Hej Girls, Ik wil graag een nieuw topicje openen voor meiden die 21 zijn (of binnenkort worden) die ook gaan voor hun eerste kindje! Ik ben Laura, 21 jaar dus en ben sind 4 maandjes getrouwd met mijn grote liefde. Wij willen heel graag een kindje en ik zit in mijn 4de ronde. Menstruatie is net over dus we kunnen over een paar dagen weer aan de klus. Ik ben heel benieuwd wie jullie zijn, hoe lang jullie bezig zijn en wat je verhaal is. Heb je zin om gezellig mee te kletsen? Schroom niet en plaats een berichtje
Heejj! Ja tuurlijk wel.. je bent 20? haha das ook bijna 21 toch? Hartstikke gezellig juist! Ja ik vind vaak dat er zoveel leeftijdsverschil tussen zit, sommige vrouwen zijn al in de 30! Maar hoe gaat het met jou? In welke ronde zit je nu? Wanneer is je NOD? Leuk als je mee wilt kletsen
Haha jaa nog 7 maandjes dn word ik 21 Jaa dat is wel vaak zo, maar is wel altijd handig voor vragen haha aangezien hun meestal wel ervaring hebben Maar met mij gaat t goed hoor, lekker aan t werk.. Njaa lekker...haha Jaaa dit is mn eerste ronde... Me NOD is vandaag haha alleen vanaf zondag al bloedverlies, maar alleen bij naar t toilet gaan... Weet dus niet of t echt ongesteld is of iets anders haha Hoeveelste ronde zit jij dan? En jou NOD? Xx
Leuk zeg, dat jij ook al zo jong een kinderwens hebt. Hoelang ben je al samen met je vriend? Het is inderdaad wel waar dat je vragen aan ze kunt stellen, daarom zit ik ook bij meerdere clubjes Maar het leek mij ook wel erg leuk om ook met leeftijdsgenoten erover te praten. Juist over het jong moeder willen worden.. Heb jij ook altijd al een kinderwens gehad? Heb je btw de pil geslikt hiervoor? Want daarvan kan je cyclus zo in de war raken.. pfff ik ben nu inmiddels al wel een jaar ermee gestopt, maar soms was ik gewoon 2 maanden lang niet ongesteld.. Hoop niet dat het bij jou het geval is. Ik hoop voor je dat het meteen raak is, maar ik had dat deze ronde ook 3 dagen lang bruinverlies bij het afvegen en ben toch ongesteld geworden.. maar dat wil niet zeggen dat dit bij jou ook zo is! Laten we het hopen Mijn NOD is pas 12 maart denk ik.. haha ik heb helaas een hele onregelmatige cyclus, de vorige keer was het 32, maar het is ook wel eens 24 geweest.. ik weet dus nooit zo goed wanneer mijn ei springt.. maar we klussen vaak genoeg, dus daar kan het niet aan liggen
hey meiden ik ben ook 20 jaar en ook bezig met een kindje al. ik ben nu 2 jaar byna met mijn vriend wat wel een stuk ouder is als mij al 33 dus wilen graag een kindje . We zijn nu al 4 maanden aant proberen en in december was ik zwanger en helaas na 7 wkn miskraam wat een hele teleurstelling was. maar ik loop al jaren bij de gynocoloog om mijn onregelmatige cyclus enz en bleek dat ik pco heb en mijn eitjes zijn heel klein.. dus nu ben ik begonnen met clomid ben nu klaar met de eerste kuur en rond de 24ste moet ik ongie worden maar ik doe pas 1 maart testen als ik niet ongie ben geworden omdat mijn cyclus langer kan worden door de clomid. Vind wel leuk dat er meerdere jonge vrouwen zijn met kinderwens ,,, xxxx
