Hallo Janne Ja erg he dat de wachttijden aan het oplopen zijn. We hebben heel veel geluk gehad met onze 2e dochter na 7 maanden wachten kregen we van haar HET telefoontje. Bij de oudste in 2002 was dit ook 14 maanden. Na onze 2e dochter in 2005 is het behoorlijk gaan oplopen. Momenteel wachten de ouders 16 maanden op een kindje en dat zal oplopen gaan naar een dik 24 maanden. En ze zijn bang dat dit nog meer gaat oplopen. Wij hopen en duimen dat dit weer korter gaan worden. Maar de Olympische spelen in 2008 speelt ook een grote rol hierin. Groetjes Adoptie mama Monique. Mochten er nog meer vragen zijn stel ze gerust.
Ik vind het heel fijn dat je reageert, want nu hebben we eindelijk iemand met ervaring. Ik zou ook al een nummer aanvragen hoor Levi. Scheelt toch weer een maand of 8 dan.
Nogmaals bedankt voor de informatie Als we een BKA nummer aanvragen, hoelang duurt het dan ongeveer voordat we de via cursus moeten gaan doen? Het klinkt lullig maar we blijven nog wel hopen dat het lukt... Via dit forum heb ik iemand leren kennen met hetzelfde probleem als wij, die al 18 miskramen heeft mee moeten maken en nu zwanger is Dit geeft ons echt gelijk weer heel veel hoop, dus wie weet Het is gewoon moeilijk om te wennen aan het idee dat het echt definitief is... Maar als ik dan over adoptie praat met mijn vriend, zitten we ook echt samen al te glunderen bij het idee... Het lijkt ons echt geweldig
Hallo Levi Als je je BKA nummer aanvraagt dan duurt het 18 maanden eer je aan de VIA cursus kan beginnen. Misschien (maar dit komt zelden voor) dat je 1 kwartaal eerder in stroomt. Ik kan me voorstellen dat het idee definitief is, maar stel je raakt zwanger dan kun je de VIA stop zetten. Dat heeft ook een vrouwtje gedaan in ons dorp ze hadden nog 1 poging te gaan in het ziekenhuis, dit was hun laatste kans, ze konden afgelopen mei 2006 aan de VIA beginnen maar heeft het kunnen afzeggen want ze was zwanger van nu een gezonde zoon. Ze zijn bij ons op bezoek gewest en hebben over adoptie gesproken ja we hadden al 1 jonge dame thuis in die tijd we zaten te wachten op onze 2e dochter. Ik moet zeggen ik heb het heel moeilijk gehad om het te kunnen accepteren dat ik geen kinderen kon krijgen maar toen we Yun Bei in mijn armen kreeg mocht er ook niemand aan komen, ik was haar mama ook al was ze op die dag 1 jaar en 12 dagen oud, het was voor mij mijn kleine baby. Met de 2e werd het was rustiger maar ze lag heel graag bij mama op haar buik voor al met slapen. Dus dit zat ook heerlijk. We zijn heel blij met deze meisjes vooral vandaag als Sinterklaas op school is bij de oudste en de kleinste zit dan mee te klappen en Zwarte Piet te zoeken is dit een heerlijk gevoel Maar mochten er nog vragen zijn ik wil ze best beantwoorden, zodra ik tijd krijg om achter de computer te zitten, maar ik doe het graag. Groetjes adoptie mama Monique
Monique, Allereerst wil ik nog even benadrukken dat ik het echt super van je vind dat je zo open bent in alles. Ik heb eigenlijk 2 brandende vragen, het zijn geen vragen die je gemakkelijk stelt. Hoop dan ook dat je er eerlijk in kunt en wilt antwoorden. Ben je nooit bang dat als je meiden een bepaalde leeftijd hebben bereikt ze op zoek zullen gaan naar hun 'roots'. En als straks de vragen komen waar ze echt vandaan komen ect. Hoe gaan jullie daarmee om? Hoe het er nu naar uitziet ben ik echt absoluut voor adoptie mocht het ons niet lukken, maar dat zijn toch een paar punten waar ik even bij moet slikken. Ik snap heel goed dat je ze als je eigen beschouwd, dat zou ik ook doen, en zo'n vraag als deze lijkt me daarom niet zo makkelijk.. Ik ben er gewoon heel erg benieuwd naar. Liefs Marjo
Ik wilde toch even reageren op het feit dat jullie mannen zich afvragen of zij wel evenveel van een geadopteerd kindje kunnen houden als van hun eigen kind... Mijn vriend is niet de vader van mijn kind, maar hij heeft er zo wel-overwogen voor gekozen dat het nu ook gewoon zijn kind is! Al 7 jaar! Nu is het bij ons wel zo dat de bio-paps nauwelijks meer een rol speelt, dus mijn vriend is gewoon echt de papa. En weet je wat zo mooi is? Je bent papa als je er bent als je kind niet kan slapen snachts, als het je nodig heeft omdat het ziek is, als het gevallen is en je het troost, als je het verhaaltjes voorleest voor het slapen gaan, als je het beste voor hebt met je kind... Daarin schuilt het papa-zijn...en dat heeft niets te maken met een bloedband.. Tenminste, zo zien wij het....
