OOh how I love 'One Born Every Minute'! Het programma was vorig jaar dagelijks op TLC, nu nog maar 1 of 2 keer per week. Ik ben verhuisd naar Youtube en geniet regelmatig van een aflevering! Je leert in een aflevering twee (vaak) Britse stellen kennen, hun verhaal en vervolgens de bevalling en geboorte van het kindje. Regelmatig natte ogen van de mooie verhalen! Hoe pijnlijk de bevallingen ook zijn, toch blijf ik nieuwe afleveringen willen zien. Ik heb ook het idee dat ondanks dat elke bevalling verschillend is, dat dit best een goede voorbereiding is voor mij als het ooit zo ver mag zijn. Ik ben wel benieuwd of er naast mij nog meer vrouwen zijn die weg zijn van dit programma? Ik weet dat er ook een Amerikaanse variant is en misschien zijn er wel veel meer van dit soort programma's online te vinden?
Ik keek het in de zomer veel toen ik zwanger was. Totdat ik hoogzwanger was toen kon ik het even niet meer kijken haha. Ik vind zulke programma's ook heel leuk. Je had ook zoiets over Amerikaanse vrouwen een paar jaar terug. Alleen dan zag je ze niet alleen in het ziekenhuis. Volgens mij was dat op net 5. Dat vond ik ook heel leuk.
Ja, hier ook! Ben er dol op, haha! Moet er ook altijd van huilen... (hormonen?) Vind echter wel dat vooral de Britse verpleegkundigen en gynaecologen een beetje bot over kunnen komen. Ze zeggen niet welke opties er zijn en zeggen 2 minuten van te voren dat ze een ks krijgt of iemand moet 1,5 uur wachten op een ruggenprik omdat er niemand is die het kan doen. Ik begrijp dat dat hier ook kan gebeuren maar ik heb een paar keer met verbazing zitten kijken...
Ik vind het een heerlijke serie! Het is al jaren af en aan op TLC, voornamelijk de Amerikaanse variant. Inmiddels heb ik alle afleveringen op tv al gezien en zijn alle 'nieuwe' afleveringen die voorbij komen voor mij al een herhaling. Afgelopen zomer tijdens mijn verlof heb ik mij uren vermaakt met de afleveringen van de Britse variant op youtube. Hoewel ik het de laatste drie weken voor de uitgerekende datum een beetje vermeed, het werd toch wel spannend. Na mijn bevalling (die erg traumatiserend was) heb ik heel veel gehad aan de Britse variant. De bevallingen lijken meer op de bevallingen van Nederland (namelijk: toch veel natuurlijk, niet meteen een ruggeprik, geen 'Amerikaans drama'). Er was ook een aflevering waarbij een vrouw een fluxus kreeg (wat ik ook heb gehad), en wat een emoties kwamen er bij mij los. Wat een herkenning! En nu na mijn bevalling snap ik zó goed hoe wanhopig sommige vrouwen zich voelen en hoeveel pijn het doet. De Britse variant heeft dus duidelijk mijn voorkeur. In de nieuwere afleveringen (via youtube), zie je ook dat de verloskundigen veel meedenken met de bevallende vrouw. Ze hebben speciale 'lounge' kamers met zitzakken, kussens, skippyballen, 'hang'-touwen etc. om de weeën goed/beter te kunnen opvangen. Ik blijf fan
Niet alle Britse verloskundigen zijn bot hoor, die van mij is hartstikke lief!! Ik heb een aantal afleveringen gezien, de rest bewaar ik voor mijn verlof. Je hebt ook 'The Midwife' op YouTube, een paar van die afleveringen zijn gefilmd in het ziekenhuis waar ik ga bevallen en mijn verloskundige zit er ook in
Ik keek er ook naar voor mijn dochtertje er was, dus ook toen ik zwanger was Vond ML niet zo leuk, want vaak worden er ook kindjes geboren die geholpen moeten worden na de geboorte of ooit zelfs een kindje dat gestorven is Dan zat ik hier te janken in de zetel! Ik vind de UK versie veel beter dan de USA versie.. Sinds ik bevallen ben, heb ik geen behoefte meer om te kijken, weet niet hoe 't komt
Ja leuk! Wat ik wel jammer vind is vooral bij de Amerikaanse versie de bevallingen erg gemedicaliseerd zijn. En dat ze meteen de (gezonde) baby weghalen. Mijn dochter werd meteen op mijn buik gelegd zodat we samen konden bijkomen.
Ik noem alle Britse zusters eerder te lief dan te bot. Iedereen noemt elkaar maar 'love' en 'dear'. Daar zou menig Hollandse nuchtere vrouw gek van worden denk ik. Wel heel leuk om te zien! Thnx voor 'The Midwife' tip, leuk!
Waar ik ook erg benieuwd naar ben, er wordt in de afleveringen van OBEM erg veel gas & air gegeven en gebruikt als pijnstiller. Is dat in Nederland ook gebruikelijk om een of ander gas te inhaleren tegen de pijn tijdens een bevalling?
Op Netflix heb je de serie call the midwife echt een aanrader Wel nagespeeld en ook veel situaties met complicaties dus niet kijken vlak voor je bevalling
Ik vond dat programma echt super leuk! Heb het tijdens mijn zwangerschap vrijwel dagelijks gezien en mijn man keek regelmatig mee. Nu al heel lang niet meer gezien. Maar dat komt eigenlijk omdat ik het met zappen niet tegen kom.
ik vind de UK versie leuker dan de USA versie... In die van Amerika lijkt het wel of elke bevalling een complicatie heeft... het word altijd "spannend" tegen het einde. althans toch diegene die ik ervan gezien heb...