Hej leuk dat je mee komt kletsen Sjonge dan heb je al heel wat meegemaakt. Het lijkt mij zo moeilijk als je een miskraam krijgt.. ook vervelend dat je een onregelmatige cyclus hebt (heb ik trouwens ook, hoe kom jij dan bij de gynacoloog?) Maar wel fijn dat je nu een kuur clomid krijgt.. Hoeveel kuren moet je dan? Hopen dat je gauw een plakbeebje krijgt
Hee ja heb altijd al kinderwens gehad hihi Eehh jaa nog maar een half jaartje maar goed, kennen mekaar al heel laang alleen kwam nooit iets van haha altijd was 1 van de 2 bezet Jaa heb zoo. 6 jaar de pil geslikt dus zal daar uiteraard ook wel mee te maken hebben haha heb mij. Eisprong aan de hand van ovutestjes gezocht omdat ik wou weten of ik uberhaupt wel ee eisprong kreeg vandaar dat ik wist dat ik vandaag ongesteld zou moeten worden Jaa lijkt me wel onhandig als je cyclus zo onregelmatig is! Hoop dat hey bij mij mee gaat vallen en dat het bij jou wat beter word! Haha maar vooral lekker blijven klussen!! Xx
@ jenny Gezellig dat je ook hier mee komt praten! Jeeetje dat is wel klote zeg! Lijkt me idd heeeel moeilijk! Hoop voor je dat t nu met de clomid goed gaat en dat het snel raak mag zijn! Xx
hey.. ja idd was egt niet leuk was er egt kapot van.. ik merkte dat al vanaf ikk me eerste menstruatie kreeg dat t byna nooit kwam soms een jaar wel niet dus toen kwamen er wel vraagtekens en toen ik 17 was ben ik gegaan en toen uit bloedonderzoek en inwendiche echo zagen ze dat me eierstokke vol maaar met hele kleine eitjes en cystes zaten en als ik kinderwens had terug moest komen en dat is nu maar de laatste keer ben ik spontaan zwanger geraakt en toen wel mk maar dokter zij dat dat kon omdat ik zwakke eitjes heb dus hopen dat clomid voldoende is nog even geduld he hahah. en ben jij wel is na de gynocoloog gegaan ofso om alles is te laten onderzoeken is nooit verkeerd jezelf eens te laten onderzoeken he en zeker als je ook veel last het van onregelmatige cyclus . en doe je ook verder met ovulatie testen of temperaturen ? xxxx
owja en ik heb nu de 1ste kuur en als niet raak is heb ik nog een hier thuis liggen en als t dan nog niet lukt???/ mja maar hopen voor niet we zijn nog jong en zal ons zeker lukken meiden maar allles met geduld voor dit alles krijgen we dalijk een kelin wondertje terug en over die miskraam ja ik denk dat t met een reden komt als t gezond was geweest was t wel blijven zitten zeg ik maar altijd.. xx
zoo ja lijkt mij enorm heftig, maar inderdaad er is vast wel een reden waarom het mis is gegaan. Nou hopen zeg, dat het nu helemaal goed gaat komen! Nee ik ben nog nooit naar de gyneacoloog geweest, ik dacht dat je eerst minimaal een jaar moet proberen om zwanger te worden en als het dan niet lukt dat je dan pas naar gyneacoloog kan? Wooww een jaar lang niet ongesteld geweest? Aan de ene kant wel heel lekker, maar dan ben je toch liever maar wel ongesteld he? We zijn inderdaad alledrie nog erg jong, maar dat neemt niet weg dat ik het liefst NU al zwanger wil zijn.. je hoort ook zovaak dat als je zo jong bent je heel vruchtbaar bent en dus ook direct zwanger wordt.. nou niets van waar dus. Waar ik mijn hele leven al het allerbangst voor ben, is dat mijn man of ik onvruchtbaar zou zijn. Als wij geen kinderen zouden kunnen krijgen... VRESELIJK hebben jullie er al over nagedacht, mocht dat eventueel het geval zijn om dan te gaan adopteren?
