Tycho is eind vorige week ontzettend verkouden geweest. Ik kon 3nachten lang elk uur met hem op gaan zitten omdat hij steeds wakker werd en heel erg moest huilen. Het bedje schuin zetten en spoelen met baby neusspray hielp hem niet veel. Nu leek het erop dat het bter met hem ging tot gisteren. Hij gedroeg zich ineens heel "vreemd". Hij heeft 3x overdag geslapen, normaal gesproken vindt hij slapen op een dag maar zonde van de tijd En hij is alle keren in slaap gevallen zonder ook maar een kick te geven. Terwijl hij normaal eerst even stoom af moet blazen en het flink op en huilen zet.... Dan ga ik na 10minuten naar boven en dan pas valt hij in slaap. Zn fruit en groente at hij wel, maar leek het minder lekker te vinden dan normaal. Van de laatste fles heeft hij iets van 40ml laten staan. Terwijl hij altijd zn flessen leeg drinkt! Gisteravond en vannacht werd hij een keer of 4 wakker. Zo ook om half 4. Het huilen werd niet minder maar juist meer. En hij zat maar aan zn hoofd. En toen ik aan zn oor zat begon hij heel erg te huilen... het leek alsof hij er pijn aan had. Nu was het me ook al opgevallen dat hij overdag ook al naar zn hoofd greep, maar niet specifiek naar zn oor. Toen heb ik hem bij me in bed genomen en hij heeft een paar keer gekermd in zn slaap. Niet echt lang maar hij sliep in ieder geval niet erg rustig. Nu vanmorgen had hij zijn fles wel leeg en ook zn fruit at hij op. Nu gaf ik hem net zn fles en hier ook weer 50ml van laten staan. Nu is hij ook al de hele dag af en toe bezig met persen... er komt steeds maar een klein beetje poep uit. En dat is dan een beetje als wat droge klei ( sorry beetje onsmakelijk) en heb het idee dat zn plasluiers ook minder zijn ( maar misschien is dat mijn idee) die van vannacht was wel goed vol. Net zat hij ook weer aan zn hoofd. Ik mag nu wel aan zn oren komen, dat doet hem niks. Zijn temperatuur is goed. Zn ogen zijn nog steeds een beetje soepig en hij hoest veel. Is het nog steeds die verkoudheid die hem dwars zit? En dat hij aan zn hoofd zit? Zou dat oorpijn kunnen zijn? Ook al mag ik nu aan zn oren zitten? Moet ik me "zorgen" maken of zit ik van een mug een olifant te maken? Liefs Sassie Ow overigens is het niet echt aan hem te merken dat hij niet lekker is want hij speelt gewoon in de box en lacht evenveel als anders. Alleen na een tijdje wordt hij het zat.
Dit zou een beginnende oorontsteking kunnen zijn of hij kan last hebben van tandjes. Het is in elk geval belangrijk om zn temperatuur in de gaten te houden. Zodra hij verhoging/koorts krijgt even contact opnemen met de weekend ha, want grote kans dan op oorontsteking. Als hij minder dan de helft van zn flessen blijft drinken en of zn plasluiers een stuk minder worden moet je ook contact opnemen. Blijft het zo 'rommelen' zonder bovenstaande dingen dan moet je na 3 dagen contact opnemen met de ha. Of eerder als je het zelf niet vertrouwd, je eigen gevoel als moeder is ook altijd erg belangrijk. Hopelijk kan je hier iets mee!
Ik denk dat hij nog last heeft van de verkoudheid. Daar kan ook de oorpijn van komen. Sprayen met zout water kan verlichting geven. Dat hij nu wat meer slaapt kan ook van de verkoudheid zijn. Net als dat hij minder zijn hebben in eten en drinken. Als hij wel drinkt, maar minder dan normaal. Dan heeft hij ook minder plasluiers en kan zijn ontlasting harder zijn dan normaal. Ga maar na hoe het bij jezelf is als je erg verkouden bent. Laat hem toch zo veel mogelijk drinken en hij idd zijn temp in de gaten. Beterschap voor je mannetje.
Mijn Tygo heeft laatst oorontsteking gehad, pffff wat een drama vreselijk zielig. Ik had al zo'n idee dus ik heb hem 's nachts paracetamol gegeven. Daarna kon hij weer wat rustiger slapen. Nu is hij weer ziek en weer stront verkouden met koorts dus ik ga het maandag weer laten checken bij de HA. Het zou dus kunnen idd, goed in de gaten houden en event. een zetpilletje tegen pijn misschien?
Hoi Dames, bedankt voor jullie reacties. Gisteren heeft Tycho erg veel gehoest. Ik hoorde ook helemaal zn ademhaling reutelen zeg maar en voelde het helemaal in zn borstkas. Gisteravond heb ik hem om 18:30 naar bed gebracht. Hij was zo moe. Ook nu werd hij steeds wakker en moest heel erg huilen. En elke keer als ik hem neerlegde begon hij weer te huilen. Dus heb hem een zetpil gegeven om 20uur en hij heeft heerlijk geslapen tot een uur of 4, toen werd hij even wakker, maar daarna heeft hij geslapen tot 7uur. Dus hij zal wel toch wel niet lekker zijn en ergens pijn hebben. Zn oren ga ik zeker in de gaten houden. Hij heeft gisteren de 3e fles wel leeggedronken, had er en beetje extra water in gedaan. De fles van gisteravond ging niet helemaal leeg maar die van vanmorgen weer wel. Zijn temperatuur gisteren was 36,5. Dus hij heeft geen verhoging. Ik ben gisteren met Tycho wel even lekker buiten geweest. Skipak aan, muts op, handschoenen aan. Denk even een frisse neus halen. Hij heeft heerlijk in de kinderwagen geslapen. Maar zit nu weer te twijfelen of dat wel goed is.... Maar hij voelde heerlijk warm aan toen ik hem weer uit de kinderwagen haalde. Vervelend deze tijd van het jaar ook. Mijn vriend en ik zijn allebei niet zo lekker: hoofdpijn, verstopt, keelpijn en verkouden. Tja als er 1 iemand in het gezin begint met zich niet lekker voelen... @piemie: vervelend dat je mannetje weer niet lekker is! Ik vind het ook zo zielig als zo'n kleintje pijn heeft! @nense: gelukkig heeft Tycho gistermiddag laat een lekkere volle peopluier gehad met normale poep zeg maar. Zn plasluiers lijken volgens mij gewoon minder vol. Zal wel mijn idee zijn hihi. @cin85: Ik dacht ook aan tandjes. Weet dat dat ook rommelt omdat er wel verhogingen in zn kaken zitten. Ik zie echter nog niks. En als ik hem zn bijtring geef, zit hij naar hartelust te kauwen op dat ding.