Ervaren kampeerders gezocht!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mindy26, 20 mei 2024.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Youtan

    Youtan VIP lid

    9 jun 2015
    6.443
    4.275
    113
    Vrouw
    Wij hebben nu een caravan, maar kamperen met een tent is toch wel gaaf hoor.
    Ik zou sowieso voor opblaasbaar gaan, nooit meer stokken… (onze voortent is ook opblaasbaar). Wij hadden vroeger een dakkoffer en eigenlijk kon alles mee. We hadden een grote katoenen 6p tunneltent. Je moet even oefenen met Tetris en dan kan er veel mee hoor ;).
    Wij namen niets overbodigs mee, maar wel genoeg. Ook een kastje en een koelkist. De stoelen waren vrij plat en de tafel oprolbaar, we hadden luchtbedden en goeie slaapzakken.

    Wij gaan graag naar Oostenrijk, Italië en Slovenië en dit jaar voor het eerst naar Zwitserland. En ja, daar kan het spoken en regenen dat kan weleens rot zijn hoor. Als alles nat is, is niet leuk.
     
  2. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.674
    1.498
    113
    Vroeger paste alles bij ons in de station met grote dakkoffer (met twee kinderen). Inmiddels een bestelbus dus daar past alles met gemak in. Maar we zijn wel ingericht op rondtrekken. Dus geen kastjes e.d. We hebben als grootste zaken de koelkast en katoenen tunneltent met stokken. Verder heel veel opvouwbaar. Van hanglamp tot emmer en theepot. Kleed op de vloer vind ik zelf erg fijn. In de bergen (of lente, herfst) voor de kou en in zuidelijke gebieden voor de stenige ondergrond. Alles staat in gericht binnen een half uur. En met 45 minuten zit alles weer in de auto.
     
  3. Rooibosje

    Rooibosje Bekend lid

    16 jun 2010
    553
    85
    28
    Ik ben de laatste 2 jaar met een 6 persoons opblaastent in vw polo met dakkoffer in Nederland geweest. Met 2 kinderen. En raad eens ik zat propvol maar het paste prima. Alleen terug weg was het echt passen en meten.
    Dit jaar ga ik naar Frankrijk. Alleen voor het eerst met een hobbel karretje. En rete spannend vind ik het. En ook dit ga ik rocken.
     
    Madeliefke vindt dit leuk.
  4. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.314
    14.539
    113
    Iemand nog een tip voor een kleine man van 2,5 qua slapen in een tent? G legde ik in een deryan peutertentje, maar R schreeuwt moord en brand als hij m al ziet (terwijl t een heel makkelijk manneke is, maar dát gaat te ver).

    Hij slaapt thuis wisselend in 1pers. bed en zn ledikant.

    Gewoon op een selfinflatable leggen met een zomerdekbedje? (Junior) slaapzak vind ik m nog ff te klein voor, dekbed is hij gewend. Heb ook een campingbedje bij when all things fail.
     
  5. Inge1984

    Inge1984 Fanatiek lid

    10 sep 2015
    1.674
    1.498
    113
    Bij ons lagen ze op die leeftijd idd al op een inflatable. Wij leggen ze samen op een twee persoons. Vult de slaapcabine dan goed waardoor ze er niet makkelijk afrollen. We deden wel al een slaapzak maar dan open geritst.
     
  6. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.161
    1.759
    113
    Bij mij rolde ze steeds van luchtbed of inflatable af tot een jaar of 4. Voelde me zo schuldig de eerste ochtend toen ik haar op de grond zag slapen :D Geloof niet dat ze er zelf last van had ze sliep op de camping opeens wél uit haha. Toen maar ingebouwd met alle tassen om haar heen, want hadden niet genoeg om het hele slaapgedeelte te vullen qua inflatable. Ik zou dus voor iets met opstaande randjes gaan haha. En het ligt eraan waar je kampeert qua dekbed/dekentje etc. Hier was het dat eerste jaar bloedheet en lag ze vooral onder een dunne hamamdoek :) Slaapzak wilde ze lang niet in.
     
