Ervaren adoptie mama

Discussie in 'Adoptie en pleegzorg' gestart door Adoptie mama, 4 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Op de plaats waar Janne
    al iets geschreven heeft de rest er bij zetten wat de kosten zijn voor 2 volwassenen en 1 kind.

    Groetjes ervaren adoptie mama Monique
     
  2. Hallo Angelique

    Wat leuk een adoptie tante.
    Ja er zijn regeltjes aan verbonden voor de hechtig van het kindje.
    Wij hadden bij beide meisjes voor we naar China gingen om hun te halen een brief gestuurt naar de mensen waarvan we wisten die bij de aankomst daar waren met de vraag of ze niks aan ons kindje wilde geven, geen kado's, geen handje, geen aai over de bol, niet optillen, alles moest via ons gaan, sommige vragen zich af WAAROM. Nou als we dit niet doen dan worden het vlindertjes, die geen vaste relatie krijgen later op oudere leeftijd, de kidneren moeten eerst leren om wie hun papa en mama zijn, wij verzorgen onze kinderen vooral de eerste 3 maanden zijn belangrijk, maar pas op we hebben het bij onze 2e dochter een half jaar aangehouden, omdat ze naar iedereen heen liep en dat moesten we voorkomen. dit is ons ook goed gelukt, ze weet dat als er iets is bij mama of papa terecht kan. Onze 1e dochter liet mij al zo wie zo al niet los, en kroop voor iedereen weg. daar hebben we het 4 maanden aan gehouden, en ook dit gaat prima. Alle twee de meisjes zijn heel goed aan ons gehecht en we hoeven niet bang te zijn dat ze op latere leeftijd heel wat relaties krijgen.

    je zal je nu afvragen hoe gingen de mensen er mee om. De 1 vond het prima de andere niet. Soms onbegrip. en niet kunnen voorstellen. Met deze mensen hebben we ook het contact verbroken, omdat ze het gewoon weg niet konden begrijpen.
    Gelukkig waren de familie leden en goede vrienden die zich er wel aan hielden en dat was een fijn gevoel. Voor het kind is het dus belangrijk dat ze weet wie papa en mama zijn. De anderen komen wel later aan de beurt.
    Je moet zo denken, de kinderen hebben in een tehuis gezeten of nog in een pleeggezin, worden uit hun bedjes gehaald andere kleren aan, gaan met een paar kinderen in een busje en dan komen 2 blanke mensen naar je toe en nemen je mee, je kan ze niet verstaan, laat staan dat ze je begrijpen. Ze worden bang, beginnen te huilen.
    Daar gaat heel wat door hun hoofdjes heen, onze 1e dochter begon na 3 dagen pas na ons te lachen, onze 2e dochter de zelfde dag nog. na 1 week bloeien de kinderen op, dan zijn ze nog 1 week met hun in China en dan nog een reis van 9 uur in een vliegtuig waar allemaal blanke mensen staan te juichen, huilen en springen. die krijgen de schrik van wat gebeurt er hier en als ze dan papa of mama bij zich hebben dan voelen ze zich een beetje op hun gemak. Maar er gaat heel wat door hun hoofdjes.

    Stel je zelf een voor je ben heel klein en je zit in een tehuis en dan komen 2 donkere mensen op je af ze spreken een andere taal en ze begrijpen je niet. deze vraag kregen we op onze VIA cursus, we moesten ons een voorstellen hoe dat zou zijn.

    Ik hoop dat je het hier een beetje uit kan berijpen wat ik bedoel met hechting.
    Ik wil je best eens zo'n brief eens opsturen via mail.

    Groetjes adoptie mama Monique
     
  3. Aldonza

    Aldonza Fanatiek lid

    16 aug 2006
    2.330
    0
    0
    Noord-Brabant
    Monique drukke tijd dus gehad, maar klinkt wel heel bijzonder dat je ouders hun 40 jarig huwelijksjubileum met hun familie mochten vieren, nog proficiat! Is je kleine meid ook al weer beetje opgeknapt.
    Heel verhelderend hoe je hier de info brengt. En ik denk idd dat je ook je ware vrienden leert kennen op dit soort momenten. Lijkt me ook niet meer dan logisch dat het belang voor je eigen gezin voor gaat.
     
  4. Ja het is zeer bijzonder en het was ook super om het mee te maken dat de ouders 40 jaar getrouwd zijn.

    Met inze kleine meid gaat het prima, ze is weer een beetje opgeknapt, we weten waarom ze niet lekker was ze moet nog de laatste 4 kiezen door krijgen en die doen nogal zeer. maar hopelijk komen ze vlug en dan gaat het ook weer beter.

    De ware vrienden leer ze zeker kennen. Van mensen waarvan je het niet verwacht. volgende onze regels geweldig, wij zeggen maar zo voor het kind is het gewoon belangrijk dat ze weet wie papa en mama zijn.

    Ik wens iedereen alvast een hele Fijne Kerst en een Gelukkig en kinderrijk 2007

    adoptie mama Monique en Jos, Yun Bei en Yan Yi
     
  5. Levi

    Levi Actief lid

    19 feb 2006
    135
    0
    0
    Kinderleidster
    [​IMG]


    Alvast een hele fijne oud & nieuw....

    Heel veel liefs
    Levi
     
  6. Niet meer actief

    Jij ook!

    En een heel mooi 2007.

    Liefs

    Janne
     
  7. Ook wij wensen iedereen een geweldig 2007 toe.
    Mogen heel veel wensen uitkomen.

    Ervaren adoptie mama Monique, Jos, Yun Bei en Yan Yi
     

Deel Deze Pagina