Ervaren kampeerders gezocht!

Discussie in 'Vakantie en vrije tijd' gestart door Mindy26, 20 mei 2024.

  1. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh ik zie wel dat jullie stokken hebben, wij hebben buizen. Maar het zeil komt niets doorheen bij ons.
     
  2. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.851
    2.123
    113
    Vrouw
    Houten
    Nee hoor geen stokken! Ook alleen maar buizen :)
    Ons grondzeil idd ook niet, voor onder de luifel mega onhandig vind ik omdat na een bui het water daar erop blijft liggen :o: Denk dat ik voor een safaritex kleed ga voor onder de luifel, even in t echt bekijken een keer!
     
  3. Villa Kakelbont

    Villa Kakelbont Bekend lid

    13 okt 2020
    934
    1.570
    93
    Vrouw
    Hier zij we met de kids tot een compromis gekomen. Zij willen kamperen, wij niet perse.
    Onze echte grote vakantie is meestal in een ander werelddeel dus kamperen we niet. Alle andere vakanties kamperen we.
    We hebben een vouwwagen van Campooz. Eerste haar gehuurd en daarna besloten om er zelf 1 aan te schaffen. Hij staat, inclusief voortent, in 45 minuten.
    Verder voordeel is dat wij, ouders, niet op de grond slapen maar echt een volwaardig bed van de grond af hebben.
    Ander voordeel: alles pastbin de vouwwagen. Als we ermee weggaan moeten alleen kleding, handdoeken, theedoeken en vaatdoeken ingepakt worden. Dus we rijden er zo mee weg.

    Aanschaf vouwwagen compleet inclusief keuken en keukengerei, slaapmatjes voor de kinderen en slaapzakken en ern fatsoenlijk matras voor ons was rond de 15/16.000.
    Per nacht betalen we in totaal (5 mensen en elektriciteit) rond de 75 euro. Maar dat kan duurder en goedkoper
     
    Mindy26 vindt dit leuk.
  4. Snoopy1979

    Snoopy1979 VIP lid

    8 okt 2006
    33.921
    7.035
    113
    Vrouw
    Brabant
    Oh dan vertekent het wat op de foto :)
    Wij hebben aan de zijkant een klein luifeltje en aan de voorkant een groot doorzichtig plastic doek zeg maar, geen luifel, misschien is ie toch iets anders? Bij veel regen hebben we de grote voorkant nooit open, maar gaan via de zijkant. We hebben in ieder geval nooit last van regen dat op een zeil blijft liggen.

    Nu heb ik opeens zin in kamperen.... Maar gaan dit jaar niet met de tent ;)
     
  5. Mindy26

    Mindy26 Bekend lid

    11 feb 2014
    964
    412
    63
    Vrouw
    Klinkt super! En leuk die foto’s er bij!
    We zijn toevallig net bij de Decathlon geweest even wat inspiratie op gedaan! Vond alles daar wel goed, alleen de bedden niet geweldig!

    bedankt voor de tips!
     
  6. Tassie74

    Tassie74 Fanatiek lid

    23 mei 2011
    3.193
    578
    113
    Utrecht
    Voor een dagje uit raad ik Obelink en De Wit aan. Dat zijn hele grote kampeer- en vrijetijd winkels. Alleen al leuk om als dagje uit naartoe te gaan...vinden wij dan.
    Heel veel tenten, vouwwagens, daktenten, voortenten, luifels, allerlei kampeerbenodigdheden etc.
    Genoeg om inspiratie op te doen.
     
  7. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.306
    3.740
    113
    Wij hebben een vouwwagen en ik vind kamperen fantastisch. Ben as we speak in een all in hotel op een zonnig oord maar vind kamperen 100x leuker.
    Wij hadden geen ervaring met echt kamperen. Huurde ieder jaar een chalet of sta caravan. Maar na de zoveelste keer ruim 4000 euro betalen voor 2 weken en dan in een afgerachte caravan was ik er klaar mee. Wij hebben toen 1 jaar zo een kant en klare tent gehuurd en dat beviel zo goed dat we een VW hebben gekocht. De VW was rond 12.000 en we hebben zeker nog 3000 euro uitgegeven aan spullen. Investering van 15.000 dus.
    Gaan altijd naar grote luxe campings in het buitenland. Betalen dit jaar 2100 voor 3 weken italie. Frankrijk is veelal wel goedkoper.
    Je kunt natuurlijk inventaris goedkoper aanschaffen bv bij action oid en een 2de hands VW of tent kopen.
     