  7. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    964
    412
    63
    Vrouw

    Wauw dat heb je goed gedaan :thumup:
    En Frankrijk gaat je vast ook lukken :D
     
    Rooibosje vindt dit leuk.
  8. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    964
    412
    63
    Vrouw

    Ja dat is wel een nadeel van de bergen! Maar zo mooi.
    Ik ben gelukkig goed in Tetris dus dat gaat vast lukken :roflmao:
     
  9. cowgirl80

    cowgirl80 VIP lid

    28 jul 2010
    7.771
    6.440
    113
    zuid-holland zuid
    Wij hebben een 4 persoons tunneltent, een station en een dakkoffer en dan past het net. Geen koelkast of kasten. Het is altijd een heel ge-tetris inderdaad.
    Eerst hadden we luchtbedden, die waren altijd lek, toen zijn we geswitched naar self inflatables , maar daarvan zijn helaas ook 3 van de 4 alweer lek geweest. Ik snap het niet, we doen er altijd super voorzichtig mee!

    vroeger wel in de alpenlanden gekampeerd. In de bergen kan het weer onbestendig zijn, regens en onweer. We hebben toen een paar vervelende nachten beleefd met een baby en onweer en hoosbuien. Daarom gaan we tegenwoordig in dat gebied toch liever in een huisje want ik doe geen oog dicht anders.
     
  10. Mamavan123

    Mamavan123 Bekend lid

    20 apr 2023
    520
    453
    63
    Wij leggen die van ons op een matje naast die van ons. En met de tassen maken we een rand aan de andere kan zodat hij niet door de tent kan rollen. Maar je hebt ook mooie opblaasbare bedjes met een rand waar peuters goed in kunnen slapen.
     
    Vero0504 vindt dit leuk.
  11. Mamavan123

    Mamavan123 Bekend lid

    20 apr 2023
    520
    453
    63
    Wij hebben een tent van bardani voor 6 personen. Maar zijn nu nog met zijn 4tjes. Zijn expres voor een tent met stokken gegaan omdat het minder ruimte in beslag neemt. De air tenten zijn een stuk zwaarder en groter. Het is een super makkelijk systeem en de tent staat ook heel snel.

    Ik zou wel echt voor een tent met technisch katoen gaan. Dat ademt veel meer en is ook steviger.
    Wij kamperen elk jaar en graag in zuid Frankrijk. Daar betaal je voor een huisje vaak over de €1000 terwijl wij voor de camping plek Max €400 kwijt zijn. Dat scheelt een hoop geld.
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  12. Lief

    Lief Fanatiek lid

    26 sep 2007
    4.161
    1.759
    113
    Onze echte katoen tent met stokken nam veel meer plek in dan onze opblaastent nu, leef en slaapruimte zijn vergelijkbaar. Ook vind ik werkelijk geen verschil qua warmte, vochtigheid of wat ook nu met deze vd Decathlon. Door deze meningen dacht ik ook van: we moeten voor technisch katoen gaan. Maar mijn ervaring is dus 10 keer liever deze. Ik was gestopt met kamperen door die rotzware tent, kostte echt 10 keer langer tijd om op te zetten, af te breken etc.

    Zo zie je dat ervaringen wel kunnen verschillen :)

    Ik denk wél dat de katoenversie bij storm oid steviger is. Maar ik vermijd storm op vakantie :p
     
    Youtan en Athina vinden dit leuk.
  13. Mamavan123

    Mamavan123 Bekend lid

    20 apr 2023
    520
    453
    63
    Technisch katoen is niets zwaarder dan de plastic tenten. Even gekeken maar qua gewicht is dat geen verschil. De katoenen tenten inderdaad wel. Die zijn echt loodzwaar haha. Daarom zijn we overgestapt op technisch katoen. Kan mij eigenlijk niet voorstellen dat je met 40 graden geen verschil merkt tussen plastic en katoen.
     
  14. Driessen21

    Driessen21 Bekend lid

    13 jan 2012
    949
    239
    43
    Vrouw
    Je zou ook van die zwembad noodles onder een hoeslaken kunnen doen zodat je een soort opstaand randje krijgt op je luchtbed/ slaapmat.
     