Ohja en ik ben inderdaad deze maand begonnen met tempen.. maar dat vind ik erg lastig om daar wat in te zien. Ze zeggen dat als je temp flink daalt, dat je dan je eisprong hebt gehad. Als je bij mijn tempkaartje kijkt zou dat betekenen dat ik gisteren mijn eisprong heb gehad?? Op dag 10? Zou wel heeel vroeg zijn, dus weet niet of het klopt En doen jullie aan ovutesten/tempen? Slikken jullie ook iets van foliumzuur ofzo?
hmm nee hoor kan altijd is bloed laten prikken enz inwendig onderzoek mijn gynocoloog wouw me zelf al als ik wou op me 17 die medicijne geven die deed nergens moeilijk om haha... gewoon is gaan meid als je onregelmatig bent kun je verwijsbrief aan de huisarts vragen heb ik toen ook gedaan. jaa idd dat temp is erg lastig , je moet altyd smorgens gelijk als je wakker bent temp meten en als mijn eisprong is is die 0.3 meestal omhoog en meid ik had eerst ook heek vroeg me eisprong ook dag 9-10 dus t kan allemaaal alleen door de clomid zit ik dag 13 nu een eisprong de dokter zei wel tegen mij dat ik veel kans heb op een meerling .. spannend hoor ben benieuwd want normaal bij de clomid moet je dag 10 cyclus ongeveer na t ziekenhuis voor een echo en kijken als de eitjes reipen en kunnen ze zien hoeveel er mogelijk gaan springen en dat kan ik dus niet , ik laat het allemaal lekker op me af komen dat ziekenhuis zo vaak gaan enz is egt niet leuk liever spontaan zwanger raken tog dames, en altyd moed er in houden zijn nog zoveeel mogelijkheden gewoon positief blijven denken en geduld hebben. en nee ik zou denk niet een kind adopteren.. jullie wel? xx
owja en foliumzuur zou ik wel gaan slikken ja als je zwanger wil worden is heel goed voor de baby en je kan t nu al gaan slikken doe ik ook gewoon ook alle vitamines in voor jezelf enz xx
Zoo dames! wat heb ik veel gemist haha! Het is de bedoeling dat ik een mail krijg als er een nieuwe reactie is... maar op de 1 of andere reden niet gehad! pff jeetje vind het aan de ene kant wel heftig.. zo jong en dan al allemaal toestanden in het ziekenhuis.... Maaaarr... ook heel fijn aan de ene kant juist omdat je nog jong ben.. hoeft je niet bang te zijn dat je pas 30 zou zijn ofzo als t dn eens een keer lukt! Toevallig spookte de gedacht paar dagen geleden nog door me hoofd gewoon om eens een keer naar t ziekenhuis te gaan gewoon voor een controle ofzo..... Stel je voor je bent een jaar ofzo aan t proberen, en dn moet je nog naar t ziekenhuis, allemaal onderzoeken enzo.... Kan je beter doen voordat je begint, of njaa snel nadat je begint.. om soieso al 12 teleurstellingen te voorkomen haha. Maarja weet niet of dat zomaar kan Ik doe wel aan ovutesten, maar ook omdat ik wou weten of ik soieso wel een eisprong zou hebben na t stoppen met de pil, en zo wist ik ook gelijk wanneer ik dan ongeveer ongesteld zou moeten worden. Al kwam het alsnog als een verrassing (5 dagen van te voren) Weet alleen niet of ik nu vanaf zondag me nieuwe cyclus moet tellen maar goed, doe het maar voor de zekerheid dan kan ik iig me ei niet missen! Njaa hoop ik dan haha Owjaa en vanaf morgen aan de foliumzuur ivm een antibiotica kuurtje voor blaasontsteking, wel zwangerschapstest gehad bij de dokter gelijk met de urine voor de blaasontsteking, was negatief maar goed wel 2 dagen voor mijn eigenlijke NOD, dus er bestaat nog altijd kleine kans toch? Njaa iig dit aangegeven bij de apotheek vanmiddag en de antibiotica kon geen kwaad mits je foliumzuur gebruikt dus mar gelijk potje aangeschaft! xx
Goeiemorgen dames! Nou heb vanmorge. Nog even een test gedaan en die was negatief... Toch nog jammer haha Maarja op naar een nieuwe ronde! Xx