Mooi geschreven Sandra en zo als jij het omschrijf zien wij het ook echt.... Op mijn werk sta ik op een babygroep en van alle 17 kindjes die verdeeld komen over de week hou ik echt heel veel! Als er een ziek is en het weekend begint ga ik echt een rot weekend in Soms neem ik het telefoonnummer mee en bel ik zaterdag middag even Echt deze kindjes betekenen al heel veel voor me, laat staan als ik een adoptiekindje zou krijgen.... Het is gewoon je eigen kind en niks is zo belangrijk als je kindje.. Als het voor ons zover komt ben ik heel blij met het kind, natuurlijk... Maar toch blijf ik nog een beetje hoop houden Je weet het nooit, misschien lukt het toch een keertje.... Hierom hebben we de grens voor onszelf getrokken we wachten tot het trouwen.... Als we hierna door blijven gaan maken we het onszelf zo moeilijk....
Hallo Sandrak en Levi Mijn man Jos had toen we aan adoptie wilden beginnen ook zijn twijfels zou ik van dit kind houden, ook meerdere adoptie vaders hadden dit het is ook heel erg normaal, wij vrouwen vinden alle kinderen leuk en je houd ook van je petekind .......niet. Maar goed hij is nu vader van 2 mooie adoptie meisjes en hij HOUD HEEL VEEL VAN ZE, en hij is er voor hun daar als eens iets is. Troosten maar toch het meeste mama doen en als ze ziek zijn is mama ook het meeste daar, daar papa overdag werkt en mama niet. Hoe dan ook ook al waren ze wit, paars, zwart en pimpelpaars we houden van deze kinderen, als of het ons eigen kinderen zijn en zo worden ze ook opgevoed, soms zeggen wij ook HE dat heeft ze van mij hihihihihi. En een voorlees papa is het zeker vooral afgelopen zaterdag 6 kinderen aan zijn nek hongen om mee te luisteren. Groetjes ervaren adoptie mama Monique
Hallo Marjo83 Je 2 brandende vragen zal ik heel eerlijk beantwoorden. Bang..... Ja en Nee, maar we wisten het van te voren dat dit dan ook ooit komt. De oudste begrijpt het natuurlijk momenteel meer dat we over een jaartje of 10 een roots reis maken, we willen in het zelfde hotel gaan waar we de 1e - en 2e dochter kregen en dan naar de zeer waardevole plaatsen voor onze kinderen en voor ons. Alles in 1 lange rootsreis We houden het niet stil en ze weten het ook dat we hun gehaald hebben met het vliegtuig uit China en dat ze geboren zijn in China. Ze vragen momenteel en nog niet naar over de mevrouw. dan heb ik het nu alleen over de oudste die is 5 jaar en gaat het langzaam aan meer begrijpen de kleinste is 2 jaar die begrijpt het nog niet. Ze weet ook dat ik geen baby;s in de buik kan krijgen. We verzwijgen het niet want dan hebben we ons straks of later er zelf mee. En veel dingen kan ik nu niet opschrijven, omdat dit dingen zijn die de kinderen van ons, van ons moeten horen en niet van een vreemde, ik hoop dat jullie dit kunnen snappen. Wij zeggen wel, je weet nooit hoe het gaat lopen maar met eigen bio kinderen weet je het ook niet. We laten dus veel dingen op ons afkomen. En we zijn voorbereid dus als de kinderen komen met vragen wij zijn klaar. Groetjes ervaren adoptie mama Monique
Hallo Marjo83 Je 2 brandende vragen zal ik heel eerlijk beantwoorden. Bang..... Ja en Nee, maar we wisten het van te voren dat dit dan ook ooit komt. De oudste begrijpt het natuurlijk momenteel meer dat we over een jaartje of 10 een roots reis maken, we willen in het zelfde hotel gaan waar we de 1e - en 2e dochter kregen en dan naar de zeer waardevole plaatsen voor onze kinderen en voor ons. Alles in 1 lange rootsreis We houden het niet stil en ze weten het ook dat we hun gehaald hebben met het vliegtuig uit China en dat ze geboren zijn in China. Ze vragen momenteel en nog niet naar over de mevrouw. dan heb ik het nu alleen over de oudste die is 5 jaar en gaat het langzaam aan meer begrijpen de kleinste is 2 jaar die begrijpt het nog niet. Ze weet ook dat ik geen baby;s in de buik kan krijgen. We verzwijgen het niet want dan hebben we ons straks of later er zelf mee. En veel dingen kan ik nu niet opschrijven, omdat dit dingen zijn die de kinderen van ons, van ons moeten horen en niet van een vreemde, ik hoop dat jullie dit kunnen snappen. Wij zeggen wel, je weet nooit hoe het gaat lopen maar met eigen bio kinderen weet je het ook niet. We laten dus veel dingen op ons afkomen. En we zijn voorbereid dus als de kinderen komen met vragen wij zijn klaar. Groetjes ervaren adoptie mama Monique
Bedankt voor je antwoord Monique. Ik vind dat je helemaal gelijk hebt hoor! Veel geluk nogmaals met jullie meiden!
