eropuit met je kindje: uit ritme?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sunnyke, 11 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

Wat Rozemarijke zegt is wel heel belangrijk. ik ben er heel makkelijk in zoals ik al zei, maar als je kind het niet toelaat houdt het op.

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Hier nooit een strak ritme aangehouden.
    Als we een dagje weg wilden gingen we weg.
    Meisje sliep de eerste paar maanden dan in de kinderwagen, maxi cosi etc. en toen ze iets ouder werd sloeg ze haar slaapje over of deed em in de wagen/auto.
    Ze is een kind wat prima tegen ritme verschuiving kan en past zich makkelijk aan. Ze raakt niet overprikkeld of uit haar doen. Dus ze is altijd overal mee naar toe gegaan.
    Wel doen we altijd max. 2 drukke dagen achter elkaar en dan een rustige thuisdag

3. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben ook van de 3 rrr. ik zie dan ook geen nut om met een kind van een jaar een hele dag in een pretpark rond te hobbelen. wandelingen en visites doe ik wel maar gewoon binnen het schema.uitjes komen wel als hij er zelf iets aan heeft. het voegt voor ons gevoel niks toe dat hij de efteling niet met 11 maanden gezien heeft maar pas met 6 jaar ofzo. je moet gewoon kijken naar wat jezelf prettig vind en hoe je kleintje erop reageerd.

mijn oudste 2 zijn autistisch en hadden altijd veel last van als je ging rommelen in de schema's.als we een verjaardag hadden gehad dan sliepen ze pas 4 uur later. en ja dan hoefde ze alleen nog tanden te poetsen en te douchen. maar ze waren dan zo ontregeld dat er geen huis mee te houden was. de volgende dag was dan ook een drama.

4. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Wij deden dat al vanaf 6 maanden. Dan zorgden we dat we de auto ingingen rond een slaapje. In de kinderwagen sliep ze dan een half uur en op de terugweg weer in de auto. Ging altijd prima hoor. Denk dat onze zoon wel eerder mee zal gaan, want wij gaan juist graag er een dagje op uit!

5. guppie81

guppie81 VIP lid

13 sep 2006
    12.334
    1
    0
    Oh en nog even een reactie op het verhaal van Yinthe, mijn dochter heeft het nog steeds over het bezoek aan het dolfinarium, waar we in APRIL (!!!!) zijn geweest. Ze heeft er dus echt wel wat aan...

6. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.191
    113
    Buiten het feit of je kind er wat aan heeft mag het leven voor papa en mama ook nog wel leuk zijn ;) maar goed, als je kindje gevoelig of geprikkeld raakt moet je het niet doen. Maar maak het jezelf niet te moeilijk en probeer het gewoon een keer.

7. pluk

pluk VIP lid

13 dec 2005
    16.246
    4.480
    113
    Hier zorgen we ook altijd voor een rustige avond hoor.
    Als ik dan vrienden zie die met hun kids s'avonds even op visite komen, de kids bij ons in bed leggen, ze er weer uitvissen, ze ze slapend in de auto kunnen zetten en dan weer slapend overhevelen in hun eigen bedjes.

No way dat dat hier lukt hoor, dan heb ik de hele nacht bal.
    Dus wij zorgen voor oppas, het liefst breng ik de jongste zelf naar bed.

Maar hoe ouder ze worden hoe beter het gaat hoor.

Groetje sAnita

8. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Toen wij voor het eerst weg gingen (een heel weekend notabene) was mijn zoontje 10 dagen. We reden bijna iedere vrijdag van Den Bosch naar Groningen en gingen dan op zondag weer terug. Wij zijn denk ik nog nooit echt 2 weken thuis geweest zonder weg te gaan. We maken altijd wel uitstapjes enzovoort.

Ik denk dat je het ook best eens kunt proberen. Ik wist eerlijk gezegd helemaal niet dat er echt mensen zijn die zo lang niets doen met hun kinderen hihi. Maar als je het niet gewend bent (en je kindje dus ook niet) dan denk ik dat je het beste kunt beginnen met een ochtendje weg. Gewoon even kijken hoe dat gaat. Ik denk altijd: relax! Niet stressen gewoon naar je kindje kijken. Denk je dat hij er flauw van is? Dan ga je naar huis. Is hij moe? Dan kijk je of hij even wil slapen. Wordt hij vervelend op een moment dat het niet zo goed uitkomt? Geef hem dan iets lekkers of even een beetje drinken. Wij zijn daar heel makkelijk in.

En Yinte: Mijn zoontje vind al de uitstapjes die we maken helemaal geweldig en hij geniet op die dagen enorm. Ik zou niet weten waarom je de hele dagen thuis zou blijven en geen uitstapjes zou maken. Ik denk dat het best goed is om met 11 maanden eens een beetje uit het vaste ritme te stappen.

