werken en kinderen

Discussion in 'Mama en gezin' started by Emama, Aug 21, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Emama

Emama Bekend lid

Jun 13, 2016
    792
    118
    43
    hoi

ik vroeg me af hoe mensen het doen met werk en kinderen die nog thuis zijn of naar school gaan. Hoe dat innde vakanties gaat enzo. Ik wil namelijk over een tijdje misschien weer gaan werken en leren, maar vraag me af hoe dat een beetje in zijn werk gaat zeg maar.

2. jupke

jupke Niet meer actief

Zou je wat specifieker kunnen zijn?

Ik ben alleenstaand met 3 kinderen en werk 3 dagen.

De kinderen gaan hier naar een gastouder. Voor en na schooltijd. Zij brengt en haalt ze.
    De oudste 2 dan. De jongste is pas 1.

3. jupke

jupke Niet meer actief

Zou je wat specifieker kunnen zijn?

Ik ben alleenstaand met 3 kinderen en werk 3 dagen.

De kinderen gaan hier naar een gastouder. Voor en na schooltijd. Zij brengt en haalt ze.
    De oudste 2 dan. De jongste is pas 1.

4. jessy77

jessy77 VIP lid

Aug 9, 2007
    8,640
    5,947
    113
    Wij hebben het zo geregeld ;

De oudste loopt op de dagen dat ik werk na schooltijd naar mijn ouders toe waar ze wordt opgevangen totdat ik vrij ben. De jongste zit 1,5 op het kdv, 1 dag bij mijn man (werkt dan vanuit huis), 1 dag bij mijn ouders en 1 dag ben ik thuis.
    De schoolvakanties heb ik mijn dochter voor de helft van de tijd (andere helft haar vader) plus stiefkinderen en dan neem ik vrij de ene keer en de andere keer mijn man. Bevalt prima!

5. MnnW

MnnW Fanatiek lid

Jun 10, 2013
    3,244
    2,361
    113
    Female
    Ik werk 2 vaste dagen en 1 of 2 losse (die ook in de avobd of het weekend kunnen vallen). Mijn vriend werkt 36 uur in 6 dagen. Y gaat 2 dagen naar de bso, S 1,5 dag naar het kdv (mijn vriend is 1 dag smorgens vrij), de losse dagen plannen we om elkaar heen, of we kijken oma of de opvang lief aan of ze een dagje (extra) mogen komen. In de grote vakantie ging het grotendeels hetzelfde, behalve de weken dat we allemaal vrij hadden. Andere vakanties probeer ik wel iets minder te werken, maar hebben we toch echt wel opvang nodig

6. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,186
    35,868
    113
    Ik werk 3 vaste dagen, dan gaan ze naar school en 1 dag naar de bso. Man brengt ze elke dag en haalt ze 1 dag op. Opa en oma ook 1 middag. In de vakantie gaan ze 2 dagen naar de bso (maar ik koop elk jaar extra vakantiedagen, dus dat is lang niet altijd nodig). Heb nu 4 week vrij, dus ze hoeven alleen de eerste en laatste week 2 keer heen.

7. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

Apr 13, 2008
    23,138
    8,869
    113
    Hier gaan naar de bso en oma past een dag op.

8. Syane

Syane VIP lid

Aug 21, 2013
    12,245
    11,825
    113
    Het ligt erg aan je werktijden en schooltijden hoe je het het beste kan regelen.
    Wij hadden voorheen kdv en bso. En nu passen de opa's en oma's op en hebben we af en toe overblijven op school nodig.

9. MirW

MirW Fanatiek lid

Apr 20, 2017
    1,748
    555
    113
    Mijn man is thuis als ik werk... (en als hij werkt ben ik thuis)

10. troetjuh

troetjuh Fanatiek lid

Oct 21, 2010
    2,654
    34
    48
    Niks
    Op een mooie plekje
    Hier flexibele kdv en bso ze gaan als ik moet werken
    Als ik vrij ben zijn hun ook thuis
    Of de oudste is op school

11. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik ben na de komst van de kinderen altijd blijven werken. Eerst zijn ze naar het KDV gegaan en toen ze naar school gingen ben ik iets minder gaan werken zodat ze alleen maar hoefde over te blijven en ik ze zelf uit school kon halen.

12. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

Dec 4, 2012
    10,846
    4,213
    113
    Female
    Zuid Holland
    Ik werk 32 uur, mijn schoonmoeder past 1 dag op, mijn moeder 2 dagen en 1 dag naar de gastouder/bso.

