Ziek en wanhopig HG

Discussie in 'Gezondheid' gestart door HOG, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. HOG

HOG Niet meer actief

hallo allemaal,

Ben al een tijdje niet op deze site geweest, kost me nu ook enorm veel moeite...

Ik heb een aantal dagen in het ziekenhuis aan het infuus gelegen omdat ik veel moest overgeven. Heb nu medicijnen van de huisarts (primperan) maar kan de hele dag niets doen. Ik hou wel meer voeding binnen maar voel me ontzettend wanhopig. Logeer sinds een paar dagen zelfs bij mijn moeder omdat ik het thuis alleen niet meer trok (man zit de hele dag op werk).

Ben nu 13 weken zwanger en voel me sinds twee dagen wel iets beter dan eerst. Maar ik moet elke dag wel huilen en vraag me af wanneer deze hel voorbij is.

Ik weet eigenlijk niet waarom ik deze topic heb geopend, misschien voor steun. Ik ben ten einde raad. Wie heeft ook zoiets meegemaakt?

2. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Sterkte ermee!
    Gelukkig gaat het over! Probeer leuke dingen te doen; lezen, films kijken, ijs eten... weet ik veel!
    Ook ik had last van misselijkheid en heb ook weleens gedacht: Wanneer is deze hel voorbij? Het antwoord: 18 weken zwangerschap. Het is een cliche maar je vergeet de misselijkheid zo weer!

Kus.

3. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Vervelend voor je!! Er zijn verschillende soorten medicatie, niet alles werkt evengoed voor iedereen, maar gelukkig kan je de boel weer binnenhouden. Althans, een beetje... Kan me heel goed voorstellen dat je dan echt baalt, en misschien zelfs diep van binnen denkt "waar ben ik aan begonnen?" Gelukkig gaan de klachten echt weer voorbij! Er zijn natuurlijk wel uitzonderingen; sommige vrouwen zijn heel de zwangerschap misselijk en moeten spugen, maar ook dan is het na de zwangerschap voorbij als je je kindje gekregen hebt!!

Ik zou zeggen; probeer te genieten van je zwangerschap, maar durf je ook toe te geven aan die rot gevoelens, lekker huilen, rustig aan doen en veel in bed of op de bank liggen...

( Bij mij was de misselijkheid met 12 weken ongeveer wel over, daarna bleef ik nog wel spugen, maar alleen op mn werk dus bij koffie en poepluiers... )

4. UkkieENnien

UkkieENnien Actief lid

19 apr 2010
    132
    0
    0
    pedagogisch medewerkster
    Eindhoven
    Hee meis,

Heel herkenbaar helaas! ik heb het ook gehad :(
    Ik heb zelfs 3 x 1 week in het ziekenhuis gelegen wegens uitdroging en veeel overgeven ( tot wel 20x pd)
    Vanaf de 16e week voelde ik me weer een beetje mens maar ook ik heb een tijdje bij mijn moeder gelogeerd,puur omdat ik gewoon echt niet voor mezelf kon zorgen en mijn mannetje idd gewoon moest werken!
    Hou vol meis, het gaat over!! hou je aan die gedachte vast
    Doe alleen wat je kan en doe niks overhaast,denk aan jezelf en aan je kleine wondertje

liefs,

5. Maria74

Maria74 Niet meer actief

Och meid wat erg! ben zelf ook al 30 weken misselijk, maar gelukkig weinig overgeven en de laatste tijd gaat het iets beter. Er is een topic speciaal voor HG, kijk daar eens: allemaal meiden die precies weten hoe verdrietig je ervan wordt! heel veel sterkte en rustig aandoen: inspanning en stress maakt het vaak erger.

groetjes

6. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.048
    2.186
    113
    Brabant
    iemand hier heeft een site/steunpunt voor vrouwen met HG, wellicht kun je daar ook lotgenoten vinden?
    En verder kan ik alleen maar zeggen dat ik het heel rot vind voor je! EN ik hoop dat het snel een beetje beter wordt!!!!!

7. HOG

HOG Niet meer actief

Bedankt voor de lieve reacties. Ik heb nu inderaad de topic gevonden van HG, ik zal daar ook even een kijkje nemen.

8. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    @Taliaa: leuk dat je je dat herinnert :) dat ben ik dus. Is idd een steunpunt voor vrouwen met HG.

@ms M: ik kan me je wanhoop goed indenken, heb vaak van dat soort momenten gehad dat ik dacht dat ik niet verder kon. Fijn dat je nu bij je moeder kunt zijn, dat geeft toch een fijn gevoel (ik voelde me altijd weer bijkomen als mijn moeder er even kon zijn). Hoop dat de beterende lijn zich doorzet!

Deel Deze Pagina