9. MvLiam

MvLiam Fanatiek lid

10 apr 2009
    2.053
    0
    0
    Nog druk aan de studie
    Assen
    Haha dat bedacht ik mij ook net! Al zou er geen toegevoegde waarde voor mijn zoontje zitten aan het bezoekje aan het pretpark, als mijn vriend en ik het leuk vinden én mijn zoontje vermaakt zich ook wel dan is dat toch prima?

10. yinte

yinte Fanatiek lid

28 jul 2008
    4.513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ow ik maak wel uitstapje hoor. maar de efteling die zien ze emt school ook nog 10 keer hoor.

11. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

vanavond gaan we het erop wagen he! We gaan op visite bij vrienden, met eten en zo.
    We zijn van plan om hem eerst thuis nog zijn badje te geven en pyama aan te trekken, en dan in de auto.
    Dan terplaatse hem nog zijn laatste fles geven, en dan in het reisbedje te slapen leggen. En dan er terug uit halen en hopelijk slaapt hij dan thuis rustig verder...
    Onze vrienden wonen maar 5 min bij ons vandaan, dus als het straks echt niet lukt, zijn we ook wel snel thuis gelukkig :).

Ik zal laten weten hoe het gegaan is :)

Groetjes,
    Sunnyke

12. susy26

susy26 Niet meer actief

Hoi hoi, wij zijn al een paar keer weggeweest met onze kleine vent. En zoals je aan mijn banner kunt lezen is tie volgende week pas 2 maanden. we zijn vorige week naar Vlissingen geweest en gister dagje naar Bobbejaanland. Daar waren we bij een paarden show,en best veel lawaai, maar meneer sliep gewoon lekker in de kinderwagen. En 3 weken geleden ook al paar daagjes weggeweest. We gaan nu a.s maandag 3 dagen naar de Efteling, naar t park Bosrijk. Heb er zin in! Gaat allemaal best goed! Hij weet niet waar tie moet kijken als tie in de kinderwagen ligt. Lekker genieten. Ik had zoiets na een week of 5 thuis te hebben gezeten , wil er uit. Die muren komen op me af.:$ En dat gaat allemaal goed! Ook flesje buiten de deur gegeven, even wennen, maar ze hebben tegenwoordig overal wel een magnetron. En voordat we weggaan altijd eerst eten en een schoon pamperke, dan is tie tevreden en lekker aan het genieten.;) Ik vind je moet gewoon lekker weggegaan. Natuurlijk ook niet elke dag, das ook overdreven. Maar anders zou je altijd thuis moeten zitten. Nee, wij gaan er lekker op uit,en genieten met z'n 3tjes!:)

13. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Succes Sunnyke! Stoer dat je het erop gaat wagen.
    Er is maar 1 manier om uit te vinden of het werkt he?! Hopelijk loopt het allemaal soepel en anders heb je morgen nog om de kleine terug in het ritme te krijgen ;).

14. sunnyke

sunnyke Actief lid

20 jun 2008
    378
    0
    0
    sociale sector
    België
    Hoi,

zoals beloofd hier het relaas van ons experimentje op verplaatsing! Zaterdagavond zoals gezegd dus eerst thuis nog badje gegeven rond 18u, daarna naar onze vrienden gegaan. Daar nog even rondgekeken, en toen flesje gehad en in reisbedje gelegd. Eerst huilde hij wel eventjes (1 minuutje of zo) omdat het een vreemde omgeving was, maar daarna lag hij dadelijk in slaap. Tegen 23u zijn we naar huis gegaan. Hij werd wel wakker, maar was nog wat suffig want lag al diep te slapen. We hebben hem met slaapzak en al in de autostoel gezet. Thuis weer in bedje gelegd. Eerst sliep hij goed verder, maar tussen 0u en 1u heeft hij toch met tussenpozen gehuild. Hij lag echt te snikken in zijn slaap, ocharme. Ik voelde me toen wel even schuldig. Daarna heeft hij wel nog goed geslapen tot 7u.
    Gisteren zijn we namiddag ook nog weggeweest. Na zijn middageten zijn we onmiddellijk vertrokken. In de auto sliep hij niet, en nadien heeft hij in zijn reisbedje maar een uurtje geslapen. Hij was nog wel moe, maar het lukte niet meer (misschien nog nazinderen van zaterdag?). Tegen 19u zijn we naar huis gegaan. De autorit duurde een uur, maar hij wilde/kon niet inslapen en heeft wat gezeurd en gehuild. Thuis dadelijk in badje gedaan, fles en in bed om 20u.
    Vannacht heeft hij wel goed geslapen.

Het lijkt dus wel geen ramp te zijn, maar vandaag zijn we dus wel lekker rustig thuis gebleven om hem te laten bekomen. Voormiddag heeft hij 3u geslapen (doet hij wel meer de laatste tijd), en nu lijkt hij wel niet echt veel slaap te hebben. Ligt te kwebbelen in zijn bed, hihi.

Groetjes,
    Sunnyke

15. mamasim

mamasim Actief lid

8 mrt 2009
    255
    0
    0
    Wat fijn dat het zo goed is gegaan! Geeft toch weer vertrouwen voor de volgende keer/ keren!

Deel Deze Pagina