    Mamavan123 en Athina vinden dit leuk.
  15. 3musketierseneengirl

    3musketierseneengirl Fanatiek lid

    6 jan 2021
    2.339
    1.748
    113
    Vrouw
    Vero0504 vindt dit leuk.
  16. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.952
    11.510
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Als je een tent wil kopen dan zou ik eens bij de decathlon kijken. Vooral de tenten met een fresh n black binnenkant zijn echt top. Het werkt echt en het blijft een stuk koeler binnen. Heb de mijn nu 3 jaar en je pompt hem op dus hij staat zo, zelfs alleen prima te doen.

    verder zou ik gewoon kijken of je dingen van mensen mag lenen. En een dakbox op de auto is ook echt wel een verademing. Die mis ik nog in mn assortiment :|
     
  17. Huismuisie

    Huismuisie VIP lid

    10 aug 2016
    9.952
    11.510
    113
    Vrouw
    Noord Brabant
    Deze had ik ook. Werkte prima.
     
  18. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.963
    2.291
    113
    Vrouw
    Houten
    #38 Jess93, 23 mei 2024
    Laatst bewerkt: 23 mei 2024
    Wij hebben een tunneltent met luchtbuizen, ideaal met opzetten: Kampa Hayling 6 air.
    Hele fijne tent, hebben hem in de meivakantie in Nederland voor het eerst een weekje getest en dat is heel goed bevallen! De tent is €900 inclusief bijbehorend tenttapijt & gronddoek.

    Voor de hele inboedel ben je de eerste keer nog wel even wat kwijt, maar is het net aan jezelf wat je kiest hoeveel het kost. Tip: ga eens naar een Decathlon!
    Waar je qua spullen aan moet denken:
    - slaapmatten/luchtbedden
    - kookpitje of iets als cadac safarichef + gasfles
    - koelbox + koffiezetapparaat
    - pannen + servies + bestek
    - tafel + stoelen
    - lamp(en)
    - elektra verlengsnoer
    - optioneel campingkast(en), schaduwdoek, dakkoffer/aanhanger
    - geschikte haringen voor waar je heen gaat, voor Kroatië heb je bijvoorbeeld rotsharingen nodig

    Bij ons pastte alles maar net in de auto + dakkoffer.
    Wij hebben wel een grote auto (mitsubishi outlander) & een grote dakkoffer (530 liter). Echter hebben wij ook voor comfortabele grote spullen gekozen: 4 klapstoelen met hoge rugleuning, slaapmatten i.p.v. luchtbedden, 2 campingkasten & vrij grote koelbox.
    Veel campings bieden ook verhuur van koelkasten aan dus dat is een optie nog i.p.v. een koelbox.

    Voor 2 weken Kroatië op Camping Park Umag zijn wij deze zomer 970eu kwijt aan de staanplaats (incl. alle belastingen etc.). Wel vrij luxe camping, ben voor het boeken ook campings tegengekomen voor de helft, maar die hadden dan iets minder groot zwembad, geen glijbanen etc.

    Na 1 vakantie hebben wij het geld van aanschaf van alles eruit, quitte zeg maar. Dus alle jaren hierna zijn we ruim goedkoper uit dan als we een stacarvan huren wat we altijd deden.
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Nellie4 en Mindy26 vinden dit leuk.
  19. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    34.061
    7.141
    113
    Vrouw
    Brabant
    Haha het is net of ik naar mijn eigen foto's zit te kijken :roflmao: Precies dezelfde tent, zelfde tentkleed, zelfde auto indeling ;)
    Wij hebben alleen geen koffiezetapparaat mee, maar 1 kastje en geen rotsharingen... Dat is Zwitserland niet zo handig kwamen we achter ;)
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  20. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.963
    2.291
    113
    Vrouw
    Houten
    Wat grappig! :roflmao:
    We zoeken nog een (buiten)kleed voor onder de luifel, ipv het grondzeil waar water en zand doorheen kan. Heb je toevallig tips als je dezelfde tent hebt haha :D
     

Deel Deze Pagina