eruit werken tijdens reintegratie

Discussie in 'De lounge' gestart door marilouise, 24 mei 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. marilouise

marilouise Niet meer actief

Ik heb een functioneringsgesprek gehad van de week.

ik ben aan het reintegreren nadat ik er 1,5 jaar uit heb gelegen voor mijn bevalling en erna al die tijd heeft mijn baas totaal geen moeite gedaan alleen op zijn tijd kreeg ik een "dreig" brief of mail, uiteindelijk heb ik moeten revalideren en in januari stond ik te springen wat te gaan doen we zijn om de tafel gaan zitten en afspraken gemaakt, ik zou hulp krijgen met stofzuigen vuilnisbakken en ik zou pauzes mogen nemen, want inmiddels zit ik op om de 5 uur eventje een kwartierte rusten dit gaat heel goed. we hebben afgesproken dat we zouden overleggen over verdere opbouw en de weekenden een oplossing voor bedenken, ze werken nu 22 uur alleen in een weekend zonder pauzes of iets. over 2 dagen dan he .

nou ik aan het werk beginnen met 2x2 uur en dan iedere keer een uur erbij dus naar 2x3 en dan 2x4

inmiddels werk ik 3 x 7,5

pauzes heb ik nog nooit gehad ik sta bijna altijd alleen en dan komt er vracht dan wordt er van mij verwacht dat ik dat naar het magazaijn toe drag boven.
    dat gaat gewoon nog niet, toen heb ik een keer gezegd er moet iets gebeuren anders gaat het niet goed ja zou verandering inkomen, niet dus, ik sta nog steeds alleen moet openen en sluiten alleen en tillen ze willlen ook dat ik stofzuig maar dit kan ik thuis al niet laat staan op 100 vierkante meter ik krijg hier echt heel veel pijn van.

nou functioneringsgesprek gehad en ja hoor ik doe niets ik veroorzaak alleen maar spanningen op de vloer en ik functioneer niet wat hij noemde was voor mij ik heb ook mijn punten genoemd over de pauzes nee daar beginnen ze niet aan, en over de vracht ja ben je nou zo stom ik wil dat je 100 % werkt en kan van deze kneusjes niet gebruiken. bam en bedankt.

toen kwam het als wij nu eens een brief opstellen dat wij het niet met elkaar eens zijn en dit indienen dan gaan we uit elkaar wordt je contract ontbonden en kost het ons niets ik zo ow ja zegt die dat moet je zien als geschenk ik zo ow en als ik daar geen genoegen mee neem dan moet je vananf nu binnen 2 maanden volledig kunnen werken zonder gezeik alles doen en niet meer aanstellen en ga ik de eisen aanscherpen en zal je je oude functie terug moeten nemen voor 38 uur dit wil zowiezo niet meer staat ook zwart op wit en als ik dat niet doe wordt ik ontsalegn omdat ik mijn werk niet uitvoer. en heb ik niets.

ik heb natuurlijk alles meegenomen ook de beoordeling de officiele ze hebben daar geen kopie en ik hebt niets getekend en moest het vandaag laten weten, ik heb mijn bedrijfsarts die achter me staat gebeld deze is woest en gaat ze erop wijzen dat ze tijdens reintegratie verplicht zijn mij tegemoet te komen .

maar ook de rechtsbijstand gelijk gebeld dit is het zoveelste al ik ben er zo klaar mee heb enorm veel informatie over hoe ze omgaan met zwangeren heeft die een hekel aan heb ik zwart op wit staan in een verklaring van hem aan mij.
    ben benieuwd wat het nu gaat worden maar ik weet wel dat ik me niet bijna 5 jaar uit de naad heb gewerkt dag en nacht en nu met lege handen wegga.

ben er wel even stuk van

2. Daantje85

Daantje85 VIP lid

10 nov 2007
    24.059
    0
    36
    limburg
    He meis,

dat is niet fair van je werkgever zeg! Hoop dat jullie er samen uit kunnen komen. Heb geen ervaring met re-interegratie dus kan je geen advies of tips geven..

3. marilouise

ow ja en die 2 maanden terwijl ik nu volgende week 3 weken met vakantie ga en 1 week na de vakantie geopereerd wordt en er 1,5 week minimaal uitlig he?

schiet mij maar lek ik zo ik lig er minimaal 1,5 week uit na de operatie nou zegt die dat denk ik niet ik zo nou dat denk ik wel. nou zeg die dat zullen we wel zien ik zo dat is toch niet fair in 2 weken tijd waar het dan op neer komt van 22,5 uur naar 28 nee zegt hij 38 ik zo nee ga niet meer fulltime werken dat heb ik al op papier staan nee zegt hij dat doe je wel.

4. Ladylittleangel

Ladylittleangel Bekend lid

17 sep 2008
    788
    9
    18
    Midden van het land
    Wat zegt je arbo arts? of ben je lid van de vakbond?

5. marilouise

ik heb de rechtsbijstand weer ingeschakeld er ligt al een heel dossier hij gaat er nu echt mee aan de slag,

de arboarts krijg ik morgen de papieren van wat hij in zijn verslag heeft gezet aan de werkgever en ik heb ze al een keer gezien maar krijg ze nu per post hij is heel boos ze hebben ook al een keer zijn naam gebruikt dat hij vond dat ik aan het werk moest terwijl dat niet zo was kon toen niet eens lopen.

hij heeft gemeld dat ik alle ruimte rust en hulp van het bedrijf moet krijgen om rustig te reintegreren zodat ik er zo goed mogelijk uitkom en als dit niet geburd ik niet volledig kan en zal herstellen en zij hiervoor aansprakelijk gehouden kunnen worden. doordat ze zich niet aan de afspraken houden, ik mag pas zaken doen als stofzuigen enz. als hij goedkeuring heeft gegeven en die zal hij voor het stofzuigen nooit geven. daar zouden ze rekening mee houden hebben ze hem gemeld en ze zouden mij niet meer dwarsbomen ook die gegevens krijg ik van hem, ben blij dat hij achter me staat.

6. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Ik ben bang dat dit niet meer goedkomt en dat je jezelf af moet vragen of je uberhaupt voor zo'n slavendrijver wilt werken.

Als je antwoord "Nee" is dan zou ik het hard gaan spelen en het via de rechtsbnijstand doen. Hij probeert jou nou iets als, ontslag met wederszijds goedvinden, op te leggen zonder je ook maar een cent te betalen.

De arboarts staat achter je, en dan heeft hij geen poot om op te staan. De tijd die je nog moet kan je het beste "uitzitten" om zelf ten allertijde goede wil aan te tonen. De dagen die je nog moet werken tot je operatie, kun je het beste ook gewoon werken maar met in acht neming van alle arbo afspraken.

laat hem indertussen maar extra fouten maken kom jij namelijk alleen maar sterker door te staan totdat het bij de rechtbank voorkomt. Met dit soort dingen kan je rechtsbijstand je ook erg goed helpen.

7. tulip

tulip Niet meer actief

ik heb ook geen verstand van reintegratie, maar is daar ook geen tussenpersoon bij betrokken, een arbo arts of iemand die echt beoordeelt wat jij kan, mag en dat ook met je werkgever doorneemt???
    Verder, als hij je niet kan ontslaan ben ik wel bang dat de sfeer verpest is.

8. claudianoa

claudianoa Fanatiek lid

13 sep 2009
    1.724
    0
    0
    heel herkenbaar hebben ze bij mij ook gedaan en het is ze bij mij gelukt ik heb uiteindelijk gezegd dat ze het mochten uitzoeken

9. Sjakie22

Sjakie22 Bekend lid

13 feb 2011
    734
    2
    18
    Noord-Holland
    Ik ken mensen die hetzelfde hebben meegemaakt. :(

De werkgever moet echt meewerken aan een reintegratie verder mag hij je ook niet ontslaan omdat je nog niet voor 100% werkt.

Als ik in jouw schoenen zou staan zou ik alle corespondentie met je werkgever vanaf nu schriftelijk doen. Verder zou ik ook een second opinion aanvragen bij het UWV. Je hebt de Arboarts achter je staan. Zo'n second opinion kost 50 euro.

Mocht je werkgever ontslag aanvragen bij het UWI of via de Kantonrechter, dan heb jij tenminste een dossier opgebouwd.

Ik denk dat de arbeidsrelatie aardig verstoord is misschien kan je nog met je werkgever komen tot een vaststellingsovereenkomst. Je kan dan vragen om een zogenaamde oprotpremie, positief getuigschrift en zorgen dat er in de overeenkomst staat dat jij niet schuldig bent aan het ontslag. Er moet duidelijk in staan dat je werkgever de arbeidsovereenkomst wilt beeindigen. Op deze manier kom je in aanmerking voor een ww-uitkering.

Verder zou ik het functioneringsgesprek ook niet tekenen. Je kan nog reageren op het functioneringsgesprek (schriftelijk). Helemaal niks tekenen.

10. marilouise

Dit is helaas niet het eerste wat er speelt er speelt al 2jaar heel veel, naar mijn mening willen ze graag zien dat ik fouten ga maken en niet meer kom, maar ik moet nog 2 keer werken dan heb ik 3,5 week vakantie toestemming schriftelijk ook voor dat ik naar het buitenland ga.
    dus die 2 dagen maken we netjes vol, daarna ga ik ook gewoon terug, maar ik heb voor mezelf besloten dat ik dit niet meer wil en dit ook gemeld bij de rechtsbijstand, deze was het met me eens dat dit eiegnlijk is waar we al die tijd op hebben "gewacht" dat ze aangeven dat ze niet met me verder willen. en danb zeg ik het netjes.
    hij gaat ermee aan de slag,

vanmiddag het uwv gesproken en deze zijn ook van mening dat ik heel sterk sta en dat dit niet meer goed gaat komen, ik krijg door alle problemen al alle verslagen van zowel uwv als bedrijfsarts al.

tevens is er een reintegratiebegeleider bij betrokken deze komt bij mij op het werk rekent af en gaat wer niet even van goh hoe gaat het, geeft dus al aan hoe betrokken hij is toch?

ik heb dus geen second opinion nodig van het uwv de afspraken zijn heel duidelijk bij hen bij mij bij bedrijfsarts maar ook bij de werkgever en begeleider dus ja nu afwachten wat er gaat gebeuren 1 ding is wel ik ga straks op vakantie en dan even helemaal proberen hoofd leeg te maken denk dat ik dat inmiddels wel geleerd heb, de ergste klap is ook geweest, ben er nu redelijk rustig onder

11. Rono

Rono Niet meer actief

Pff wat een gedoe, kan er niet veel op zeggen maar kleed die kloothommel uit, en probeer er zoveel mogelijk uit te slepen!

Dit hebben ze bij lisanne ook al gedaan hea ;)

12. LieseLeentje

LieseLeentje VIP lid

18 sep 2008
    5.406
    138
    63
    Vrouw
    Houd idd die 2 dagen even vol en ga dan lekker genieten van je vakantie.

Als je terug komt kan je hem altijd nog een poepie laten ruiken, maar nu eerst genieten.

Deel Deze Pagina