Recente info over Mirena??

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Puck, Feb 10, 2015.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Puck

Puck Actief lid

Jun 23, 2010
    236
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik heb een vraag, ik wil heel graag een Mirena laten plaatsen, i.p.v. aan de pil te blijven. Dit i.v.m. de kleinere hoeveelheid hormonen.
    Maar.. nu weet ik dat de pil de ovulatie remt. Over de Mirena hoor ik echter verschillende verhalen. Ik sprak een huisarts (niet mijn eigen) die vertelde dat de Mirena’s van tegenwoordig de ovulatie ook remmen. Maar op internet staat nog overal dat dit niet zo is.
    Hebben jullie als verloskundigen de meest recente gegevens van de Mirena?

De abortieve werking staat mij namelijk heel erg tegen. Ik geloof dat het leven begint bij de bevruchting en ik wil niet het risico lopen dat ik bij wijze van spreken elke maand een bevruchte eicel ‘aborteer’.

Verder had ik bedacht dan tijdens mijn vruchtbare dagen extra bescherming te gebruiken, maar omdat het in het begin na het plaatsen een rommeltje kan zijn met je cyclus: hoe weet ik dan (zonder allerlei testjes) ongeveer zeker wanneer mijn vruchtbare dagen zijn? Zonder pil of wat dan ook voel ik mijn vruchtbare dagen, pijn, libido etc. Blijft dat gewoon met een Mirena?

2. Monique

Monique Verloskundige

May 6, 2014
    1,572
    0
    0
    Goedenavond,

naar mijn inziens kan er nog wel een eisprong optreden. Bij sommige vrouwen wordt de eisprong onderdrukt door de mirena, maar zeker niet bij iedereen. De kans dat er bevruchting optreed is klein, doordat de kwaliteit van het zaad wordt beïnvloed door de mirena, maar het is niet uitgesloten. Het is lastig om af te gaan op symptomen die kunnen wijzen op een naderende eisprong. Je weet niet hoe jouw lichaam reageert op de mirena en of er duidelijke symptomen waarneembaar zijn, dus ik zou daar niet op vertrouwen. Succes met het maken van een keuze!

Groetjes Monique

Share This Page