droomuitleg

Discussion in 'De lounge' started by Anais, Mar 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Anais

Anais Fanatiek lid

Mar 16, 2008
    1,314
    1
    0
    Gérante
    limburg/Hasselt
    hoi

ik heb dus enkele dromen gehad vandaag en misschien dat jullie weten wat ze zouden kunnen betekenen?

dus ik zit in mijn oma haar groot huis maar ze is van andere mensen(en ik weet ook niet bewust dat ze van mijn oma is want die bestaat daar niet) ik woon daar maar word slecht behandeld de mensen zijn daar gemeen en behandelen me als een bediende.ik wil de snoepkast in en ze betrappen me.Als straf pakken ze mijn geliefde hond af(mijn echte) s'nachts steel ik haar terug

later is er een gala en ben ik in een witte kanten kleed aanwezig,ik dans met iemand die ik van vroeger ken,niemand belangrijk maar hij lijkt op mijn broer(heb ik geen goede relatie bij)
    ik laat me leiden bij het dansen,soms struikel ik

later opnieuw wil ik een bad nemen,deze is oud en versleten.er zijn geesten aanwezig(lesbisch koppel blijkbaar) en dan ineens duiken er sprookjesfiguren op zoals sneeuwitje enzo en ik jaag hun uit de badkamer.sneeuwitje wilt niet ze is een trut(haha) ik trek aan haar haar en ze vertrekt.de geesten willen blijven maar ik voel me zeer bewust van mijn lichaam en verlegen,ze vertellen me dat ik prachtig ben en niet beschaamd moet zijn.
    ik probeer nog een laatste jongen wegtejagen uit de badkamer maar hij is verdrietig dat ik dit doe.hij zei me dat ik hem had verteld dat ik van hem hield en altijd van hem zou houden en enkel van hem en nog nooit zo verliefd was op iemand anders.ik herinnerde me het niet en hij vertrok.

later kleed ik me om in een kleedkamer waar een ex van me is naast me.ik verleid hem blijkbaar door me uittekleden waar hij bij is.maar enkel tot ondergoed.

nog veel later komt een soort tweede droom dat ik paardrij samen met een hele hoop andere ruiters op een oud pad naast het bos.dan worden we gevolg door de vijand(zwarte ruiters en paarden) ze zijn snel en ik neem een korte weg door het oude bos.ik rij vooraan de kudde en we komen aan het kasteel,maar die is blijkbaar bezet door de vijand en haha sneeuwitje is ook de vijand

einde :(
    iemand raad hiermee?

2. Minyaweth

Minyaweth VIP lid

Aug 20, 2006
    9,082
    1
    0
    Overijssel
    Ik heb geen flauw idee wat je droom betekend, maar heb hem smakelijk gelezen hahaha!

3. raspberry

raspberry Niet meer actief

Dromen hebben geen algemene betekenissen en alles kan voor iedereen individueel weer van alles betekenen, ALS het al echt wat betekent.
    Je herinnert je dromen namelijk nogal door elkaar, omdat je in principe in elke slaapcyclus van anderhalf uur een keer droomt, maar je ze allemaal gezamenlijk of door elkaar heen herinnert.
    Doorgaans droom je over dingen die je hebt meegemaakt of die getriggerd zijn door wat je mee hebt gemaakt, maar dat hoeft ook weer niet perse.
    Ik zou er dus niet al te veel waarde aan hechten :)

4. Wilma

Wilma VIP lid

May 22, 2006
    6,396
    1
    0
    Uithoorn
    Je bent ergens niet helemaal zeker van mbt een ander of andere personen of er schort ergens iets aan je zelf vertrouwen en daar moet langzaam verandering in komen of die verandering is al in gang maar heeft extra inzet nodig/ Steuntje in de rug. Verder interpreteren kan ik niet of ik zou meer info over jou of je leven moeten hebben zodat ik daarmee linkjes in je droom kan vinden.
    Maar kan er ook helemaal naast zitten. :p

Elk beeld in JOU droom is onderhevig aan met welke dingen jij die associeert. Want dat is voor elk mens anders. Er zijn wel dingen die door bvb cultuur een wat algemenere associatie hebben gekregen maar dan is het weer de vraag of deze associatie ermee gemoeid is of een meer persoonlijke.

Mijn idee van dromen is hoe meer indruk de droom op je gemaakt heeft hoe meer betekenis deze kan hebben. Je droomt elke nacht veel verschillende dromen en alleen die die enorme indruk maken of waaruit je ontwaakt zal je geheel of gedeeltelijk onthouden. En als je ontwaakt uit een "niets zeggende" droom dan zal je deze al snel vergeten zijn.

Share This Page