Ervaren adoptie mama

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Adoptie mama, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. We hebben sinds 4 augustus 2 adoptie kinderen
    Yun Bei (3-8-2001) bij ons sinds 15 augustus 2002
    en Yan Yi (23-7-2004) bij ons sinds 4 augustus 2005

    We hebben ons in mei 1999 aan gemeld voor de VIA curcus.
    Mochten er vragen zijn laat maar horen
    Zodra ik tijd heb zal ik ze beantwoorden

    Groetjes Adoptie mama
     
  2. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Heey adoptiemama wat lief dat je hier komt kijken en evt. vragen wilt beantwoorden...ik heb er dus al 1 en dat is; kom je uit Nederland of Belgie. Want ben er achter gekomen dat in Belgie de adoptieprocedure veel sneller verloopt dan hier in Nederland. Ik weet ook niet of er verder nog verschillen zijn (in soort cursus bv. maar dat zal wel meevallen denk ik). Wij zijn ons net wat meer aan het orienteren op het adoptieproces en hebben vorige week de aanvraag alvast de deur uitgedaan. We zijn er ook nog niet 100% zeker van of adoptie iets voor ons is...vandaar. Als er binnenkort nog meerdere vragen zijn dan hoor je het vanzelf.
     
  3. ninaVI

    ninaVI Fanatiek lid

    6 jun 2006
    1.304
    0
    0
    financial manager
    rotterdam
    lieve adoptie mama,

    Ik ben erg benieuwd naar je ervaringen!
    Is de opneming na terugkomst makkelijk verlopen voor beide kindertjes?

    Ik zie dat je de naam niet hebt gewijzigd daar hoor je ook verschillende adviezen over! Ik kan trouwens niet opmaken of het jongetjes of meisjes zijn...

    Wij staan nu aantal maanden op de wachtlijst voor de cursus en daarna natuurlijk de lange wachttijd tot voorstel! Maar ja proces loopt!

    Had jij nog bepaalde wensen mbt leeftijd van je kindjes? Ik wil het liefst zo klein mogelijk!

    Je ziet veel vragen ben erg benieuwd onwijs leuk dat je hier komt schrijven!

    Liefs nina
     
  4. Ervaring, we hebben een eigen website die ik probeer nu zo veel mogelijk bij te houden, mis het een en ander nog in waarom we met adoptie gestart zijn. Het heeft er in staan maar de computer heeft gecracht en alles weg.

    we komen uit Nederland ...... Limburg

    Wij hebben 2 meisjes. we hebben hun eigen naam behouden omdat we het hele mooie namen vonden die echt bij hun past. Ook hebben ze van ons een andere naam er bij gekregen die als ze later willen die ook mogen gebruiken. Als ze willen.

    Wachttijd is jammer genoeg aan het stijgen, dan bedoel ik van Documenten in China tot Voorstel is nu 14 a 15 maanden en ze verwachten dat het nog langer gaat duren 18 maanden tot 24 maanden, ik weet dan zakt je moed in je schoenen. We hebben bij onze 1e dochter 14 maanden gewacht en bij onze 2e dochter 7 maanden, dus het is te hopen dat de wachtijden korter worden maar nu helaas nog niet.
    Maar ik moet zeggen het wachten word beloond.

    De opneming van beide meiden is heel prima gegaan, bij onze 1e dochter was ik echt een moeder aap en liet me dan ook niet los, naar papa toe wilde ze niet en huilde dan ook iedere keer als ik eventjes weg moest, papa kreeg haar niet stil. mama wel. Onze 2e dochter accepteerde ook papa wat hij heel fijn vond mama soms ook, we waren al gewaarschuwd dat het kind 1 van de ouders niet accepteerde maar dat hoef niet, maar als je eenmaal thuis bent en de rust keer weder gaat alles prima. Met onze meiden nu gaat het heel goed, ze accepteren ons als papa en mama, de oudste is sinds aug 2006 4 jaar bij ons en onze 1e dochter sinds aug 2005 1 jaar bij ons. Het zijn heerlijke meiden en daar genieten we enorm van. Dan vergeet je ook de 9 jaar kinderloosheid, en de lange wachtijd voor je het kindje krijgt.

