Hallo, Hier sinds dinsdag een ziek kindje (16mnd). Dinsdag overgeven en diarree en koorts. Woensdag koorts en 2x diarree. Sinds donderdag geen koorts meer, alleen de diarree wordt maar niet minder. Gisteren 7x, vandaag 9x!! Waarbij het echt water is en overal zit... ze eet ook bijna niets. Vandaag een halve boterham, meer niet. Ze drinkt 3x een rietjesbeker met sterk verdunde diksap per dag. Ander drinken gaat er niet in momenteel. Ze speelt ook niet, is onrustig, gefrustreerd, huilt snel, echt uit haar doen dus. Ik heb al ors geprobeerd. Dit vindt ze zo vies, ze drinkt er 1 slok van en duwt het dan weg. Heeft iemand tips? Wat adviseren jullie na 4 dagen diarree, waarbij het alleen maar erger wordt?
In plaats van ors kan je aquarius geven, dat voorkomt uitdrogen. Die tip het ik uit het ziekenhuis gekregen voor mijn zoontje. Ors ging er hier ook niet in en ik begrijp wel waarom hoor haha!! Hier ook buikgriepje achter de rug. Wassen wassen en nog eens wassen! Alles zat onder elke keer. Heb nu tasectan gehaald voor babys en kinderen. Kijken of het daar nu eindelijk eens mee over gaat..
Dank voor je reactie en tips! We twijfelen ook beetje of we de hap hiervoor moeten bellen... ze slaapt nu net. Wat denken jullie: morgen bellen als het zo blijft? Of afwachten?
Mijn kleine meid heeft een paar maanden geleden ook diarree gehad, zo erg dat ze opgenomen is geweest. Ik kreeg toen de tip tasectan te gebruiken, meteen gehaald bij de drogist en dat hielp echt meteen, eindelijk na een dikke week van de diarree af.
Goh wat toevallig! Mijn zoontje is ook ziek. Dinsdag begonnen met overgeven. Dat ging wel vrij snel over, maar nu loopt hij van onderen ook helemaal leeg. Vanmiddag uit bedje dacht ik.. huh ben ik nu een luier vergeten om te doen?? Hele natte plek in zn bed. Zn broek, slaapzak alles doorweekt. Gewoon echt waterdunne diarree had hij toen, zat overal.. Ook weinig eetlust, last van zn buik. Drinkt wel water en thee. Ik was woensdag naar de huisarts geweest voor het spugen en zij zei dat er buikgriep heerst. Dus ik denk dat we dat hier ook te pakken hebben. Als het maandag nog niet over is bel ik hier weer de huisarts.. Beterschap met je kindje!
idd toevallig! Die waterdunne diarree hebben we hier alleen maar... al een paar keer zo n vies bedje gehad. Ze werd vandaag ook weer steeds beroerder. Ik kijk het morgenochtend even aan, anders bel ik denk ik toch even voor adviezen. Jij ook beterschap ermee!
Vandaag nog 3x diarree gehad. Het wordt dus gelukkig iets minder. Eten en drinken gaat al wat beter, maar t is wel tobben nog. Waar ik alleen echt heel moe van wordt, is dat ze de hele dag aan het jengelen is. Zou dat bij het beter worden horen ofzo? Echt niets is goed! Alles is neeneeneeneenee en vreselijk vaak huilen. Niet zelf spelen, echt ze vreet energie momenteel... hoe lang gaat dat nog duren........
Tastectan baby werkt hier goed. Door de fles werkt niet echt dus gewoon op een lepeltje met een beetje pap of yoghurt
Volgens mij heerst er ook weer een virus. Mijn dochtertje is ook al vanaf woensdag ziek. Eerst overgeven met hoge koorts en nu heeft ze nog steeds diarree. Gelukkig drinkt ze heel goed en eet ze ook wel wat. Ik zou ook tasectan proberen te geven. Wie weet pakt ze dat wel. Hier eet/drinkt ze nu van de fruit knijpzakjes. Zit ook vocht in. En ik biedt haar heel veel keren op een dag drinken aan. Beterschap.
Volgens mij smaakt die tasectan naar sinaasappel.. Hier met het beter worden een draak van een kind gehad. Met maximaal 6 uurtjes slaap per 24uur... Gelukkig nu na 3 dagen hel gaat het weer een stuk beter. Dus heel makkelijk gezegd maar je moet denk ik maar even doorbijten
Nou gelukkig! Sinds vandaag hier ook beter en geen diarree meer! Leve de tasectan Ze is nog wel echt vreselijk aan het uit proberen. Dus we zijn weer even dubbel duidelijk