Hallo iedereen. Eind september heb ik de grote suikertest gehad. Hieruit bleek dat mijn ochtendwaarde afwijkend was. Verdict: zwangerschapsdiabetes. De eerste week kreeg ik de ochtendwaarde mooi onder controle met het dieet. De laatste 5 dagen niet meer. Gisteren moest ik de waarden doorbellen naar het ziekenhuis. De arts besliste om toch met traagwerkende insuline op te starten. Lantus 3eenheden. Gisterenavond volgens dieet gegeten en voor het slapen heb ik de eerste injectie geplaatst. Vandaag meet ik mijn bloedwaarde en nog is deze te hoog . Ik dacht dat dit onmiddellijk zou werken. Maar kan het dat dit even duurt? Voor de ochtendwaarden zakken? (Overige waarden zijn wel onder het maximum).
Insuline werkt gelijk. Misschien is 3 eenheden te weinig. Dit word vast opgeschroefd de komende dagen.
Het kan wel even zoeken zijn naar de juiste dosis. 3 eenheden is ook echt weinig nog. En dat werkt over 24u. Ik zou het een dag of 2 aankijken en zien wat je waarden over de dag zijn. Ik begon ooit aan 12 en zat na een jaar op 31, vooraleer ze de juiste dosis hadden. Oh ik zie nu dat je topic al enkele dagen oud is. Hoe is het nu met je waarden?