    We waren bij de 1e dochter nog lekker Jong en hadden de leeftijd gekozen tussen de 0-12 maanden, met groot geluk is je kindje 7 a 8 maanden, onze 1e was precies op die dag van HET telefoontje 11 maanden oud. Dat was al voor ons jong terwijl we verwacht hadden dat ze net 1 jaar zou zijn als we HET teleoontje kregen. Ze was toen we haar kregen 1 jaar en 12 dagen oud. Maar ze was net een baby die nog alles moest leren.

    Na onze 1 e dochter wilde we er mee stoppen, we waren al koning te rijk met deze dame, maar in ons hart was er nog plaats voor 1 kindje, en hebben alles weer opgestart.
    We waren nu al een beetje ouder en hadden de leeftijd van 0- 18 maanden aangegeven, bij ons intake gesprek vroegen ze ons waarom niet jonge, tja kan dat dan ja hoor julie zitten nog net in de leeftijd van 0-12 maanden............. ja doen.

    Onze 2e dochter was bij HET telefoontje 10 maanden 2 weken en 1 dag oud. We dachten ach een kleinje wat we helemaal niet verwacht hadden.
    Toen we haar voor altijd in onze armen sloten was ze ook precies 1 jaar en 12 dagen.

    Je mag je voor keur voor jongen / meisje zelf maken en ook de leeftijd zo jong mogelijk je meot niet verwachten dat je een baby van 3 maanden krijgt. Eerder meer een kindje vanaf 7 maanden, en het ligt ook aan je leeftijd op dat moment en waar het kindje uit China vandaan komt ...... China is erg groot, maar wel prachtig.

    Op onze site staan de reisverslagen van onze meisjes, en foto's maar ik weet niet of ik het site adres hier mag doorgeven.
    en ik hoop hie mee wat vragen beantwoord te hebben. overdag lukt het me niet om te schrijven .......2 kindjes en dan blijft soms de avond uren over.

    heel veel groetjes van Adoptie mama
    PS sorry voor type fouten wil te snel zijn :D
     
  5. Sientje

    Sientje Fanatiek lid

    4 mei 2005
    2.747
    0
    0
    Mama
    Hai Adoptiemama,
    Ik wil als moderator toch even aangeven dat ik t geweldig vindt dat je de aanstaande mama's van ervaringen voorziet! een geweldige aanvulling wat mij betreft =D>

    ps als je Lotte en Jan (de beheerders) even je site doormailt kunnen zij je zeker vertellen of t een probleem is als je een link plaats!
     
  6. moes

    moes Fanatiek lid

    20 jul 2006
    2.765
    9
    38
    hoi adoptie mama

    even een heel ander vraagje,
    heb je toevallig met je verhaal in een blad gestaan?
    de namen van je kindjes komen me erg bekend voor!
    wij hebben een hele oude leesmap,
    dus is wel van een paar maandjes geleden!
    (volgens mij was het mijn geheim, kan dat?)
     
  7. Dank je wel Moes

    Ik heb net ontdenkt dat ik mij site adres kon door geven op mijn profiel
    dus hij staat er bij

    en Moes het klopt inderdaad we hebben met ons verhaal in Mijn Geheim gestaan. Inderdaad een paar maanden geleden

    Groetjes Adoptie mama
     
  8. Marjo83

    Marjo83 Fanatiek lid

    24 mei 2006
    1.286
    0
    0
    Secretaresse
    Ergens in Drenthe..
    Hoi adoptie-mama,

    Bedankt voor je heldere verhaal! Wij hebben vorige maand een BKR nummer aangevraagd. We zijn nog volop in behandeling maar willen niet wachten totdat we de stempel ' uitbehandeld' krijgen en dan nog een adoptie-procedure starten.
    Wisten jullie gelijk dat jullie vanuit China wilden adopteren? Hoe zijn de VIA-cursussen jullie je vergaan en de huisbezoeken en dergelijke?
    En weet je hoe dat zit met de leeftijdsgrens in China? Wij dachten dat de oudste aanvrager minimaal 30 jaar moet zijn, maar is dat de leeftijd voor de beginseltoestemming of vanaf het moment dat je start?
    Ben ook erg benieuwd naar je website! Veel geluk met jullie 2 meiden!

