vandaag te horen gekregen dat ik te hard groei en dat is ook zo was 3 weken geleden 28cm en toen stond er al een aantekening in de gaten houden en nu ben ik 34 cm dus weer 6cm gegroeid in 3 weken ..... iemand ervaring ???
Ik heb dat echt nog nooit opgemeten eerlijk gezegd.. Wel een aardige groeispurt gehad de afgelopen weken. Wie heeft dit tegen je gezegd?
Ik heb één controle gehad waarbij mijn buik te hard was “gegroeid”. Bleek door obstipatie te zijn. Want de controle erna was mijn buik gekrompen.
Vk meet het , het klopt ook is me vierde zwangerschap vorig zwangerschappen was ik 34 cm bij 36 a37 weken...
Maar ze geeft aan dat je te hard groeit. Heeft ze ook aangegeven waar het aan kan liggen en of er risico's aan verbonden zijn?
Ja Teveel vruchtwater Grote baby Of suiker Dus vroeg me een beetje naar ervaringen af Indy90 27 cm bij 30 weken is netjes ja ik nu 34 bij 31 weken
Ik dacht dat je altijd 2cm boven of onder je termijn qua fundushoogte mag zitten. Bij 31 weken zou dat dan 29-33 cm mogen zijn. Heeft ze ook aangegeven of ze zich zorgen maakt om suiker? Die ene keer dat mijn buik te groot was gaven ze dat bij mij wel aan. Dat ik een volgende keer meteen suikeronderzoek zou moeten laten doen.
Er stond al een aantekening omdat ik de vorige x ook te hard was gegroeid ik was 3 weken geleden 28 cm en nu dus 34 ik heb/had pco dus verhoogde kans op suiker maar hun zeiden ook de vorige 3x had je het niet ....
Haha mensen (behalve een vk of gyn ofzo) moeten eens ophouden met een mening geven over je buik, daar zit volgens mij echt NIEMAND op te wachten.. Ik heb serieus in 2 dagen tijd een keer gehoord 'weet je zeker dat het er een is' & 'Oh, maar dat is dan een heel bescheiden buikje'.
Helemaal eens!!! Zo vervelend dat eeuwige gezeur als je zwanger bent over hoe groot of klein je buik wel niet is. Elke zwangere draagt op haar eigen manier en elke zwangere is prachtig. Einde discussie
Ja laatst zei iemand ook nou jeetje je bent echt enorm hoor.. Ik zeg joh dat valt toch best mee volgens mij. Nou nee hoor zegt ze ..je bent echt enorm.. Nou bedankt.. doeii
Ik herken dat ook niet. Maar als ze bang zijn voor suiker, waarom laat ze je dit dan niet gewoon testen. Zoveel moeite is het niet..
Moet morgen eerst terug komen voor een echo daarna bespreken we suikertest maar wil ik liever vermijdend... heb dat Sl meerdere keren gedaan en dat drankje is zo ontzettend goor.. misschien mag ik dan thuis een dagcurve gaan doen
Geen idee hoe groot mijn buik precies is. Maar vorige week kwam ik voor controle bij de vk en die zei al gezien jou buik denk ik dat je een zeer groot kind krijgt of veel vruchtwater heb. 2 dagen later een echo ivm placenta lokalisatie en wat blijkt, kindje loopt zelfs bijna 2 weken achter kwa buik en hoofdomvang en heb normaal vruchtwater. Dus die grootte van buik zegt totaal niets. Hier ook veel reacties weet je zeker dat het er maar 1 is enz enz... waarop mijn reactie al snel is nee het is een olifantje vandaar zon grootte buik. Dikke doei
Hier ervaring. Ik had bij 28 weken een fundushoogte van 34. Ben op alles gecheckt en helemaal niks aan de hand. Vruchtwater prima, babytje net iets onder gemiddeld zelfs en hoefde geen suiker te prikken. Verklaring van de verloskundige. Ik ben klein en draag haar heel hoog dus met als gevolg dat de bolling groter is. Zeker niet altijd iets om je zorgen over te maken dus.