Hee dames Even een vraagje , ik voel de baby een aantal weken nu echt wel de hele dag door , met name als ik rustig ga zitten . Vandaag is ze zo stuk rustiger , echt nog wel actief zo tussen door maar wel even stukken minder wat me toch dan beetje onzeker maakt . Als ik contact maak via de buik reageert ze daar ook wel op maar de schopjes lijken iets minder sterk dan gisteren . Ik heb de afgelopen twee weken best even wat stress gehad , liepen aantal dingen even niet zo lekker rondom werk en thuis situatie .. ik ben nu sinds gisteren weer gekalmeerd en heb mijn rust weer terug . Hopelijk heeft dit er niks mee te maken ? Liefs
Nee hoor! Net zoals grote mensen hebben buikbaby's ook weleens een lui dagje. Als je haar helemaal niet meer voelt zou ik wel de verloskundige bellen, maar hier zou ik me geen zorgen om maken!
Bij twijfel zou ik voor de zekerheid je verloskundige of gynaecoloog bellen. Ik vind dit nooit vragen voor op een forum. Voor hetzelfde geld is er niets aan de hand. Maar misschien ook wel, wat niemand hoopt, en dalijk krijg jij het advies dat er vast niets aan de hand is. Dat risico wil je niet lopen. Dus ik adviseer je dit soort vragen neer te leggen bij verloskundige of gynaecoloog. Ik zou nu even bellen. Daar zijn ze voor.
Bedankt voor jullie reacties , ja weetje wat het is overal staat ook zo duidelijk geen zorgen maken als je de baby even minder voelt want voor de 27 weken “hoef je “ de baby niet eens elke dag te voelen .. en ik voel haar nog wel duidelijk maar iets minder .. tot een half uur geleden , kleine meid is plots weer enorm actief .. en buik gaat weer mooi heen en weer Als ik morgen weer twijfel bel ik gewoon !
Toch maar even gebeld... probeer mijzelf dan gerust te stellen maar helaas te onzeker om het dan naast me neer te kunnen leggen . Nu weer gerust gesteld , ze heeft tijdje hartje geluisterd en klonk heel mooi variabel wat ze graag willen horen ze schopte direct tegen de doppler aan en toen de verloskundige haar handen op me buik legde reageerde ze nergens op .. ze zij al t is een klein boefje volgens mij haha .. ik ga zo weer gerust slapen gelukkig
Ik lokte de kleine uit met muziekje. Speelde gewoon op mn telefoon af en hield t aan een bepaalde kant. Ukkie reageerde dan razend snel en ik had weer rust. Medische indicatie was t uiteraard niet maar voldoende voor mijn eigen gemoedsrust. Ze heeft er wel een tik aan overgehouden, hoeft maar 2 tonen te horen en ze danst of zingt (op haar manier)