  8. Fruity90

    Fruity90 Fanatiek lid

    16 jan 2022
    2.737
    4.009
    113
    Vrouw
    Voor 2 personen, wat ik minimaal aan kampeerspul heb:
    • Tent: 600 (we zijn aan het kijken voor een grote 4 persoonstunneltent zodat we ook in de regen comfortabel binnen kunnen zitten, dit is ongeveer de prijs van wat we willen)
    • 2 persoons foam opblaas matras: 200
    • Keukenmeubel decathlon: 85
    • 2 pits kookstel + slang + gas 1,8kg : 200, gasfles is eerste keer duur, daarna alleen vullen. Wij koken graag zelf op de camping.
    • Koelbox: 45
    • 2 fatsoenlijke stoelen: 160
    • Tafeltje: 45
    • Camping stekker: 65?? Wij hebben die van onze schoonouders overgenomen.

    2 weken camping Italië regio Gardameer: 515 (kleine camping, klein zwembad, geen animatie, niet aan een meer, gardameer 30 minuten rijden)

    Kom ik op 1915 euro uit voor 2 weken (ex reiskosten enzo, die heb je anders ook). En dan zou ik alles nu nieuw moeten kopen. Huidige tent ga nu zo’n 9 jaar mee, sommige dingen hebben we langzaam aan geüpgraded. Nu voor het eerst een fancy matras, hiervoor was het een luchtbed. Kookstel was ooit zo’n eenpits dingetje die je op een fles moet draaien. Stoelen waren eerst de oude campingstoeltjes van mijn schoonouders.

    Rest: servies / pannen / dekbedden, kun je gewoon vanuit huis meenemen. Wij hebben vaak geen slaapzak maar gewoon het dekbed mee bv.
     
  9. Zweden

    Zweden Bekend lid

    14 nov 2011
    707
    78
    28
    Hier liggen/lagen de kleintjes (dreumes tot kleuterleeftijd) standaard naast of langs de bovenrand van hun matje in de ochtend, kennelijk slaapt dat toch het lekkerste :roflmao:. Echt totaal geen last van de harde ondergrond. Wij hebben wel altijd een onderkleed in de slaapcabines dus niet op het plastic. Ze liggen dan vaak ook tegen het afhangende tentdoek van de binnentent aan, misschien dat dat een prettig geborgen gevoel geeft. Werkelijk allevier de kinderen deden/doen dat in de tent. Wel soms lastig dat je kleintje dan tegen een broer of zus (of tegen mij of man) aanrolt in de nacht dus dat sleep ik ze weer op hun plek in het holst van de nacht...:)
     
  10. LadyKikker

    LadyKikker Fanatiek lid

    12 feb 2012
    3.894
    1.701
    113
    Vrouw
    Wij hebben een grote 6 pers. tunneltent van technisch katoen. De tent kost rond de 1000 nieuw maar wij hebben hem 2ehands gekocht.
    Materiaal is wat zwaar maar wij zijn er heel blij mee. Na regen snel droog, bij warm weer snel afgekoeld als de zon weg is en niet snel klam in de tent.

    Wij nemen alles mee in een aanhangertje. En dakkoffer. Zelfs dan nog Tetris!
    Maar we nemen eigenlijk ook wel veel mee. Kamperen is leuk maar hou wel van een beetje gemak ;)

    Eigenlijk altijd in NL op vakantie.
    Dit jaar zijn we voor 2 weken op een luxe camping en eigen sanitair rond de 800euro kwijt.

    Oh en misschien een goede tip voor bedden:

    https://www.decathlon.nl/p/opblaasbaar-veldbed-voor-kamperen-camp-bed-air-70-cm-1-persoon/_/R-p-309887?channable=02893b736b756964003239323338333471&mc=8595949&utm_source=google&utm_medium=cpc&utm_campaign=nl_t-perf_ct-pmax_n-kamperen_ts-na_f-cv_o-roas_pt-pb_&utm_agid=&utm_term=&gad_source=1&gclid=CjwKCAjwjeuyBhBuEiwAJ3vuoaUdAT-RTKCwCFBAMypsYPAI3Ykr5MfrffTO-wnyHG8nGxbdgHmBvRoCAawQAvD_BwE

    Wij slapen er nu een aantal jaar op en liggen echt heerlijk! Van de grond af, dus niet koud en net zo stevig als je eigen bed.
     
