos. Ze hebben 2 soorten van 15 en 20 euro, misschien een idee?
Nou mijn man is vanmorgen met mijn dochter op pad geweest, ik heb het nog niet gezien, lig nog steeds ziek in bed Ze hebben een bierpakket en mijn dochter een grote fles Palm. Bedankt voor het meedenken!