Ernstige luieruitslag

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door ikkie97, 22 mei 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    #1 ikkie97, 22 mei 2016
    Laatst bewerkt: 22 mei 2016
    Mijn zoontje van 1,5 heeft sinds een dag of twee erg last van luieruitslagTerwijl het in zijn mondje net weer rustig lijkt, maar wellicht komt de laatste serie kiesjes wat vervroegd..

Even wat onsmakelijke details voor het beeld;
    Hij heeft drie poepluiers per dag met vrij dunne ontlasting met hele stukken eetresten erin, je kan zo zien wat hij heeft gegeten zeg maar. Geen diarree maar wel dun genoeg om elke keer romper en broekje vies te krijgen.
    En behalve vuurrode billetjes ook blaasjes die uiteindelijk open gaan en een heel dun huidje wat hier en daar open gaat.
    Bij het verschonen gilt hij van de pijn. Vanavond maakte ik hem schoon met lauw water maar wilde hem ook nog even in bad hebben om er zeker van te zijn dat het goed schoon was maar ik toch niet steeds met iets erover heen hoefde. Hij wilde niet eens zitten in bad, zo zeer deed het, echt heel zielig.
    Ik smeer meestal sudocreme bij een beetje luieruitslag (alleen rode huid) en dan is het bij de volgende verschoonbeurt altijd weg dus dat helpt heel goed, maar durf het nu niet te smeren omdat alles zo zeer doet.

Wie heeft nog tips?

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.138
    8.869
    113
  3. manamana

manamana Fanatiek lid

30 apr 2014
    1.372
    22
    38
    het Noorden
    Onze oudste heeft ook veel last van luieruitslag gehad. Soms hielp Bepanthen of sudocrem. Maar toen het te erg werd, ben ik met haar naar de huisarts gegaan. Die schreef schimmelzalf voor, wat even hielp. Daarna een eczeemzalf en dat werkte geweldig. Dus mijn tip: naar de huisarts.

4. ellessinia

ellessinia Actief lid

13 nov 2014
    499
    477
    63
    Idd, maizena. Staat hier standaard op dochters kamer.
    Ze heeft het niet vaak, maar dat helpt bij haar heel goed.
    Zij kan ook -zo zielig- gillen van de pijn, maar met dat spul is de pijn na 1x gebruiken al weg.
    Sudocreme houdt het bij haar te vochtig.

5. mavi derya

mavi derya Fanatiek lid

4 dec 2011
    3.414
    0
    36
    Vrouw
    zuid holland
    Hier ook een keer gehad en ook naar de huisarts geweest. En een antischimmelcreme gekregen. Toen ging het snel beter

6. Kyra73

Kyra73 Fanatiek lid

24 okt 2013
    1.568
    455
    83
    Maizena. Echt het helpt. Gewoon een dun laagje met je vingers opbrengen, luier aan en de volgende keer zal de uitslag een stuk minder zijn. Sudo en andere crèmes houden de huid vochtig, waardoor het minder snel geneest, terwijl Maizena juist het vocht opneemt.

Sterkte, zulke luieruitslag is nooit leuk.

7. sophia2016

sophia2016 Bekend lid

10 apr 2016
    866
    3
    0
    Schimmelzalf e. Dan laagje sudo erover

Ben nu sinds donderdag daarmee bezig het is er. Schimmel wat die heeft e. Word al minder

Allen bij diaree Word met
    Een weer rood

8. Veera

Veera Niet meer actief

Ik heb miconazol van de huisarts gekregen. Hielp goed maar het is weer terug, het ligt ook open :(

9. elliepellie

elliepellie Fanatiek lid

28 jun 2014
    1.887
    1.011
    113
    Vrouw
    Pedagogisch medewerkster
    Venlo
    Maïzena is echt een tovermiddel! Ik heb 't standaard hier staan... Lekker dik erop en bijna over nacht is 't dan weg. En lekker goedkoop

10. Loveloes

Loveloes Niet meer actief

Hier is het ook weer zover, na al 6 dagen enorm erge diarree! Hier al een paar keer gehad. Haal dan altijd miconazol (kun je zonder recept bij de apotheek halen. Met verschonen: deppen met lauw washandje, dan heel goed droog deppen met hydrofieldoek. Daarna een dunne laag miconazol en dan daarover heen een laagje zinkzalf. Hier zijn we er dan met een dag of 3 doorheen. Daarna nog wel een tijd doorsmeren!

11. RoIn

RoIn VIP lid

3 feb 2014
    5.918
    595
    113
    Vrouw
    Ik dep ook met een lauwe washand en absoluut niet met (geparfumeerde) billendoekjes. Die maken het echt erger!
    Maïzena er op en 2x per dag miconazol. Meestal verdwijnt het dan redelijk snel.
    Succes! Het is zo zielig!

12. MiMully

MiMully Fanatiek lid

18 jan 2013
    2.405
    5
    38
    Vrouw
    Kwaliteitsmanager
    Noorden van het land
    Huisarts inderdaad. Hier pas ook weer gehad. Met een antischimmel crème en zinkzalf was het zo weer veel beter.
    Luier verschonen is nu weer te doen. Was ook huilen en krijsen als hij het aankleedkussen alleen al zag!

13. Sneeuwvlokjes

Sneeuwvlokjes Fanatiek lid

12 mrt 2014
    2.131
    1.210
    113
    Ik zweer ook bij maizena!
    Even schoonmaken met lauw washandje
    Goed droogdeppen
    Maizena erop poederen, niet te zuinig zijn.

Dus geen creme ofzo, alleen maar maizena. Luier aan en klaar!

14. Bloem85

Bloem85 Niet meer actief

Hier, helaas, een expert in open billen. Onze zoon heeft een darmafwijking waardoor hij altijd dunne ontlasting heeft en hij heeft/had altijd open billen. We hebben een kast met verzorgingsproducten masr er waren maar 3 echt goede: maizena op open wondjes, groene klei (echt fantastisch spul, het droogt de huid uit waardoor de wondjes snel dicht gaan) op rode en open wondjes en zinkolie (NIET de zinkzalf) voor als het rood is maar nog niet open.

Heel veel succes en hopelijk is het snel over!

15. LindsayS

LindsayS Bekend lid

26 jan 2014
    798
    0
    0
    NULL
    NULL
    Miconazol als het echt een schimmeltje is en dan dhr swaab zinkolie erover heen. Sudo gaat korrelen en dat maakt t alleen maar erger. Zinkolie heeft een veel hogere concentratie dan zinkzalf en werkt daarom beter en sneller. En werkt verkoelend en vochtafstotend. Was het enige dat hier hielp

16. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    10.912
    3.935
    113
    Bedankt allemaal voor de tips! Maizena had ik al op het boodschappenlijstje gezet maar gelukkig was het vandaag al een stuk beter! Een nachtje en ochtend niet poepen heeft de boel aardig laten herstellen. Vandaag wel weer twee poepbroeken maar de schade is beperkt gebleven en voornamelijk nog rood in de bilspleet, maar geen open plekken meer.
    De maizena neem ik toch maar mee morgen bij de boodschappen, voor een eventuele volgende aanval!

Deel Deze Pagina