Beste allemaal, Ik was benieuwd of er hier andere dames zitten die ernstig (eosinofiel) astma hebben waarvoor ze een biological gebruiken en zwanger zijn of al bevallen. Ik ben nu 9 weken zwanger en heb mijn eerste prednison kuur al te pakken (en antibiotica vanwege ook longontsteking). Na lang beraad is er besloten dat ik doorga met de mepolizumab ondanks de onbekende risico's, maar de risico's van ontregeld astma zijn wel bekend. Ik ben de eerste die het doet in het AMC, maar weet redelijk zeker dat ik niet de eerste ben in Nederland. Ik heb ook contact gehad met Saar Nederveen uit het Haga en zij adviseerde idd ook doorgaan. Daarnaast heb ik bronchiectasien en een Pseudomonas colonisatie, maar dat lijkt nu rustig (laatste recidief juli). Zal wel een unieke case zijn maar ja je weet maar niet of je hier toch iemand treft. Overige medicatie; Symbicort Alvesco Spiriva Fluticason neusspray Combivent vernevelen Zout vernevelen Hydrocortison (ivm bijnierschors insufficiëntie door te veel en te lang prednison)