Welke medicijnen heb je gekregen? Bij "vrijwel niks binnenhouden" gaan mijn HG- alarmbellen al rinkelen namelijk. Er is zwangerschapsmisselijkheid en extreme zwangerschapsmisselijkheid (Hyperemesis Gravidarum). Bij gewone misselijkheid werken wat standaard tips en trucs vaak nog wel wat. De doe cracker/beschuit, bakje vla, cola, iets met gember. Maar als je op het punt bent dat er iets naar binnen gaat en er binnen no time weer uit komt, kan er dus best meer aan de hand zijn. En dan bedoel ik dus geen virusje. Er zijn vrouwen met HG die gewoon 9 maanden spugen en overleven dankzij sondevoeding. Dus als jij voelt dat het niet goed zit, blijf hulp vragen! Heel veel sterkte!
Idd hier ook 3x hg gehad. Is je urine getest? Ik leefde uiteindelijk op medicijnen (zofran) en crackers. En kon net genoeg drinken binnen houden zodat ik niet uirdroogde. Maar zodra ik iets teveel deed/ prikkels kreeg spuugde ik weer meer en werd het weer een opname.
Ergens ben ik ook bang voor hg, maar ik hoop van ganse harte dat t een griepje is ofzo. Mijn man heeft net aquarius gehaald, nu een kwart op, en dit blijft er goed in. En pepermuntjes. Zolang het nu zo blijft, gok ik het erop om niet te bellen. Als ik weer ga spugen bel ik wel.
Hè vreselijk! Hoop dat ze je in het ziekenhuis kunnen helpen. Ik kon na een opname van 4 dagen in ieder geval weer een beetje eten. Hou vol! Veel sterkte.
Heb een kwartier terug een smelt tablet gehad en jeej! Hij helpt al een beetje! Dus duimen, die mag ik dan ook mee naar huis. Zo nog een echo, ze denken aan een tweeling. Dat zou best een schok zijn..
Oei, jemig... Waarom denken ze aan een tweeling? Door de misselijkheid? Hoop dat je straks een mooie echo hebt met 1 kindje
Wat een opluchting, geen mola of andere gekkigheid, in verwachting van 1 mooi kindje! Hartje klopt prachtig, heel mooi snel en krachtig! Wat een mooi iets ♡ De rest dus goed. En het pilletje helpt. Nu zorgen dat ik weer ga eten! Ik ben zo blij! Gauw terug naar onze zoon, die hebben we net ineens bij opa rn oma moeten brengen, hij snapte dr niks van. Kleine man..
Fijn dat het pilletje werkt! Smelttablet zei je hè? Zofran/ondansetron toevallig? Die gebruik ik inmiddels nog steeds (begon met 16mg, toen 8 en inmiddels 4mg) om de misselijkheid onder de duim te houden. Fijn dat je weer naar huis kunt. Hopelijk gaat het nu de goede kant op en blijft de misselijkheid onder controle.
Ja! Die heb ik ook, ik 4 mg zie ik. Heb echt een goede nacht gehad, ook opstaan was perfect bijna. Eindelijk niet meer misselijk. En sinds ik dat pilletje heb genomen niet meer gespuugd. Wauw! Ik neem vandaag alleen even die van vanmorgen, als dat genoeg helpt hou ik het bij 1 per dag. Wat een gedoe zo he. Jeetje
Nee, vla of melk gaat juist maagzuur tegen. Het maakt de maag rustig. Bij buikgriep is het vaak het eerste wat er bij mij in blijft zitten. Melk neutraliseert.
In eerste instantie kan dat (neutraliseren/minder last) maar daarna vaak juist meer maagzuur aangemaakt en dus meer last. Bubbles, wauw wat fijn dat de zofran zo goed werkt! Lees er meer over tegenwoordig.. 10jr geleden volgens mij in nl nog nauwelijks..(?)