    Groetjes
    Marjo
     
  9. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Adoptie mama begrijpelijk dat je niet zoveel tijd hebt...maar lief dat je de tijd toch wilt nemen. Heb je site vast opgeslagen bij favorieten, ga er later kijken ....
     
  10. de meisjes liggen lekker al in bed.
    En dadelijk even tv kijken.

    Even een paar vragen tegelijkertijd beantwoorden

    Toen wij besloten om voor adoptie te gaan had ik net 1 maand van te voren te horen gekregen dat ik geen bio eigen kinderen kon krijgen. Ze vroegen ons wel of we geen 2e IVF wilde doen voor onzekere, mijn man was er direct op tegen, en wilde niet dat ik weer door een niet leuk periode door moest maken, Bij mij was het heel erg tegen gevallen.

    Nee, we wisten niet gelijk of we voor China gingen, we hadden eigenlijk al in onze VIA curcus gezegt dat we voor wilde Taiwan gaan.
    Waarom Taiwan deze kindjes kwamen met excort naar Nederland en ik was als de dood bang voor vliegen en ik wilde mijn beestjes niet alleen laten :( , en ik zag er enorm tegen op.

    De Gesprekken met de Raad van Kinderbescherming stelt NIKS voor, want ook ik had de plintjes schoongemaakt, en alle stopKontacten. Maar het viel reuze mee we hadden een leuke vrouwelijke van de RVK. En de gespreken verliepen prima. We hebben haar 3 x in ons huis gehad, ligt er wel aan welke provincie je woont er zijn ook provincies waar je maar 1 of 2 gespreken krijgt. Deze regio toevallig 3 en de 4e op hun kantoor om het gezins rapport door te lezen. Binnen een korte tijd lag onze Beginseltoestemming in huis, onze papieren werden eerst door gestuurt naar Stichting Meiling, we zijn toen via een Rode draadje er achter gekomen dat we toen nog lang moesten wachten en hebben de dag daarna ons gezinsrapport door laten sturen naar KIND EN TOEKOMST, die ook bij beide meisjes hebben bemiddeld. En konden ook op een zeer snel termijn al bellen voor een afspraak voor ons intake gesprek.
    Even terug te komen op het gekozen land Taiwan, ja de raad van Kinder bescherming vroeg aan ons waarom niet China, tja de beestjes en vlieg angst, ze vroeg aan mij om even goed na te denken wat ik wilde want zo kon je 2 weken van het land genieten waar je kindje vandaan kwam.
    2 weken daarna toen ze weer kwam hebben we besloten om voor China te gaan. eigenlijk ook uit nieuwgierigheid van hoe het daar in China is.
    En ook om de provincie te zien waar je kindje vandaan komt dat heb je bij Taiwan niet. En de vliegangt te over winnen.
    Nu hebben we HEIMWEE naar China en willen over een jaartje of 10 als het gaat een rootsreis maken.

    Alle twee de ouders moeten de leeftijd van 30 jaar bereikt hebben, is er net 1 van de ouders nog geen 30 maar wel alle Documenten klaar liggen voor opgestuurt te worden voor China doet de stichting 1 a 2 weken voor je 30 word. ( het is ook niet zeg maar 1 jaar van te voren de documenten klaar liggen een maandje of 3 meen ik voor de laatste 30 word.)
    Wij hadden al de leeftijd van ik 33 jaar en man 36 jaar in 2001 toen onze documenten naar china zijn verstuurt.

    Ik hoop weer een paar vraagjes beantwoord te hebben.

    Groetjes en een fijn weekend van Adoptie mama :D
     
  11. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik vroeg me ook al af .....hoe kies je het land waar je kindje vandaan komt? Wat is hier allemaal van invloed op? Bij jou adoptie mama[/c] was het in eerste instantie dus Taiwan ivm het niet hoeven vliegen. Maar ben ook wel beniewd waar je nog meer op baseerd waar vandaan je wilt adopteren. De leeftijd van het kind, de omstandigheden daar, de wachttijd...etc.?
    Wat ik me ook afvroeg...hoe bekijk je via welke vergunninghouder je wilt bemiddelen? De ene vergunninghouder zal bv vaker bemiddelen met het land van je keuze dan een andere....hoe weet je welke vergunninghouder je in wilt schakelen; hoe kom je aan die informatie?
    Wel mooi idee om over aantal jaar een rootsreis zoals je het zo mooi noemt wilt maken naar China met julllie meiden.
     
