Wanneer kan ik een ovulatietest gebruiken?

Discussie in 'Ovulatie en zwangerschapstesten' gestart door KBSC, 17 sep 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hallo allemaal,

Wij willen voor een kleine gaan, maar omdat ik geen verstand heb van ovulatietesten had ik een aantal vragen.

Ik ben afgelopen zaterdag gestopt met de pil, waarna ik gister een heel klein beetje bloed zag tijdens het afvegen en sinds vandaag al een echte bloeding. Nu weet ik dat mijn lichaam nog moet ontpillen en dit niet echt een menstruatie is, maar ik vroeg me af of ik gister als dag 1 van mijn cyclus moet zien of vandaag, nu de echte bloeding pas echt doorgekomen is.

Ik heb een aantal ovulatietesten aangeschaft en vraag me af hoe dit in z'n werk gaat, hoe weet ik nou wanneer ik deze testen kan gaan gebruiken? Welke dagen etc.. :(

Ik hoop dat jullie mij kunnen helpen.

2. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Hallo,

Omdat je (nog geen week) na het stoppen met de pil nu al een bloeding hebt zou ik dit zien als ontpillen en niet als menstruatie. Ik zou gewoon deze "ronde" even afwachten een vanaf je volgende menstruatie gaan tellen. Op de dag dat je dan ongesteld wordt is dit dag 1.

Ook wat betreft ovulatietesten zou ik eerst de eerste ronde afwachten. Je hebt nu nog geen enkel inzicht in je cyclus. Je cyclus kan 28 dagen zijn maar ook 40. Zodra je weet hoe je cyclus ongeveer in elkaar zit kan je dan goed beginnen. Je bent anders ook enorm veel geld kwijt voor telkens nieuwe ovulatietesten.

3. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi,

Bedankt voor je reactie, ik had al zo'n vermoeden dat dit een ontpillingsfase kon zijn.. Maar ik lees toch nog hier en daar dat er vrouwen zijn die vrijwel direct na het stoppen met de pil al zwanger zijn geraakt in de eerste maand, vandaar dat ik ervoor wil gaan.. Proberen kan altijd hihi..

4. Vlinder125

Vlinder125 Niet meer actief

Je kan zeker zwanger raken in de eerste maand na het dtoppen et de pil. Ook al ben je aan het ontpillen dit kan altijd! Maar omdat je je cyclus nog niet weet zou ik de eerste maand gewoon even rustig afwachten. En aan de hand hiervan kan je kijken wanneer het beste is om met ovulatietesten te beginnen. Vloei je nu nog steeds?

5. KBSC

KBSC Lid

17 sep 2014
    9
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ja ik vloei wel nog steeds, ik moet wel zeggen dat ik minder kramp heb dan gister..

Deel Deze Pagina