Twee weken geleden ben ik bevallen en heb nog elke dag wat bloed verlies. Volgens mij kan dat heel normaal zijn maar mijn vk vond het een beetje gek aangezien mijn baarmoeder al helemaal weer op de goede plek zat wat zij voelde. Ook ruikt het een beetje slecht. Ze heeft met een eendenbek gekeken maar zag niets raars. Ze heeft me toen een vaginale douche voor twee dagen (dus 2x) gegeven om te kijken of die geur dan weg gaat. Zo niet moest ik even een afspraak bij de gyn maken. Wat is jouw mening hier over? Is t normaal dat ik nog wat bloed? En die geur?
Goedenavond, Dat je nog wat bloedverlies hebt, twee weken na de bevalling, is echt nog normaal. Het kan wel 6 weken duren voor het helemaal over is. Soms kan het wat ruiken, maar als het echt stinkt (dat heet riekende lochia), dan is er mogelijk sprake van een ontsteking van het baarmoederslijmvlies. Vaak gaat dit ook gepaard met koorts en onderbuikspijn. Heb je echt het idee dat het om riekende lochia gaat is het wel raadzaam langs de gynaecoloog te gaan. Vaak wordt er dan een kweek afgenomen van de lochia, bloedonderzoek gedaan en met de echo gekeken. Dus bij twijfel, zeker laten onderzoeken. Succes! Groetjes Monique
Dankjewel voor je reactie. Voor m'n gevoel heeft de vaginale douche wel wat geholpen qua geur. Mag het ietsje ruiken of helemaal niet? Het bloeden is nog niet gestopt maar is ook niet erg veel
Hoi Meis28, het mag nog wel een, vaak weeïge, geur hebben hoor, daar doe je helaas niet altijd iets aan. Misschien dat het minder wordt als je weer goed ongesteld bent geweest straks. En riekende lochia, zoals Monique aangeeft, is echt een heel penetrante geur die je bij binnenkomst in de kamer meestal al ruikt, dus dat valt dan echt wel op. Groetjes Brigitte
Hoi, De geur is na de vaginale douches veel beter geworden, maar nu merk ik sinds een paar dagen dat het toch weer sterk ruikt. Ik was me in de ochtend met water en lactacyd. Vloeien doe ik eigenlijk niet meer nu. Eind Vd avond en nacht ruik ik mezelf gewoon als ik bijv opsta uit bed. Ik irriteer me er echt aan en maak me er druk om.. Hoe krijg ik het weg..?! Draag katoenen ondergoed en maar af en toe een inlegkruisje.
Hoi Meis28, soms gaat dat gewoon niet meer weg, maar meestal heeft het echt even de tijd nodig. Er is geen gouden tip voor helaas. Groetjes Brigitte
Ik hoop toch wel dat t iig minder wordt..! Kan t een schimmel zijn en kan ik proberen wat een gyno canesten doet..?
Goedenavond, als er sprake is van een schimmel heb je vaak ook last van jeuk en witte brokkelige afscheiding (kwarkachtig). Dus ik denk dat het niet zoveel zin heeft om gyno canesten te gebruiken. Groetjes Monique
Dan is dat het denk ik niet nee.. Kan het komen door de hechtingen? Kan ik er zelf wat aan doen? Ik vind het echt heel vervelend en ruik mezelf de hele tijd vooral s avonds als ik in bed lig. Ik hou daarom altijd kleding aan van onder want anders is het echt niet fris en al helemaal niet voor m'n man :-/
Het enige wat ik nog kan bedenken is bacteriële vaginose. Bij bacteriële vaginose overheersen bepaalde bacteriën in de vagina, die voor een onaangename geur kunnen zorgen. Vaak is de afscheiding hierbij toegenomen. Dit kan je laten onderzoeken bij de huisarts en zonodig met medicatie laten behandelen. Succes! Groetjes Monique