  12. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Ik kreeg vanochtend met de post het toegewezen BKA nummer! Hierbij dus ook al een lijst van vergunninghouders met internetsites...dus ga hier nog wel op kijken. Gedeelte van mijn vraag dus al beantwoord....
    Heb raar gevoel in mijn buik....bezig zijn met adoptie, maar ook nog met behandelen...hoe leg ik dat goed uit op zo'n forum...voelt zo dubbel...
     
  13. Aldonza

    Gefeliciteerd met je BKA nummer.
    Ik kan me voorstellen dat dit zo dubbel is voor jullie, maar zolang je nog niet met VIA cursus bezig bent, kan je met je behandelingen door gaan.
    Zodra je met de VIA gaat beginnen mag je niet meer onder behandeling zijn van het ziekenhuis. Tenminsten zo was het bij ons. maar wij waren uitbehandeld.

    Ja kan de vergunninghouders opbellen en dat ze je informatie opsturen, zo heb je de tijd om rustig je vergunning houder uit te zoeken.
    Als je voor china kiest dan heb je Wereldkinderen, Meiling en Kind en Toekomst, ze werken alle drie anders en je moet de vergunning houder pakken die je het meest geschikte vind voor jullie. Ook donatuur worden stellen ze op prijs, Wij zijn bemiddels worden door Kind en Toekomst wat ons zeer goed bevallen is en nog.

    Waarom wij voor China kozen was omdat we Aziaatiese mensen heel erg mooi vinden.

    Groetjes Monique
     
  14. Elmo

    Elmo Niet meer actief

    Hallo Monique,

    Heel fijn hier van jou te lezen. Ik heb zelf ook al menig web-logs bezocht van mensen die met adoptie bezig zijn of adoptie kindjes hebben.
    Wij zitten volop in de MMM en wil dit eerst met mijn volle aandacht doorlopen. Manlief twijfelt ook nog een beetje over deze stap (adoptie).
    Eerst alles uit de kast voor een eigen kindje en dan gaan we mischien alsnog adoptie ovewegen.

    Mij lijkt het super, heb altijd al willen adopteren, al voor we wisten van onze vruchtbaarheidsproblemen. Ik wil mijn man niet onder druk zetten en denk zelf ook dat het beter is om 1 ding tegelijk te doen. Eerst hier het koppie maar ff bij.

    Vind het echt super dat je hier bent! En ik wens je alle goeds met je gezin!

    Liefs Elmo
     
  15. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Elmo kan me ook wel goed voorstellen dat je je man niet onder druk wilt zetten. Het is bij ons ook nog zo dat mannetje er ook nog zijn twijfels bij heeft, maar hij vond het ook beter om alvast in te schrijven. Tegen de tijd dat we met VIA cursus zouden moeten starten en hij zou nog twijfelen of het niet willen haken we dus alsnog af. We moeten er straks samen voor kunnen gaan en als 1 van ons daar niet volledig achter kan staan houdt het dus op. Als het zo is dat behandelingen niet aan zouden slaan zijn we ws een jaar verder.....op zijn vroegst hebben we dan pas de VIA cursus, anders is er evt. nog de mogelijkheid begreep ik om 1 malig bepaalde tijd uit te stellen, maar dat zien we tegen die tijd nog wel.
     
  16. Mijn man wilde eerst niet voor adoptie gaan, maar we hadden samen afgesproken als hij het antwoord kreeg die hij graag op de VIA cursus wilde horen, zo niet dan stopte we alle twee want je moest er echt samen 100 % voor achter staan.
    Hij heeft zijn antwoorden gekregen en hij is nu ZEER :D trots op zijn meiden. En heeft ook geen spijt gehad dat we dit gedaan hebben. Misschien is deze vraag ook voor jullie mannen belangrijk.
    Mijn man zat met de vraag .... kan ik ook van dit kindje houden, want het komt ja niet uit ons zelf voort.......... JA je kan er heeeeeeel van houden. Wij zien niet dat ze er anders uit zien als ons, ja als mensen ons aanstaarten en ons na kijken dan valt het ons weer op dat ze er anders uitzien. Maar het zijn onze dochters waar we heel veel van houden.

