75 gram vlees(vervanger)/vis per dag is trouwens genoeg, heb ik van een diëtiste begrepen. Dan lijkt me 300 gram wel enorm veel.
Je zou ook via je huisarts een doorverwijzing naar een diëtiste kunnen halen. Misschien dat het dan zelfs vergoed wordt door je verzekering. Was bij mij wel zo... Ik lees in de menu's trouwens dat de dames weinig tot geen brood eten. Mijn diëtiste zei altijd dat je 4 plakken per dag moet eten! Voor de vezels en het bakkerszout wat er in zit...
Afvallen, het is wat bij je past. Kleine hoeveelheden, 3 keer per dag een maaltijd en twee kleine tussendoortjes (bijv. een keer fruit en een keer yoghurt) werkt bij veel mensen. Wil je richtlijnen wat je kunt eten met een minimum, dan kun je bijv. Sonja Bakker proberen. Evt. iets meer eten, want die richtlijnen kunnen voor je echt te weinig zijn. Zelf val ik vooral af wanneer ik koolhydraatarm eet. Wel lastig om langere tijd vol te houden, maar voor wat kilo's eraf is dat het enige wat bij mij echt werkt. Voor koolhydraatarm, kijk bijv. eens op EenKiloPerWeek dieet | Afvallen met gratis recepten
brood is helemaal niet zo goed voor je, wist het al maar gisteren een of ander ieman die uitlegde waarom brood zo slecht is, omdat veel mensen de boel niet kunnen vertereren. dus snap wel dat mensen het weg laten, ik zelf eet dagelijks wel 2 tot 3 plakken brood. ik vind 4 wel heel veel. ik heb geen geld voor de WW anders had ik dat zeker gedaan, hier sukkel ik nog steeds met afvallen maar goed. bewegen is ook lastig ben herstellende van een hernia, (operatie) en weken plat gelegen door de morfine, dus conditie is nu echt onder vriespunt gekomen. maar ik ga wel even meelezen. altijd intresant wat men allemaal eet, wie weet pik ik er wel wat schemas tussenuit.
Ik deed Sonja Bakker, werkte hier prima, de menu's die ze speciaal voor je aanmaakte was ideaal. Ben 16kg aangevallen en na een paar jaar zit dat er nog steeds niet terug aan ( wat vele beweren dat gebeurd bij SB ) IK heb het dan wel gedaan via de site, dus dan word alles gemaakt naar jou persoonlijk, dus er word gekeken naar wat je mag hebben qua kcal, er word gekeken naar wat je wel en niet lust en aan de hand daarvan word iedere week een persoonlijk menu gemaakt. Ik vond het ideaal. En het is geen dieet maar een levensverandering wat ze je aanleert, ik leef dus nog steeds volgens haar principes en je ziet het het zit er nog steeds niet terug aan.
Nou ik eet 5 tot 6 boterhammen per dag, anders wordt ik echt niet vol en val gewoon af hoor Maar ik ren nu ook 2 tot 3 keer per week en fiets meer. Het extra bewegen helpt echt super en dat raadt ik ook aan.
Dat ligt er maar net aan wat je erbij eet. Ik houd mij aan mijn ww punten. Ben gek op biefstuk dus dan eet ik biefstuk met groente maar geen aardappelen/pasta/rijst. Zie net dat ik rijst erbij had gezet dat at ik gister dus niet.
Ik eet ook wel brood hoor maar ik wissel af! Soms crackers, soms brood, soms luxe broodje, soms ook rijstwafels, yoghurt, kwark, salade etc Zo heb ik net een lekker pistoletje met zalm, philadelphia en komkommer op mmmmmm heerlijk!
Ik mis tijdens het "lijnen" altijd enorm zoetigheid/chocolade.Daar nog gezonde caloriearme tips voor (snack a jack choco rijstwafel en optimel chocolade al ontdekt maar beetje op uitgekeken)
Je kan ook i.p.v bruin/volkoren brood speltbrood nemen. Maar eerlijk gezegd geloof ik niet zo in die brood onzin; mensen zijn meestal te zwaar omdat ze al heel lang teveel snoepen of te veel eten en dan opeens denkt men dat brood de boosdoener is en komen ze met allerlei complottheorieën over brood en gaan ze over op ingewikkelde salades (vaak ook een stuk duurder). Wat ze dan nooit lang volhouden en dan gaan ze jojo-en. Als jij gewoon 5 boterhammen per dag met mager beleg eet, tussendoor fruit en s avonds een lichte maaltijd is er niets aan het handje
Wandelen in een stevig tempo is ook heel goed voor je dus wat beweging betreft ben je goed bezig! Gewoon de kinderwagen mee en je kindje krijgt gelijk een frisse neus!
Griekse yoghurt (0% vet) met honing Appeltje met suiker, kaneel en wat rozijntjes even in de magnetron Een chocolade reep van modifast of weightcare (niet de lunchrepen maar tussendoor reep) Ehuummm kweet het eigenlijl niet, heb niet zo veel zin meer in zoetigheid!