13. Meisje93

Meisje93 VIP lid

Mar 21, 2015
    32,071
    14,402
    113
    Ik werk 3 dagen & gelukkig past mijn moeder daarvan 2 dagen op.
    en de 3e dag is mijn man thuis (weekend)

14. Hopsatee

Hopsatee Niet meer actief

Ik werk 4 vaste dagen en mijn man ook. Op maandag gaan onze kinderen naar opa en oma en op dinsdag en donderdag naar de opvang. Andere dagen zijn wij dus thuis. We hebben beide flexibele banen dus als er wat is kunnen we er altijd wel heen. Ze zijn nu nog jong maar straks gaan ze op de nu opvangdagen naar de bso en wij zullen door schooltijden afwissselend later/vroeger beginnen (nu werk ij van 8-1630 en man van 7-16 maar als de oudste naar school gaat beginnen we later en zijn we ook later klaar) de opa en oma dag is hier dus dan geen bso nodig. In vakanties allebei 3 weken vakantie waarvan 2 overlap dus 4 weken geregeld en de overige 2 weken vakantieopvangDn verder hebben ze dan co tinuerooster

15. Madeliefje06

Madeliefje06 VIP lid

Mar 26, 2015
    11,871
    5,110
    113
    Ik werk drie dagen. 1 dag zijn de kinderen bij mijn ouders, 1 dag bij mijn schoonouders en 1 dag bij de gastouder.

16. G89

G89 VIP lid

Sep 18, 2008
    10,058
    1,291
    113
    Nederland
    Ik werk 4 dagen door de week en mijn man 5 dagen wisselend incl. weekenden. Hij begint door de week altijd om 15:30.

We werken om elkaar heen. Als mijn man op maandag moet werken dan werk ik tot max 14:30 zodat ik mijn zoontje kan ophalen van school en in vakantie gewoon thuis ben. Als mijn man vrij heeft dan werk ik tot 17:30 en dan is hij bij onze zoon.

Heel soms heb ik een training of moet ik naar een andere locatie van het werk als mijn man ook moet werken, dan gaat onze zoon even een paar uurtjes naar opa.

17. Youtan

Youtan VIP lid

Jun 9, 2015
    6,496
    4,332
    113
    Female
    Ik werk zelf in het onderwijs en mijn man tegenwoordig ook, dus wij hebben alle vakanties met elkaar vrij.
    Ik werk 3 dagen en breng mijn dochter 's ochtends bij mijn zus, die brengt haar en haar evenoude dochter naar school. Één dag haalt mijn schoonloeder haar uit school, één dag mijn moeder en mijn man kan haar een dag halen. Wij hebben het dus makkelijk, maar ik zou voor twee middagen na schooltijd net zo makkelijk voor de BSO kiezen hoor en 's ochtends als het niet anders is de voorschoolse opvang.
    Toen ze nog niet op de basisschool zat ging ze één dag naar het KDV en de andere dagen naar de oma's.

18. Panter

Panter VIP lid

Mar 14, 2011
    13,710
    4,559
    113
    Mijn man en ik werken beide onregelmatig en in 3 ploegen. Als ons kindje er is gaat het naar een flexibele gastouder die ook nacht opvang biedt.

Ik werk het eerste jaar 16u per week en daarna 24-28u per week. Mijn man werkt 40u per week. En ja...soms zal ons kindje een dag én nacht naar de gastouder gaan als we tegelijk in de nachtdienst zitten.

19. Strandbal

Strandbal VIP lid

May 3, 2013
    8,890
    3,414
    113
    Mijn man heeft zijn eigen logistiekbedrijf en werkt daardoor 5 dagen p/w en is vaak vroeg weg en laat thuis.
    Ik werk 12 uur p/w verdeeld over 3 dagen. Wij hebben een oppas voor de dagen dat ik werk. Zij brengt de kinderen ook naar de psz als het nodig is, als ik vroeg klaar ben haal ik ze op en breng ze zelf. Meestal ben ik al klaar van werk als de psz is afgelopen dus haal ik mijn zoon zelf op (hij gaat 4d p/w en zit op de middaggroep, dochter gaat deze week ook starten) Ze woont tegenover de school dus is heel makkelijk. Mijn werktijden kunnen verschillen maar dat is eigenlijk nooit een probleem.
    De schoolvakanties neem ik vakantie op en anders past de oppas ook op.
    Alleen in de zomervakantie gaat zij 6 weken met vakantie en kan ik maar 3 weken opnemen.
    Dus vorig jaar en dit jaar heb ik een maand vakantieopvang geregeld bij een kdv.

20. tantetoos

tantetoos Bekend lid

Nov 17, 2010
    619
    530
    93
    Ik werk 4 dagen, waarvan 3 vaste dagen op kantoor en 1 vaste dag vanuit huis.
    Op de dagen dat ik op kantoor werk gaan de kinderen naar de naschoolse opvang.
    Tijdens de vakantie zijn ze thuis wanneer ik of man ook vrij zijn, en anders gaan ze naar de vakantie opvang bij de bso.
    Wanneer ze een studie dagen hebben of bijvoorbeeld ziek zijn, dan werk ik extra dagen vanuit huis.

Share This Page