Ernstige huilbaby, en gebroken nachten !

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Willem en angel, 7 jan 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0
    Hallo dames !

ik zette vanmorgen de computer aan met een enorme bak koffie :confused:
    want vannacht was het weer heel erg, meneer wilde elk uur aandacht.
    Je bent echt een automatische piloot, lik voel me vaak zo schuldig tegen over mijn oudste als ik hem lief met ziin garage zie spelen in de box.

Maar ik moete zeggen dat het me erg goed deed toen ik al jullie reacties zag! het zijn er nog al wat hihihi :) :D

Ontzettend bedankt ! Het doet me zo goed als er mensen mee denken , het geeft je weer moed !

De kleine man ligt nu rustig in zijn box te brabbelen dat doet hij trouwens elke morgen om dit tijdstip. maar zodra ik ga douchen begint het weer.

Maar jullie vroegen nog wat dingen.
    Hij is altijd vrij stijf als hij huilt ja, maaar zodra je hem pakt ontspant hji dus weer en trekt het stijve weg.

Hij spuugt niet heel veel, hetzelfde als ik van zijn oudere broer gewend ben toen hij klein was.

Ik ben ook al op een koe - melk en wei poeder. vrij dieet geweest (2 weken) maar er was toen geen verschil te merken.
    Het CB sluit koemelk intollerantie helemaal uit.
    En volgens hun word hier te snel oover gesproken, omdat maar 0.2 % van allle baby's het heeft.

Hij kan ook zijn nekje goed alle kanten op bewegen. en zijn ontwikkeling loopt gewoon ok, hij kan aan raken wat hij ziet, en kan omdraaien en contact maken.

ik wil jullie ook bedanken voor de adviesen van de huil Poli en zo.
    Maar mijn vriend schrikt nog een beetje van het woord geloof ik :rolleyes: . Het moet hem even bezinken denk, is hier al iemand geweest?
    En kun je hun gewoon bellen of moet je een verwijzing krijgen van de HA of CB ?

Denken jullie ook niet dat hij te oud is voor een INBAKER doek? want ik d8 vannacht ik rij morgen naar prenatal en wie weet slaap ik morgen dan wel een beetje ! Maar nu, ben ik bang dat het gevaarlijk is omdat hij al,kan draaien en vrij op gewicht zit, en hij heeft al maar 74. (ik weet niet of lengte uit maakt met een inbaker doek :(

De kleine man begint te snuifen , heeel erg bedankt! en ik houd het in de gaten , het doet me echt geod dat jullie mee denken.

Dank jullie wel !

2. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    ik denk dat hij rustig is bij jou, omdat hij troost zoekt, hij heeft duidelijk ergens last van. ik zou toch nog een doorverwijzing vragen naar een kinderarts, want dit kun je niet vol blijven houden. heb je al eens wat geprobeerd tegen krampjes?

sterkte ermee,

groetjes, Miranda

3. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0

dat was ik vergeten te vermelden ja, dat vind ik ook zo raar !

Hij krijst echt alsof hij vergaat van de pijn, maar als je hem pakt.,...en hem aandacht geeft en genoeg variatie bied is het goed.

4. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0
    Ja danke je wel ! we moeten vlgnde week weer naar het CB dan gaan we verder stappen ondernemen.

Nee nog neit, er schijnen wel druppels te ziijn, maar bij de drogist vertelde ze me dat het maar tot de leeftijd van 3 maanden is?

5. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

je hebt ook inbakerdoeken waar ze iets vrijer in kunnen bewegen
    puckababy geloof ik?
    dan zitten de armpjes wel "vast" maar kunnen ze gewoon nog draaien.

en die huilpoli kan je ook gewoon bellen om advies :)
    je hoeft er niet perse naar toe.. al kan hun advies natuurlijk zijn dat je even langs komt

6. mamavanukkie

mamavanukkie Fanatiek lid

2 jul 2008
    3.253
    16
    38
    Brabant
    kinderen kunnen wel langer krampjes hebben als 3 maanden, ligt er maar net aan hoe gevoelig de darmpjes zijn. je kunt ze altijd proberen. in een ander topic zijn goede berichten over Infacol. heb er zelf geen ervaring mee, omdat het er een aantal maanden geleden nog niet was.

groetjes, Miranda

7. Saskia78

kan ook best dat ij zich bij jou gewoon veilliger voelt en daarom minder huilt

maar bij anne bleek gewoon dat ze last van terugstromend maagzuur had.. en ja dat heb je niet meer als iemand je rechtop vast houd :)

vandaar dat bij ons een babybjorn draagzak echt uitkomst bood
    hoefde ik dr niet te tillen.. maar had ik dr wel heel de dag rechtop EN bij me.

8. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0

dankje ! ik ga het topic even opzoeken

9. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.334
    36.195
    113
    Ik zou niet meer beginnen met inbakeren als je kleine al zo beweeglijk is. Als ze ingebakerd slapen en hij draait op zijn buikje dan kan dat erg gevaarlijk zijn.

Vind het ook idd vreemd dat hij wel stil is als je hem oppakt, dan heeft hij misschien toch niet echt pijn?
    Weet het niet hoor, mijn zoontje bleef ook krijzen als we hem oppakten of met hem rondliepen.

10. Willem en angel

17 apr 2008
    43
    0
    0

Aw dat lijkt me moeilijk ! dan voel je je helemaal zo machteloos !
    Weet je wat uiteindelijkd e oorzaak was van zijn huilen?

En wat inbakeren betreft ik denk dat je helemaal gelijk hebt !
    Ik wil geen risico's lopen zodat wij kunnen slapen.
    Maar wilde het even zeker weten , niet dat ik overbezorgd zou zijn over het inbakeren

11. Bij mijn zoontje helpt het als ik zijn buikje fohn, dan wordt hij helemaal relaxed en valt hij er soms gewoon van in slaap. Ik wrijf dan ook over zijn buikje, dan kun je meteen voelen of het niet te heet wordt.

Het lijkt mij echt vreselijk als je kindje zoveel huilt. Je voelt je zo machteloos.

succes en ik hoop voor je dat het snel minder wordt.

12. Caatjeh

Caatjeh Actief lid

25 nov 2006
    267
    0
    0
    Ik adviseer je om een consult te vragen bij de huilpoli van het ziekenhuis in volgens mij Nijmegen. 95% van de babies verbetert aldaar. Ze worden een paar dagen opgenomen en er wordt naar van alles en nog wat gekeken. Of er iets medisch aan de hand is, maar ook naar patronen/gewoontes die het huilen in de hand werken. Er schijnt bij slechts een klein percentage huilbabies een medische oorzaak te zijn. Maar ik denk dat deze eerst uitgesloten dient te worden, alvorens je nara gedragspatronen kan gaan kijken.

Sterkte!

13. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Ik zou ook gewoon ff bellen naar dat Rijnstate Ziekenhuis in Arnhem, waar ik over sprak. Je wordt er altijd wijzer van in elk geval. Hoe het verder werkt weet ik ook niet, maar had er van gehoord en denk dat moet ik je meteen melden.

Je schreef ook dat je hem niet in je bed wilde laten slapen ivm wiegedood. Als je hem op het aankleedkussen goed hoog (tegen jullie bedrand aan) legt in zijn eigen slaapzak. En met jullie ietsjes meer naar beneden zodat het dekbed niet over hem heen komt, of je legt zijn aankleedkussen op jullie dekbed dan kan er weinig misgaan hoor. Als ie dan wel slaapt dan zou ik dat gewoon als tijdelijke oplossing doen.
    Dan is er in elk geval ff 's nachts rust.
    En verder.... vertel hier gerust tig keer je verhaal, want het is heel zwaar. Vind het knap dat je nog redelijk functioneert. Die jongste van mij heeft alleen nachtvoeding en slaapt verder goed, maar ik vind dat al pittig. Laat staan wat jij hebt zeg. Echt petje af dat je het volhoudt!