  11. Vero0504

    Vero0504 VIP lid

    17 nov 2016
    18.040
    14.306
    113
    Outdoor XL is ook wel geinig. Daar wel een heeeeerlijke inflatable matras gezien, mag wat kosten maar ligt beter dan mn eigen bed :|
     
    cowgirl80 vindt dit leuk.
  12. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.306
    3.740
    113
    Wij gaan dit jaar ook o.a naar Umag maar betalen 1100 euro voor 10 dagen
     
  13. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.851
    2.123
    113
    Vrouw
    Houten
    Ja ligt er natuurlijk aan welke plaats je boekt hoeveel je betaald, je hebt ook grotere en luxere plaatsen. Ik heb met name gelet op waar veel bomen staan :D
     
  14. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.274
    26.654
    113
    Vrouw
    Oef.
    Ik vind 1100 al mega duur.

    Wij hebben dit jaar een behoorlijk luxe camping voor ons doen. En betalen daar voor 10 dagen rond de 400 euro.
    Geen idee of Kroatië over het algemeen duur is? Dacht t eigenlijk van niet?

    Betaalbare camping vinden in Italië, waar onze tent op een staanplaats past en er wat te spelen/zwemmen is voor de kinderen. Niet te doen o_O

    Frankrijk vind ik altijd wel wat leuks. Zo veel aanbod van superluxe tot klein en eenvoudig.
     
  15. Jess93

    Jess93 Fanatiek lid

    9 sep 2014
    2.851
    2.123
    113
    Vrouw
    Houten
    Wij betalen dus ook iets minder, 970. Sidmick zit op 1100.

    Ik heb ook zeker campings in Kroatië gezien voor 400/500eu, maar die hadden niet mijn voorkeur mbt glijbanen/zwemgelegenheid of de omgeving. Dus dan betaal ik liever iets meer voor iets wat wel helemaal naar wens is. Maar dat is een (bewuste) keuze.

    Wij betaalden hiervoor 3200eu voor 2 weken stacaravan dus ik vind 970 echt al mega goedkoop:roflmao::o:
     
  16. Mamafiets

    Mamafiets VIP lid

    22 apr 2019
    15.274
    26.654
    113
    Vrouw
    Ja klopt. Stacaravan is sowieso een stuk duurder.

    Onze kinderen willen ook wel glijbanen en zo. Maar helaas zijn de campings die daaraan vast zitten weer niet naar onze smaak. Te groot/druk.
    En de jongste kan wel allerlei wensen op zwembad-gebied hebben. Groot en druk past beslist niet bij hem.
    Dus nu een compromis. Niet heel groot. Maar wel groot genoeg en voldoende faciliteiten om ook gezinnen met tieners te lokken.
     
    Jess93 vindt dit leuk.
  17. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.306
    3.740
    113
    Kroatie is voor ons voor het eerst maar Italie is aanzienlijk duurder dan Frankrijk of Spanje. Wij houden niet van Frankrijk dus kiezen normaal altijd 3 weken Italië en zijn dan minimaal 1900 euro maar vaak meer kwijt
     
  18. sidmick

    sidmick VIP lid

    23 jun 2008
    17.306
    3.740
    113
    Ik denk idd dat wij een grote plek hebben ja.
    Ben heel benieuwd, was onze 5e keus op de lijst dus echt te trappelen sta ik nog niet
     
  19. Beukenhaag

    Beukenhaag Fanatiek lid

    17 mei 2020
    1.471
    1.636
    113
    Mwah.. Kroatie is niet echt goedkoop. Kampeerplekken zijn redelijk aan de prijs. Vergelijkbaar met Nederland. Daar betalen wij voor een beetje luxe camping met faciliteiten en een mooi zwembad ook zeker 80 euro per nacht. Kroatië is wat campings betreft duurder dan Spanje, maar goedkoper dan Italië. Maar dan sta je wel aan de mooiste kust/zee van Europa;)

    Wat verblijf betreft (vergeleken bij Nederland), benzine is goedkoop, boodschappen gelijk, uiteten en uitstapjes wat goedkoper. En dan zijn de toeristische A locaties natuurlijk duurder dan het minder toeristische binnenland.
     
  20. Ienemine

    Ienemine Fanatiek lid

    20 feb 2018
    1.379
    778
    113
    Vrouw
    Wij zijn nu 2x in Kroatië geweest en gaan niet meer omdat we de parken en de voorzieningen echt heel duur vinden. Beker ijs 8 euro mijn man ging broodjes op de camping halen 4x croissants en 4 kaneelbroodjes 28 euro. Wij zijn niet gierig maar dat ging echt te ver haha.
    Dit jaar weer naar Frankrijk. Wij zijn ook aan het oriënteren voor een tent of vouwwagen.
     

Deel Deze Pagina