Baby voelen bewegen

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door louan, 14 aug 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. louan

louan Niet meer actief

Hallo Dames,

Ik ben vandaag 18 weken zwanger! Nu vind ik dat ik nog niet echt een buik heb vooral s'ochtends lijkt hij gewoon plat! Dus ik vraag me af waar de baby dan zit, want die hoort toch zo'n 16 cm te zijn nu? Niet dat dat heel groot is maar als ik een centimeter erbij pak lijkt 16cm best al groot...

Maar goed, buitendat denk ik vaak wel bewegingen te voelen maar rondom schaambot, kan dat? Ook het hartje van de baby hoor ik alleen laag tegen schaambot aan.....

Bedankt alvast dames!

grtjs

2. Bilie

Bilie Actief lid

9 mrt 2012
    223
    0
    0
    Ja dat kan hoor :)
    Ik kon ook niet goed begrijpen dat dat daar in zo'n "kleine" ruimte gepropt zat, maar uiteindelijk had ie zelfs nog plaats genoeg om er in rond te zwemmen.
    Ook bij hartje (angelsound) moest ik altijd laag gaan zoeken voor ik iets hoorde, over enkele weken zit ie plots al een stukje hoger ! :)

Groetjes !

3. louan

louan Niet meer actief

THNX !

Ik besef het gewoon nog steeds niet! Ook nog niets gekocht ofzo...hihi...over 2 weekjes 20 weken echo, hoop dat het besef dan wel komt....

grtjs

4. miekie0402

miekie0402 Actief lid

15 feb 2012
    298
    0
    0
    Kan inderdaad prima, rond die tijd zat ik met mijn angelsound ook laag en dat gaat met een paar weken ineens een stuk hoger.
    Ze hebben nu nog alle ruimte om te bewegen dus kan heel goed dat je het laag voelt, geniet er nog maar van want bij mij ligt ze aardig krap nou en dat is niet altijd een fijn gevoel voor je ribben hihi

5. Kiewie

Kiewie Fanatiek lid

10 okt 2011
    1.341
    5
    38
    ja dat kan heel goed!
    Bij de een blijft hij heel lang laag zitten en bij de ander heel hoog :) Hij heeft nog zo veel plaats om te zwemmen :)

6. LieveMamaTrix

LieveMamaTrix Fanatiek lid

12 mrt 2012
    2.806
    0
    36
    Ik voel sinds een klein weekje de baby iets onder mijn navel... Maar in ieder geval hoger dan mijn schaambot. Ook het hartje hoor ik op dezelfde hoogte. Mijn buik is aanwezig maar nog niet groot... Wel is de baarmoeder heel goed te voelen zonder druk te hoeven zetten...

Ik heb er geen verstand van, maar ik heb mijn gynaecoloog nog niet gek zien kijken w.b.t. de plek of hoogte van mijn baarmoeder.
    Het zal wel iets verschillen bij iedereen... Maar echt laag voel ik 'm dus niet meer. Ik ga nu richting de 18 weken.

7. Jkuil01

Jkuil01 Bekend lid

6 mei 2012
    828
    0
    16
    NULL
    NULL
    Hier bijna 22 weken en voel de kleine nog steeds zo laag. Moet zeggen dat dit de enige plek is waar de placenta er niet voor ligt. Misschien bij jouw ook het geval?

8. louan

louan Niet meer actief

THNX voor de reacties....

De laatste echo was met 12 weken, alles was goed niets over een placenta gezegd alleen aangewezen...

15 weken controle had de vk gevoeld, mn baarmoeder zat wel al hoog, had ik niet verwacht en ik voel ook echt een bal in mn buik en als ik voel voel ik mn baarmoeder ook goed hoor..

Misschien dat de kleine lekker laag ligt en naar achter..hmmmm

9. Sjaccie

Sjaccie Actief lid

9 jun 2012
    182
    3
    18
    NULL
    NULL
    Ben nu 19 weken zwanger, vorige week bij controle bij vk. kon ze het hartje heel moeilijk vinden, dat duurde echt even, maar blijkbaar lag de kleine heel laag... toen ze voorzichtig wat druk zette voelde ik de kleine zo naar boven floepen richting m'n navel... (pfff, ik was blij toe dat ik het voelde) Ze hebben dus gewoon heel veel ruimte om te zwemmen en zitten rond deze termijn vaak nog erg laag...

10. louan

louan Niet meer actief

Ik ga er ook lekker vanuit dat de baby lekker laagt ligt....

btw bij de 15wkn controle kon ze het hartje meteen vinden en niet eens zo laag gewoon rechts onderbuik vlak onder mn navel...

misschien heeft dat ook met het apparatuur te maken, ik heb een hele gewone doppler en de vk een betere denk ik dan maar hihi....nog ffies geduld dan kunnen we de kleine weer bewonderen!

11. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    Ik voel het ook laag en dan meestal links onderin tegen het midden aan.
    Lekker gevoel he, en als ik zachtjes rondjes draai over die plek dan komt er even daarna weer een klopje terug, zo bijzonder!
    Ik voel het pas goed sinds ik 16 weken was, daarvoor waren het twijfelgevalletjes maar nu dus niet meer.

Geniet ze!

12. Bjanc

Bjanc Fanatiek lid

8 jun 2011
    3.405
    1
    0
    Genieten van het leven in afwachting op de komst v
    Limburg
    kan prima.. bij mijzelf is het pas sinds een week of 8 echt zichtbaar dat ik zwanger ben.. en.. ik ben haast 35 weken nu...

Deel Deze Pagina