14. Saskia78

1 van de redenen daarvan is omdat consultatiebureaus je altijd de huilperiode laat uitzitten.. "gaat vanzelf wel over!"

en als je niets onderzoekt.. zit er dus ook "geen" officiele medische oorzaak aan vast helaas

maar bijv. 95% van de babies heeft in meer of mindere mate last van reflux... hoop mensen van die 95% zullen het niet merken
    maar hoeveel refluxbabies ken jij? ik maar verdacht weinig :)

dus mijn grote "doel" is om ook mensen te laten kijken naar een oorzaak.. want zolang je enkel maar alles uitzit en de symptomen te bestrijden.. dan zullen huilbabies altijd een probleem blijven.
    dat je niet weet wat het is.. betekend niet dat er geen oorzaak is
    of die nou in patronen of medische dingen zit... beiden is op zich te verhelpen!
    punt is alleen dat het zo verschrikkelijk moeilijk is om te ontdekken wat het is.

15. jette30

jette30 Actief lid

4 jan 2008
    202
    0
    16
    Hoi, ik heb niet alle reacties gelezen dus misschien geen nieuwe info:
    1. Ik zou naar een manueel therapeut gaan (in Ede zit een goede, dhr Mohr) ipv osteopaat . De osteopaat hielp bij ons niet en een manueel thearpeut wel.
    2. Ik heb ook 2 weken een dieet gevolgd toen ik BV gaf, zonder resultaat. Toen we overstapten op Pepti merkten we wel verschil!
    3. Laat uitzoeken of het geen reflux is!
    4. Ik ben met Nic naar de huilbabypoli geweest en hij is ook opgenomen. Als daar meer over wilt weten hoor ik het wel. Als je je kind niet wilt laten huilen, kun je hem beter niet op laten nemen. Dit viel mij echt heel erg tegen van deze poli.

Heel veel succes! Ik weet hoe zwaar het is. Is er iemand in de buurt waar je een beroep op kunt doen misschien?

16. loetje

loetje VIP lid

6 jun 2006
    7.445
    1.843
    113
    Het kan ook zijn dat hij wel last van kramp heeft en zich alleen bij jou kan ontspannen, waardoor de kramp snel minder wordt?

Verder zou ik doen wat al eerder geadvisseerd wordt, een doorverwijzing vragen naar de kinderarts. Al is het alleen maar om dingen uit te kunnen sluiten...

Jammer dat je helemaal geen gelegenheid hebt om even bij te tanken. Zelfs als je een kindje hebt wat niet zoveel huilt, is het heerlijk om af en toe even tijd voor jezelf te hebben.

Succes en sterkte meis, ik hoop voor je dat er snel een oplossing komt, want dit is slopend :(

17. Vera

Vera Fanatiek lid

17 apr 2006
    2.604
    1
    0
    Hoe is het nu met je kindje en jezelf? Heb je nog iets aan de tips gehad?

18. bloem3005

bloem3005 Lid

24 jan 2008
    40
    0
    0
    Gelderland
    Hallo

Een goede tip: Consulteer een geregistreerde kinderfysiotherapeut (www.fysiotherapie.nl) die met baby's werkt. Zij kunnen na een gesprek en onderzoek gericht en persoonlijk adviezen geven. Ze komen altijd aan huis.
    Daar kom je zeker verder mee. Mocht je meer willen weten dan laat het maar weten! Veel sterkte ermee!

Groetjes

19. odet

odet Niet meer actief

als je een kindje hebt met verborgen reflux, dan is ie stil als je hem oppakt omdat hij dan rechtop zit.
    snel naar de HA en een doorverwijzing vragen naar de KA.
    mijn uk had ook verborgen reflux, het CB zei dat het dat niet kon zijn, want hij slikt niet :confused:
    we kwamen er pas na 7 weken achter............

20. Saskia78

Same here.. alleen duurde het hier 3 maanden

met de excuses van het cb dus :)
    maar mekkeren doen ze nog elk bezoekje eigenlijk

Deel Deze Pagina