Hoi hoi, daar ben ik ook weer eens een keertje.... Druk druk met alles regelen voor het trouwen Nee hoor dat valt nog best mee..... Vanmiddag hebben mijn vriend en ik nog een keertje (heel spontaan) over adoptie gesproken en we gaan toch alvast een BKA nummer aanvragen.... Monique jij zei toch dat, mocht het ons toch nog lukken om zelf een goede zwangerschap te krijgen, we het allemaal af konden zeggen? Wat kost het om een BKA nummer aan te vragen en waar doen we dat precies? Moeten we dan ook al een bemiddelingsbureau kiezen? Sorry hoor voor de vragen weer, maar ik ben helemaal blij met het idee dat we het nu echt gaan starten Heel veel liefs Levi \/
Levi ik sta net als jij nog aan het begin van het hele adoptieproces. Wel hebben wij al BKA nummer aangevraagd, dit kost je nog niets. Meestal duurt het (in Nederland tenminste) een maand of 15 voor je met de volgende stap verder gaat. Dat is de cursus en daarvoor moet je wel geld betalen...dus nog een hele tijd voor het zover is. Het kiezen van een bemiddelingsburo is ook pas iets van latere orde. Bij het toewijzen van je BKA nummer krijg je ook een lijst met bemiddelingsburo's. Afhankelijk van het land van je keuze heb je de keus uit een aantal buro's... Fijn dat jullie al wel allebei zover zijn om een BKA nummer aan te vragen, ook deze weg is heel belangrijk lijkt me om met zijn 2 af te leggen.
ik ben hier nieuw en heb al 2 kinderen maar wil nog een derde kindje hoewel ik al 2 keer een keizersnede heb gehad, vind mijn gyn het geen goed idee dat ik nog een kindje wens nu is mijn vraag: Adopie dat is niet zo gemakkelijk welke wegen moet ik bewandelen om een kindje te adopteren? en wat word er van mij verwacht?
http://www.zwangerschapspagina.nl/viewtopic.php?t=16744 Hoi dit is een lonk waar de volgorde ed staat. Het helpt je wellicht al op weg.
Ik reageer vandaag er ook nog op. Ik heb het erg druk gehad met de voorbereidingen van het 40 jarig huwelijks feest van mijn ouders, we zijn een lang weekend met 13 personen weggeweest en dan ook nog eens de kleinste ziek, maar zodra ze gaat slapen vandaag beloof ik om er op terug te komen Groetjes ervaren adoptie mama Monique
Hoi Monique, Wat een mooie verhalen. Ik wilde je graag nog iets vragen. Als het goed is wordt ik volgend jaar tante van een adoptiekindje uit China. Nu heb ik vernomen dat er wel wat regels verbonden zijn aan het laten hechten enz. Kan je daar misschien iets over vertellen. Hoe hebben jullie dat allemaal aangepakt enz. Met familie en vrienden. gr Angelique
Hallo Ik ben er weer, de kleine meid ligt te slapen en heb nu 1 uurtje voor mij zelf. Hallo Levi en haar manneke Gefeliciteerd met de aanvraag voor jullie BKA nummer, ja als je zwanger zou worden kan je altijd je afmelden. Dat is geen probleem. BKA nummer kost je niks, alleen de VIA cursus kost geld. BKA nummer vraag je telefonisch aan bij Justitie Tel> 070 3706246, dan krijg je een formulier toegestuurt en deze moet je ingevult terug sturen heel kort daarna krijg je je BKA nummer. Dan loopt alles vanzelf, ook krijg je een lijst van verschillende stichtings, dan kan je uitzoeken welke stichting je gaat bemiddelen kan ook nog op een later tijdstip. Je moet in ieder geval donateur zijn van de stichting die je gaat bemiddelen zoals wij bij Kind en Toekomst. daar kun je heen opbellen en vragen voor meer informaties over de landen. Groetjes ervaren adoptie mama
silviloves Welke wegen je moet bewandelen, eerst BKA nummer aanvragen na zo'n 16 maanden krijg je 6x een halve dag cursus, na deze cursus krijg je varieerd 1 a 4 bezoeken in welke provinci en of raad van de kinderbescherming gespreken mee en hun bepalen of je door mag gaan of niet, schrik niet meesten gevallen geven ze een positief advies en dan krijg je een BT (beginseltoestemming) en mag dan een kindje adopteren. Kijk even op mijn site. http://home.hetnet.nl/~josenmonique/ Groetjes ervaren adoptie mama Monique