    Groetjes
    adoptie mama
     
  17. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Dat is idd ook de vraag waar mijn man mee bezig is. Hij heeft zelf niet zo'n erg leuke jeugd gehad en wil voor zijn kind het allerbeste. Hij is ook bang dat hij misschien minder van een geadopteerd kindje zal houden dan als van zijn eigen kind. Ik hoor heel vaak dat mannen zich dit afvragen......ik hoop dat hij hierop ook een antwoord naar tevredenheid vind..
     
  18. Niet meer actief

    Wat fijn dat je hier bent adoptiemama.

    Eindelijk iemand die er verstand van heeft.

    Ik las op Teletekst van de week, dat de wachttijd voor een kindje uit China oploopt to 5 jaar.
    Pffff, wat lang zeg.
     
  19. Levi

    Levi Actief lid

    19 feb 2006
    135
    0
    0
    Kinderleidster
    Wat fijn dat er iemand is met ervaring ;)

    En wat een mooie dochters hebben jullie zeg! Ik heb even op jullie site gekeken, maar echt het zijn 2 plaatjes....

    Zelf weet ik sinds een tijdje dat de kans erg klein is dat ik ooit zelf een kindje mag krijgen. Heel vervelend en het heeft ook even geduurd dat dit echt werkelijk doordrong tot ons. We hebben ondertussen in 3,5 jaar 6 miskramen mee moeten maken en ons probleem zit hem dus niet in zwanger worden, maar in zwanger blijven....

    Het is voor ons eigenlijk vanzelfsprekend dat we voor adoptie gaan en hebben ook de stap genomen om hiervoor te gaan trouwen. Vandaag hebben we hiervoor alles vast gezet :) 1-8-2007 wordt een mooie dag hopen we ;)

    We zijn beide nog redelijk jong; mijn vriend is 27 en ik ben 28. We hebben ons nog niet officieel aangemeld en hebben ook nog geen nummer. We willen alles in gang zetten na het trouwen, even alles voor onszelf op een rijtje zetten. Er is immers nog altijd een heeel klein kansje dat het lukt om zelf zwanger te blijven....

    Ik ben nu een beetje aan het orienteren en ik vind het heel fijn dat er iemand is die uit ervaring spreekt, die kom je niet zo vaak tegen...

    Een vraag die ik op het moment heb, is met welke kosten moeten we rekening houden? In totaal bedoel ik dan.... (geschat)..
    Inclusief reis, via cursus, bemiddelingsbureau, enz...

    Alvast heel erg bedankt en ik hoop dat wij het net zo treffen als jullie met jullie 2 prachtige dochters...

    Heel veel liefs
    Levi
     
  20. Hallo Levi

    Sorry dat ik wat laat reageer, we zijn hier allemaal ziekjes geweest en dan heb je even geen tijd om te schrijven.

    Dank je wel, ja het zijn schatten van meiden. en mooie meisjes en zo als iedere moeder het zegt ze zijn de mooiste van de wereld :D

    Je heb ook heel al wat mee gemaakt. Veel sterkte er in.

    En dan volgend jaar trouwen en echt 1 achustus is een mooie tijd om te trouwen mijn oudste dochter is 3 augustus jarig en dat is een mooie tijd.
    Heel veel plezier met de voorbereidingen.

    Wat ik vragen wil waarom wil je wachten met de aanvraag van je BKA nummer, als ik je een tip wil geven vraag lekker je nummer aan, want eer je aan de beurt bent ben je 1,5 jaar verder, dus stel je vraagt pas je nummer aan op 1-8 2007 ben je in pas 2009 aan de beurt en dat is lang.
    En ook nog eens dat de wachtijden behoorlijk aan het oplopen zijn voor China.
    Je vroeg naar de kosten.......... tussen de 15.000 / 18.000 euro dan zit er ook alles in van VIA cursus, tot thuis komst, maar als je het echt wil weten waar allemaal het geld er in gaat zitten mail me even prive dan stuur ik je een overzicht toe, want dit allemaal nu typen is heel wat werk.

    En stel je word in de tussen tijd toch zwanger dan zet je alles gewoon stop, het is vlugger stop gezet dan dat je heel lang moet wachten.


    Groetjes Adoptie mama Monique
     

Deel Deze Pagina